הדיסק המבריק עם החור באמצע עוד חי?
שיעורי תורה של רבנים, שירים וסיפורים לילדים ודרייברים לגאדג'טים חדשים הם הלקוחות העיקריים של מה שהייתה פעם תעשיית הדיסקים האדירה. רונן שירי מחברת "אספגיל" עדיין מבצע "שכפול דיסקים" או "הדפסה על דיסקים" ונשאר נאמן לעיגול הפלסטיק הנוסטלגי
רונן שירי, מנהל השיווק והמכירות של חברת "אספגיל" ("תעשיית מדיה אופטית"), מסביר מה משאיר את מפעל

דיסק
"אבל לא רק רבנים. הנתח השני בגודלו הם הילדים הקטנים. כאן הדיסקים הם בעיקר של שירים וסיפורים. הפעוטות הללו עדיין לא יכולים להוריד לעצמם חומרים למחשב, ובשביל ההורים זה מאוד נוח להשמיע להם את מבחר השירים והסיפורים שהם אוהבים דרך דיסקים. עד שהם מגיעים לגיל שבו הם יכולים להשמיע לעצמם לבד, זה באמת פיתרון טוב. הרבה כוכבי ילדים מקליטים את החומר שלהם על דיסקים וזו האפשרות היחידה להיחשף אליהם. ויש כמובן גם את חברות ההייטק, שעדיין בחלק גדול מהמקרים צריכים את הדיסקים שלנו בשביל האינפורמציה שלהם. כמעט כל מוצר חדש מגיע עם דיסק דרייבר להתקנה ולהפעלה. וגם כאן עדיין אין תחליף לדיסקים שלנו".
ואם אני עושה מסיבת יומולדת לבן שלי ורוצה לחלק דיסק מתנה מהאירוע לכל החברים שלו?
"גם במקרה כזה אנחנו הכתובת. אתה תביא לנו את החומר המצולם ואנחנו נשכפל אותו לכמה העתקים שתרצה,
שוק המוזיקה כבר לא נזקק לדיסקים?
"גם בשוק המוזיקה אנחנו עדיין רלוונטיים. כל בוגרי כוכב נולד ושאר תוכניות הריאליטי של המוזיקה, צריכים אותנו, בעיקר בשביל הדפסת סינגלים. ככה הם שולחים את החומר החדש לכל תחנות הרדיו, או למבקרי המוזיקה באמצעי התקשורת, כי עבורם זו כמעט הדרך היחידה להגיע לקהל של מאזיני הרדיו ולקדם את עצמם. ועדיין יש זמרים שמעדיפים להדפיס אלבומים שלמים על דיסקים כדי להפיץ בחנויות, בשיטה הישנה והמוכרת. זה כבר לא עשרות אלפי עותקים, אלא אלפים בודדים, אבל אנחנו עדיין שם".
הכתבה מאת אספגיל תעשית מדיה אופטית. לפרטים נוספים, היכנסו לאתר.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg