ראשי » חליפה עסקיתגלוש ב - nrg מהסלולר

הדיסק המבריק עם החור באמצע עוד חי?

שיעורי תורה של רבנים, שירים וסיפורים לילדים ודרייברים לגאדג'טים חדשים הם הלקוחות העיקריים של מה שהייתה פעם תעשיית הדיסקים האדירה. רונן שירי מחברת "אספגיל" עדיין מבצע "שכפול דיסקים" או "הדפסה על דיסקים" ונשאר נאמן לעיגול הפלסטיק הנוסטלגי

בשיתוף עם ''חליפה עסקית'' | 22/6/2014 12:42 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: דיסק
מה משותף לרבנים, לחברות הייטק ולילדי הגן? דיסקים. כן, הדיסקים הישנים והטובים, שנראה היה שהפכו לפריט אספנות. כי מי משתמש היום בדיסק המבריק עם החור באמצע? מרבית המפעלים שייצרו אותו בארץ ובעולם דיסקים נסגרו. השוק העיקרי של התעשייה הזו נועד בזמנו למוזיקה, וגם לתעשיית הסרטים הוקדש נתח נכבד ממנו, אבל בעידן של הורדות מוזיקה וסרטים היישר למחשב, מה כבר אפשר לעשות היום עם דיסק?

רונן שירי, מנהל השיווק והמכירות של חברת "אספגיל" ("תעשיית מדיה אופטית"), מסביר מה משאיר את מפעל
דיסק
דיסק  
הדיסקים שלו פעיל עדיין: "רבני ישראל הם מהלקוחות הטובים ביותר", הוא אומר, "מתברר שדיסקים הם עדיין השיטה הטובה ביותר עבורם להעביר את השיעורים שלהם למאמינים. הם מגיעים ככה להרבה אנשים, לא עוברים על שום איסור ואנחנו מדפיסים עבורם אלפי דיסקים.

"אבל לא רק רבנים. הנתח השני בגודלו הם הילדים הקטנים. כאן הדיסקים הם בעיקר של שירים וסיפורים. הפעוטות הללו עדיין לא יכולים להוריד לעצמם חומרים למחשב, ובשביל ההורים זה מאוד נוח להשמיע להם את מבחר השירים והסיפורים שהם אוהבים דרך דיסקים. עד שהם מגיעים לגיל שבו הם יכולים להשמיע לעצמם לבד, זה באמת פיתרון טוב. הרבה כוכבי ילדים מקליטים את החומר שלהם על דיסקים וזו האפשרות היחידה להיחשף אליהם. ויש כמובן גם את חברות ההייטק, שעדיין בחלק גדול מהמקרים צריכים את הדיסקים שלנו בשביל האינפורמציה שלהם. כמעט כל מוצר חדש מגיע עם דיסק דרייבר להתקנה ולהפעלה. וגם כאן עדיין אין תחליף לדיסקים שלנו".

ואם אני עושה מסיבת יומולדת לבן שלי ורוצה לחלק דיסק מתנה מהאירוע לכל החברים שלו?

 
"גם במקרה כזה אנחנו הכתובת. אתה תביא לנו את החומר המצולם ואנחנו נשכפל אותו לכמה העתקים שתרצה,
כולל תמונה מתאימה על העטיפה והדפסה של טקסט על הדיסק. בשוק הפרטי הרבה אנשים משתמשים היום בדיסקים כתחליף לכרטיסי ביקור וגם כאן שוק הילדים הוא הנתח המרכזי. הרבה יותר קל לקוסם או ליצן לחלק דיסקים שלו לילדים בקניון או בגן מאשר לחכות שיחפשו אותו בגוגל. כמה אלפי דיסקים שהוא ידפיס כאן, כל אחד בשקל, עדיפים לו על פני מודעה וגם יותר אפקטיביים מפלאייר. זה הפרסום הכי זול בשבילו".

שוק המוזיקה כבר לא נזקק לדיסקים?

"גם בשוק המוזיקה אנחנו עדיין רלוונטיים. כל בוגרי כוכב נולד ושאר תוכניות הריאליטי של המוזיקה, צריכים אותנו, בעיקר בשביל הדפסת סינגלים. ככה הם שולחים את החומר החדש לכל תחנות הרדיו, או למבקרי המוזיקה באמצעי התקשורת, כי עבורם זו כמעט הדרך היחידה להגיע לקהל של מאזיני הרדיו ולקדם את עצמם. ועדיין יש זמרים שמעדיפים להדפיס אלבומים שלמים על דיסקים כדי להפיץ בחנויות, בשיטה הישנה והמוכרת. זה כבר לא עשרות אלפי עותקים, אלא אלפים בודדים, אבל אנחנו עדיין שם".

הכתבה מאת אספגיל תעשית מדיה אופטית. לפרטים נוספים, היכנסו לאתר.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''חליפה עסקית''

כותרות קודמות
כותרות נוספות