
סקר קובע: השוק צמא למעצבי חלונות ראווה
מסקר שנעשה לאחרונה בישראל עולה כי מכל מקצועות העיצוב, התחום שעדיין לא מימש את הפוטנציאל שלו בארץ זהו התחום המסחרי של עיצוב חלונות ראווה
מאת:נעמה רפאלי
נכון שחלון הראווה הוא כרטיס הביקור של כל חנות, נכון שאנחנו קונים בדרך כלל את מה שיפתה אותנו כבר בחלון ראווה וממש נכון שחלון ראווה טוב מגדיל את המכירות במאות אחוזים.
זו הסיבה שהרשתות הגדולות מקפידות להחליף את התצוגה מידי שבוע וללכוד את העיניים שלנו מחדש למשהו שעדיין אין לנו...

אז איך קורה שרבים מבעלי החנויות עדיין לא גילו את המפתח להצלחתם?
בארץ כיום יש רק כמה עשרות מעצבי חלונות ראווה מקצועיים וזה מאוד מפתיע. רובם בוגרי מכללת קונספט שהיא מהווה את המרכז הישראלי ללימודי עיצוב חלונות ראווה ותכנון מסחרי.
בראיון עם יפעת שגב, מנהלת מכללת קונספט, בררנו מדוע התחום עדיין בחיתוליו בישראל:
” המודעות לחשיבות חלון הראווה הולכת וגדלה בשנים האחרונות בארץ, אבל יש לנו עוד לאן לשאוף בהשוואה לאירופה. יחד עם זאת, נעשים פרויקטים גדולים היום בארץ במסגרת לימודי עיצוב חלונות ראווה במטרה להגביר את המודעות והצורך בעיצוב תדיר יותר של החלונות.
אנחנו כבר רואים תוצאות בשטח, המדד הכי מהיר הוא שסטודנטים שלנו “נחטפים” לעבודה עוד בטרם סיימו לימודיהם וגם ניתן תקציב גבוה יותר מפעם עבור חלון הראווה.

אני צופה גידול מהיר בשנים הקרובות ועלייה בדרישה למעצבי חלונות ראווה עם הבנה מסחרית גלובלית כך שאנחנו כעת מכשירים את מעצבי העתיד שיעשו את השינוי בישראל.”

רונית אופיר שסיימה לימודיה בקונספט בשנת 2009 מספרת שהתחילה מחנות תכשיטים אחת בבת ים והפכה למנהלת מסחרית של כמה חברות תכשיטים בישראל שמחליפות מידי שבוע את התצוגה בחלון הראווה: ” בהתחלה היה לי קשה לשכנע את מנהלי החנויות להשקיע בחלון, אבל אחרי חלון אחד הם הבינו את הפוטנציאל שהם מבזבזים והחליטו לתקצב את החלון באופן סדיר.”
אין ספק שעיצוב חלונות ראווה הוא אחד התחומים המרתקים בעיצוב, הדורש מהמעצב להיכנס למוח האנושי ולהבין מה יגרום לו לפעול ועל זה מבוסס כל מדע הקניות המהווה כלי עוצמתי בידי המעצבים.
בשורה תחתונה אני יכולה להמליץ לכל אוהבי העיצוב שמחפשים מקצוע פרקטי לחשוב על כיוון לימודי עיצוב חלונות ראווה כי שם יש עדיין אפשרויות תעסוקתיות רבות.
למידע נוסף על לימודי עיצוב חלונות ראווה, לחצו כאן.


