דיקפריו מודה: "הסרט הכי קשה שעשיתי בחיים"

התקציב הוכפל תוך כדי עבודה, הבמאי התנהג כעריץ ותנאי ההפקה היו בלתי אפשריים, אבל נדמה שסיכויו של השחקן האמריקאי לזכות בפרס האוסקר גבוהים מאי פעם, עם השתתפותו בסרטו של אלחנדרו גונזלס איניאריטו, "האיש שנולד מחדש"

ישראל היום - תרבות
ישי קיצ'לס | 1/12/2015 8:27
 
קטעים נוספים

האם אלחנדרו גונזלס איניאריטו יזכה באוסקר שני רצוף בקטגוריית הבמאי? האם עמנואל לוביצקי יזכה באוסקר שלישי ברציפות בקטגוריית הצלם? והאם אחרי שהיה מועמד כבר ארבע פעמים, לאונרדו דיקפריו יזכה סוף סוף באוסקר בקטגוריית השחקן? אלה רק חלק מהשאלות שהחלו להישאל בהוליווד בעקבות הקרנותיו הראשונות של הסרט "האיש שנולד מחדש" ("The Revenant").

עוד כותרות ב-nrg:
ביום מנהל חנות סקס, בערב זמר
הישרדות: צאו לבקר את הסבתא שלכם
נפגעה מה-BDS, ועלתה לארץ למצוא חתן
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

דיקפריו מככב בסרט בתור יו גלאס - צייד שנפצע אנושות מטפריו של דוב באמצע שום מקום, איפשהו בערבות ארה"ב, בתחילת המאה ה־19. לאחר הפציעה הקטלנית חבריו של גלאס - שמגלמים אותם טום הארדי וויל פולטר - נוטשים אותו במחשבה כי אין לו סיכוי לשרוד. אך לגלאס יש תוכניות אחרות, והוא יוצא למסע על־אנושי כדי לנקום באלה שהותירו אותו מאחור כדי למות.
צילום: אי.פי.
דיקפריו ב''האיש שנולד מחדש'' צילום: אי.פי.
עוד בטרם נחשף לציבור, סרטו השאפתני של איניאריטו - שאותו כינה דיקפריו "הסרט הקשה ביותר שעשיתי בחיים" - כבר נראה כמו מיתולוגיה בהתהוות. עם תקציב שיצא משליטה (שהתחיל סביב 60 מיליון דולר ותפח בסופו של דבר ל־135 מיליון דולר), תנאי הפקה בלתי אפשריים (הסרט כולו צולם באזורי טבע מבודדים בקנדה וללא כל שימוש בתאורה מלאכותית) ודיווחים על כך שאיניאריטו מתנהג כמו עריץ מופרע על הסט (על אחד המפיקים נאסר להתקרב לאתר הצילומים לאחר שהסתכסך עם הבמאי) - קשה היה שלא להיזכר בסיפורים המטורפים והקלאסיים על במאים כגון פרנסיס פורד קופולה ("אפוקליפסה עכשיו") וורנר הרצוג ("פיצקרלדו"). "אף אחד לא הולך לצפות בסרט משום שהיוצרים שלו עמדו בלוח הזמנים ולא חרגו מהתקציב", הגן איניאריטו על עצמו ב"הוליווד ריפורטר", "בסוף, הכל תלוי באיכות הסרט".למעשה, איניאריטו החל לעבוד על הפרויקט כבר בתחילת העשור, אך כאשר דיקפריו התחייב לככב ב"הזאב מוול סטריט" של מרטין סקורסזה, ההפקה הוקפאה, והבמאי המקסיקני החליט לעשות את "בירדמן" במקום. וכך, כאשר "בירדמן" החל לזכות בפרסים, איניאריטו היה כבר עמוק בבלאגן של צילומי סרטו הבא. "אלה היו צילומים מאתגרים ביותר", סיפר למגזין הקולנוע "אמפייר". "אנשי צוות חלו, המצלמות קפאו, והיו ימים שבהם היינו צריכים להפסיק כי היה כל כך קר שלא יכולנו להזיז את הרגליים". אל אלה התווספה ההתעקשות של איניאריטו ללכת בדרכו של הבמאי טרנס מאליק ("ימים ברקיע") ולהשתמש בתאורה טבעית בלבד. "רציתי ללכוד את הטבע במלוא המורכבות והיופי שלו", הסביר, "בלי לאלף אותו, בלי לעשות לו מניקור".

על פי התגובות הראשונות של מבקרים שכבר זכו לצפות בסרט (שנמשך יותר משעתיים וחצי), נראה כי המאמץ האדיר של איניאריטו השתלם. לצד מחמאות מופלגות הנוגעות לצד הוויזואלי של היצירה (לו אחראי הצלם המהולל עמנואל לוביצקי, שזכה באוסקר עבור "כוח משיכה" ו"בירדמן"), גם הופעתו הפיזית והטוטאלית של דיקפריו, שמתנהלת ברובה ללא שימוש במילים (לאחר שדמותו נפצעת במיתרי הקול), סוחטת תשואות רמות שצפויות לארגן לו מועמדות לאוסקר, לכל הפחות.

עם זאת, בהחלט ייתכן כי "האיש שנולד מחדש" אינו מיועד לכולם. לא מעט מבקרים שמו דגש על המימד הברוטלי של הסרט, ועל כך שצופים עדינים יותר עשויים להעדיף לכסות את העיניים למשך דקות ארוכות.

כך או כך, בעיצומה של שנה הוליוודית לא מלהיבה, בלשון המעטה, נראה כי איניאריטו הצליח להזריק לא מעט עניין להתרחשויות. כל שנותר לעשות כעת הוא להמתין להגעתו של הסרט, שיעלה בארץ ב־21 בינואר, ולקוות שהוא יוכל להצדיק את כל ההייפ.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

המומלצים

פייסבוק