ביקורת: כמה יעל פוליאקוב מוכנה להתפלש בבוץ?

אם שאלתם את עצמם את השאלה שבכותרת, ודאי תשמחו לדעת שהתשובה חומה יותר ממה שחשבתם. ובכל זאת, בין אמינות נמוכה לתוכן שיווקי מוגזם, העונה השנייה של "פוליאקובים" היא אחלה דרך להעביר את הזמן עד שהלק יתייבש

אפרת מלטר | 7/5/2017 7:53
תגיות: יעל פוליאקוב,שוש פוליאקוב,אריאל פוליאקוב,פוליאקובים

פוליאקובים, ראשון-שני ב-20:15, HOT3

העונה השנייה של "פוליאקובים" חזרה אלינו בשני פרקים ששודרו בסופו של יום העצמאות, לתפארת מדינת ישראל. העונה הראשונה זכתה לפופולריות רבה והוכיחה שגם אצלנו יש מקום לטראש מממכר מאסכולת בית הספר הגבוה לטלוויזיה ע"ש הקרדשיאנז. יעל פוליאקוב, בת-של, שחקנית ויוצרת, לקחה את מה שעבד בסדרה שכבר עשור עבר מאז שוחררה לאוויר, "הכל דבש", שעסקה באופן מאד אינטימי במשפחה שלה, ליהקה מחדש את כל בני המשפחה עצמם בתור בני המשפחה עצמם ללא שחקנים מקצועיים, והעבירה את הכל לז'אנר ה"יענו-ריאליטי". וזה עבד. הסדרה, המשודרת ב-HOT, מצאה את הקהל שלה. אם "הכל דבש" זכתה לביקורות נלהבות ומעט צופים, "פוליאקובים" כבר קיבלה מעמד של גילטי פלז'ר פופולרי.
 
צילום: אוהד רומנו
יענו-ריאליטי, גילטי פלז'ר פופולרי. ''פוליאקובים'' צילום: אוהד רומנו

מי שאוהב את הפה הגדול של שוש, אם המשפחה, את יעל, שמוכנה לרדת נמוך יותר ויותר בשביל עוד קצת כסף וכיבודים, ולראות אותה ואת האחים, אביתר ואריאל, רבים על גורלו של הבית שהיה בסכנת מכירה בסוף העונה הקודמת, ימשיכו לקבל את שלהם גם בלי לקרוא את הביקורות. מי שמחזה מצולם על פי הטקסטים של קבוצת הווטסאפ המשפחתית שלו לא ממש עושה לו את זה, כנראה גם לא יתחבר לעונה השנייה.

העונה החדשה מתחילה עם דילמה שיעל צריכה לנסות לפתור - היא קיבלה הצעה לפרסם נייר טואלט. לא רק לפרסם, להיות חלק מהמיתוג. כלומר דמותה, כשהיא מחופשת ללמור (הקרוב-הרחוק של משפחת הקופים ממדגסקר), לא רק שתככב בקמפיין הפרסומי אלא גם תודפס על הנייר עצמו. אז כן, יעל צוחקת פה על עצמה ומראה מודעות עצמית כשהיא מדגישה עד כמה הדמות הראשית, כלומר היא, מוכנה להתפלש בבוץ (או חומרים חומים אחרים) בשביל עוד כמה גרושים, אבל כשנדמה שכל פיצוצייה שבה מישהו מצוות ההפקה עצר לקנות חבילת מסטיקים מקבלת שניות יקרות של "חשיפה" במקום כסף, זה מתחיל להעלות שאלות לגבי כמה קו העלילה הזה לא רחוק מהאמת.

סצנה מיותרת של שוש והנכד יהונתן בסופר מקבלת הצדקה ברגע שרואים באיזו רשת מדובר. יציאה למסעדה עם ציון ברוך ויאנה יוסף מלווה בחמש פעמים בהם אנחנו רואים את השלט עם שם המסעדה. פרודיה על דוקו-ריאליטי - כבודה במקומו מונח, אבל עם מסרים נוקבים לא ממלאים את הארון במותגים. ואם כבר קרדשיאנס...
אז הפוך על הפוך ומציאות לעומת ריאליטי לעומת תכנית טלוויזיה מתוסרטת וכל זה, בסוף  נשארנו ביד עם ממתק הטראש הזה ועם המשפחה המשוגעת (אנחנו יודעים שהיא משוגעת כי יעל אומרת את זה שוב ושוב) על רכיביה המתפקדים בקושי והשינויים שמתרחשים בחיים שלהם, כמו ההיריון של יעל (ספוילר! היא ילדה בפברואר. מזל-טובים) ושוש שמסתכסכת יותר ויותר עם הילדים.

הומור עצמי, ריאליטי מתוסרט ו"תוכן" שיווקי בוטה בכמות סופר מוגזמת, הם המרכיבים העיקריים של "פוליאקובים", גם בפתח עונתה השנייה. התמהיל הזה בהחלט לא יכול להרכיב שום דבר מעבר לטראש רדוד, אבל לנצח יהיה דרך נהדרת להעביר את הזמן בתור לרופא השיניים, או בהמתנה שהלק האדום המהמם, רצוי באותו גוון כמו של יעל בפרק הראשון, יתייבש.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

פייסבוק