עוד שחקן במחזה: רבות הדרכים של דניאל סלומון

אם מישהו חשב שדניאל סלומון נעלם מהשטח, טעות גדולה בידו. בריאיון הוא מספר על שיתופי הפעולה המעניינים, על תגובתו ל"אורי ואלה" של בת זוגו לשעבר דינה סנדרסון ועל העבודה המאתגרת בחאן הירושלמי: "היכולת לעשות תיאטרון בארץ היא בגדר נס"

דניאל שירין | 3/4/2017 14:22
תגיות: דניאל סלומון,חלום ליל קיץ,שייקספיר,תיאטרון החאן
 
קטעים נוספים

לא פעם עוברת בראש השאלה מה עושה אמן שבעבר עבד בפרופיל תקשורתי גבוה, אחרי שהפרסום מעט יורד. דניאל סלומון, שנגע בתהילה בשנת 2005 עם האלבום "רבות הדרכים" ולאחרונה שמו שוב עלה לכותרות בזכות שיתוף הפעולה המטלטל עם דקל שחרור, נדרש לשאלה ומציג לנו ספירת מלאי מהירה: "בימים אלה אני נרגש לעבוד על שירים חדשים שאני עומד להוציא בקרוב כסינגלים לרשת ולרדיו, בהם גם 'מילה של גבר' שיצא לאחרונה. חוץ מזה, אני עובד על מוזיקה להצגה חדשה בשם 'Love Love Love' בבימויו של משה קפטן בהבימה, מוסיקה לסרט דוקומנטרי בשם 'ילדי הצללים' ולסרט חדש של ינקול גולדווסר ('מתחת לאף'). בנוסף, אני מפיק חומרים לכמה אמנים מעניינים ביותר. האמת שעכשיו כשאני אומר את זה אני מבין שאני עובד המון. איזה מזל".
 
צילום: טל שחר
עובד המון. דניאל סלומון צילום: טל שחר

אפשר לסכם ולומר שסלומון (43) לא מפסיק לעבוד, ובנוסף להלחנת שיריו שלו הוא גם כותב רבות לקולנוע ולתיאטרון, כמו להצגה החדשה של תיאטרון החאן, "חלום ליל קיץ", בבימויה של שיר גולדברג (מוצ"ש 8.4, חוה"מ פסח 12.4, 13.4). "כתיבת מוזיקה להצגות שונה לחלוטין מכל כתיבה אחרת ובמיוחד מכתיבת שירים", אומר סלומון. "בהצגה, המוזיקה לוקחת חלק כעוד שחקן במחזה. היא עוזרת לספר סיפור, ליצור עולם ובמקרים טובים היא מניעה ועוטפת את השחקנים כמו בגד לדמות שהם מגלמים.

"בתיאטרון אני בדרך כלל נמצא כבר מהשלב הראשוני של קריאת המחזה, דרך צפייה בחזרות ועד לימים האחרונים על הבמה לפני שההצגה מוצגת לקהל. זאת עבודה תובענית שדורשת הרבה רגישות לסיפור, לבמה ולקבוצה. תיאטרון, כשהוא טוב, הוא אמנות שאין לה מתחרים, בעיקר בעידן המסך. יש הרבה אנשים בארץ שעושים תיאטרון, והיכולת לעשות את האמנות הזאת כפי שהיא נעשית כאן, תחת התקציבים והלחצים השונים, היא בגדר עשיית ניסים".

מה שונה בהפקה של "חלום ליל קיץ" מאחרות?

"'חלום ליל קיץ' איננה רק קומדיה, היא גם קלאסיקה שחושפת משהו עלינו כבני אדם. שיר הבמאית לקחה את המחזה למקומות אישיים שלה גם מבחינה תפיסתית וגם ויזואלית. יש כאן הרבה הומור, גם שיקספירי וגם גולדברגי שבא לידי ביטוי, והמוזיקה עוזרת לו להתקיים. זו קומדיה עם כוחות דרמטיים ואפלים שצריך לדעת ליצור בצלילים. מקווה שהצלחתי".
 
צילום: יעל אילן
''בהצגה, המוזיקה לוקחת חלק כעוד שחקן במחזה''. מתוך ''חלום ליל קיץ'' צילום: יעל אילן

בנוסף לכל עיסוקיך, גם הופעת בפסטיבל הפסנתר עם אדם בן אמיתי. מתוכננים לכם שיתופי פעולה נוספים?

"במשך המון זמן אדם ואני ישבנו וכתבנו חומרים שניסינו על קהל בפסטיבל הפסנתר. לאדם יכולות הלחנה ונגינה נדירות והוא וירטואוז יוצא דופן על גיטרה. לנגן ולשיר איתו בפסטיבל הייתה עבורי חוויה מרגשת. אנחנו ממשיכים לעבוד יחד וחושבים בימים אלו לאן ימשיך הפרויקט המיוחד הזה. מלבד העבודה עם אדם אני ממשיך להופיע בכל הארץ עם דנה עדיני. אנחנו זוכים להמון אהבה מהקהל וגם בזכות זה ממשיכים את דרכנו המשותפת".

"אורי ואלה", הסדרה של זוגתך לשעבר דינה סנדרסון, יצאה כמנצחת הגדולה של טקס פרסי הטלוויזיה. מה חשבת עליה?

"היה לי הכבוד ללוות את הסדרה הזאת בזמן שקרמה עור וגידים. למרות שכבר ידעתי כמה הסדרה כתובה טוב וכמה דינה מוכשרת, הייתי פעור פה בעקבות הצפייה בדבר עצמו. ואני מתכוון לזה, אחרי צפייה בפרק הראשון הלסת נשמטה לי. אני מודה שבהתחלה לא היה לי לגמרי קל לצפות בסדרה, כי בכל זאת היינו יחד לא מעט זמן, אבל יש בזה מעין השלמה מוזרה. כמו סגירה. אתה צופה במישהו שאתה אוהב, שהיה פעם חלק גדול מחייך, ואתה רואה את כל הכישרון שלו מזוקק להמון רגעים יפים. זה מסביר משהו על עצמך, עליה, על היחסים. כנראה שגם אנחנו היינו פרק שכזה בסדרת חיינו. ככה זה".
 
צילום: אוהד רומנו, באדיבות HOT
''הייתי פעור פה בעקבות הצפייה''. ''אורי ואלה'' צילום: אוהד רומנו, באדיבות HOT

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

פייסבוק