ביקורת "להיות איתה": בורקסינדרלה
"להיות איתה" של אסי עזר מזווגת את השד העדתי שלנו עם עלילה ממחוזות הטלנובלה. מתברר שהפתרון הכי נכון לחיכוכים הכל-ישראליים שמלווים אותנו מדי יום הוא פשוט לצחוק על המצב
להיות איתה 2, ימי ג', קשת, ערוץ 2

הזוג הצעיר מתחיל לגלות סדקים בחייהם המושלמים. הקריירה של נועה אמנם נוסקת והיא עכשיו קרובה יותר מתמיד לבת דמותה ב"נוטינג היל", עם הופעה בסרט ראשון ואולי גם בסרט נוסף, אבל בדרך עמוס מגלה שיש מחיר לתהילה והוא האיבוד הסופי והמוחלט של הפרטיות שלו. החתונה הקרבה היא כמובן נושא חם עבור התקשורת, ועבור מגיש תכנית הלילה מיקי (ליאון רוזנברג) זו הזדמנות לראיין את המאורסים הטריים, אבל גם לטמון להם פח. בנוסף, אביה של נועה, גדעון הולנדר (צחי גראד) מגיע לבקר בלי להודיע מראש, ומביא איתו את העוזרת האישית שלו. זה נגמר בארוחה משפחתית מהגיהינום, כשכל הכביסה המלוכלכת ביחסי הבת והאב יוצאת החוצה, ועוד בנוכחות משפחתו של עמוס, שמגלה שמבחינת נועה אין לו כל כך מילה בכל מה שקשור לחיים המשותפים שלהם.

פנטזיה שמעוגנת במציאות הישראלית. ''להיות איתה 2''
צילום: משה נחמוביץ', באדיבות קשת
מתברר שאנחנו מאד אוהבים את הגרסה שלנו לסיפור סינדרלה, זו שמגיעה מסרטי הבורקס ובה האתגר העומד בפני שני צעירים מאוהבים כולל גם פערים עדתיים, כלכליים ותרבותיים. ולא קשה להבין למה. במדינת קיבוץ הגלויות החיבורים האלו עדיין מצליחים לייצר חיכוכים שהדרך הכי טובה להתמודד עמם היא פשוט לצחוק. גם אם נדמה שהשד העדתי מיצה את עצמו, אנחנו עדיין חיים במציאות שבה הדי ג'יי יעצור לרגע את שטף הלהיטים המזרחיים בחתונה לטובת 3-4 שירים ברוסית, כדי לשמח את הדודות של הכלה. תוסיפו לזה את הפנטזיה על בן או בת זוג שבאים כבר עם דירה קומפלט, וקיבלתם את החלום הישראלי.
אסי עזר מצליח לקלוע לפנטזיה הזו ועדיין לעגן אותה במציאות הישראלית. כשסרטון שבו נועה נראית ונשמעת לועגת עם חברותיה לבני משפחתו של עמוס, וחמור מזה - לעדה התימנית כולה - הזעם הציבורי מצית כמובן לינצ'טרנט והפגנות מחוץ לביתה. אפילו לירן חולצה אפורה מגיע (רעיון מעניין - ספינאוף על בחור צעיר שמתפרסם בעזרת התחביב המוזר שלו) וכמובן שרת התרבות מגנה את מה שמקבל את הכותרת "גזענועה". השתלשלות העניינים הגרוטסקית אבל כל כך מוכרת בפרק השני מתוך שני הפרקים החדשים ששודרו ברצף מצילה את הסדרה מלהפוך לעוד טלנובלה קלישאתית.
דבר נוסף שעוזר לסדרה להתרומם הוא הליהוק. אביב אלוש ורותם סלע מלאי כריזמה ומדגמנים בהצלחה רבה זוג מאוהב, גם אם הזוגיות הזו נראית חלולה משהו ונשענת בעיקר על "מחוות גדולות" ופחות על רגעים אינטימיים יומיומיים. מארק איווניר נהדר בתפקיד בולדוג המחמד של נועה, פולט עלבון אחר עלבון לכל מי שנקלע בדרכו. הילה סעדה מגלמת את האקסית, ונסה, ומצליחה להעניק לה ממד אנושי שהופך את דמות "האישה הרעה" למי שמסתכלת מבחוץ בקנאה על ארץ מובטחת של אושר ותהילה שאין לה אישור להיכנס אליה, אבל בכל זאת תעשה את כל מה שהיא יכולה כדי לפרוץ פנימה. מצטרף אליהם גם צחי גראד, בתפקיד האב המנוכר של נועה ואיש עסקים, שמגלם אמנם דמות שנראית קצת מוכרת מ"אבודים באפריקה" ואפילו מפרסומת ליוגורט, אבל הוא עושה כל כך טוב את הביזנסמן הישראלי שמומחה בלנפח את המניות של עצמו שנסלח לו על זה.
למרות הסיפור הסכריני והעלילה שמגיעה ממחוזות הטלנובלה, ההומור והליהוק המוצלח הופך את הצפייה בסדרה לחוויה כיפית של התמרחות מול הטלוויזיה. במיוחד עכשיו, כשיהיה לנו ערוץ אחד פחות לצפות בו.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg