הלקוח הבא צריך אתכם, הוא פשוט עוד לא יודע

באנרים, פופאפים, פופ אנדרים, כתבות, פרירולים, פוסטים ועוד אלו הן רק חלק מהפרסומות שמציפות אתכם ברשת במהלך הגלישה שלכם עם ובלי שאתם שמים לב. מרביתכם יגידו שהם לא מסתכלים על הפרסומות באינטרנט ושהם נהנים מ"עוורון פרסומות" ושלדעתם זה לא עוזר להם לקבל את ההחלטה לפני רכישת מוצר או שירות. מזדהים?

בשיתוף ברק רום | 28/07/2016 06:12
תגיות:

אז איך בכל זאת המגמה הכללית היא שתקציבי הפרסום בדיגיטל הולכים יותר ויותר לכיוון האינטרנט? 

ויותר מזה, איך זה עובד ומצליח כ"כ?

בשנת 2015 ראינו גידול של 25% בתקציבי הפרסום באינטרנט לעומת השנה הקודמת, יותר ויותר מפרסמים מבינים שהקהל שלהם נמצא באינטרנט, והדרך החכמה ביותר להגיע אליו היא באמצעות פרסום ושיווק ממוקד שאתרים השונים. אבל איך כדאי לבחור באיזה ערוץ לפרסם? והכי חשוב, באיזה כלי עליכם להשתמש?

אחלק את קהל היעד אליו אתם מכוונים ל2:

  1. אלו שיודעים מה הם רוצים/מחפשים
  2. אלו שמתאימים למוצר שלי אבל עדיין לא יודעים את זה

בקהל מספר 1 אני לא אתעסק במאמר זה, אני רק אציין שמנוע החיפוש של גוגל יהיה הפתרון הפרסומי המושלם עבורם.

קהל מספר 2 מתאים מאוד כמעט לכלל המפרסמים ושם תצטרכו לנהוג באסטרטגיית הצפת צורך לקהל הרלוונטי.

כדי להציף צורך לגולש אשר משוטט ברשת תצטרכו להפגיש אותו עם מסרים פרסומיים בנקודות שונות במהלך הגלישה שלו ברשת, החשיפה צריכה להיות אטרקטיבית ומושכת כמובן אבל בעיקר כזו שחוזרת על עצמה למשך תקופה ובמקומות שונים ברשת.

בדיוק בשביל אסטרטגייה זו יצרו לכם גם בגוגל וגם בפייסבוק ליין שלם של כלים אפקטיביים לפרסום וחשיפה.

הפעולה הראשונה אותה תצרכו להגדיר היא מי קהל היעד שלכם, נסו לפרט לעצמכם עד כמה שתוכלו, אני באופן אישי מנסה ממש לדמיין את הדמות שמאפיינת את הקהל שלי כדי להבין אותה ולנסות להתחקות אחר ההתנהגות שלה באינטרנט.

לאחר מכן, תוכלו לבחור את ערוץ הפרסום ואת הכלי איתו תשתמשו,

לפניכם כמה כלים מומלצים לטרגוט קהל היעד:

גוגל:

לפני כעשור הקימה גוגל בישראל את מערך השותפים Google Adsense, מערכת זו מאפשרת לבעלי אתר שונים (ללא סינון מצד גוגל) להקצות שטחים לבנים בגוף האתר שלהם לטובת גוגל שם ימוקמו שטחי פרסום בהתאמה לגולש אשר נמצא באתר באותו הרגע.

שיטת הפרסום הזו נקראת בגוגל GDN-Google Display Network ומחזיקה כיום כ65% משטחי הפרסום באינטרנט בתצורות שונות של באנרים וטקסטים. שיטת ההגשה של קמפיין מסוג GDN מתבצעת באמצעות מערכת הפרסום של גוגל Adwords ומייצרת פתרון מושלם לבעלי עסקים אשר רוצים לנקוט באסטרטגיית "הצפת צורך". התשלום במודל הזה מבוסס על תשלום לפי הקלקה בשיטת מכרז (PPC).

 שיטת פרסום זו הולכת ומשתפרת עם הזמן ומכילה בתוכה כלים שונים ומגוונים להגעה מדויקת ככל שניתן לקהל היעד הרלוונטי. לדוגמה:

קמפיין DSK: מאפשר הגשת באנרים באתרים חיצוניים לכל אלה אשר הקלידו במנוע החיפוש של גוגל מילות מפתח שרלוונטיות אליכם, ז"א שבמידה וגולש הקליד בגוגל חיפוש את המילה "טכנאי מזגנים בתל אביב" הוא ייתקל בבאנר שלכם באתרים כמו ynet ואחרים.

קמפיין רימרקטינג (שיווק מחדש): מאפשר הגשת באנרים לכל אלה אשר גילו כבר עניין במוצר שלי וביקרו באתר שלי.

קמפיין Mobile App; מאפשר לכם לפרסם באנרים ומודעות טקסט באפליקציות רלוונטיות לקהל היעד שלכם.

ועוד כלים שונים ומגוונים בתשתית ה-GDN שבבסיסה מאפשרת למקד את הפרסום באתרים רלוונטיים לפי מגדר, גיל ואיזורים גיאוגרפיים.

 

גם פייסבוק לא נשארה מאחור ומאפשרת למפרסמים להגיע לקהל היעד שלהם בצורה חכמה וממוקדת לפי הגדרות מיקוד שונות ומגוונות:

– בבסיסה של המערכת ניתן להגיש את הפרסום לפי חיתוכי אזור, גיל, מין וכל מידע בסיסי שמוגדר בפרופיל האישי של הגולש.

מעבר לכך ניתן להגדיר את מסע הפרסום גם לפי תחומי העניין של כל גולש וההתנהגות שלו, פייסבוק לא מצהירה לפי אילו פרמטרים כל גולש מקבל את קטלוג תחומי העניין שלו, כנראה לפי היסטוריית המעורבות שלו בתוך פייסבוק, דפים בהם ביקר, פוסטים אותם אהב וכד’, אפילו שמועות על ציטוט לשיחות טלפון רצות לאחרונה אבל שוב, אין הצהרה רשמית על אף אחד מהדברים, מה שבטוח זה עובד ומיום ליום אנחנו רואים שיפור במיקוד הפרסום לקהל הרלוונטי.

במערכת של פייסבוק אפשר למצוא גם הגדרות מיקוד מתקדמות יותר המאפשרות לנו להגיע אל הקהל בצורה ממוקדת אפילו יותר, לדוגמא:

פייסבוק Costum Audience: כלי מדהים המאפשר לנו להעלות קובץ עם רשומות דוא”ל/מספרי טלפון של הקהל ולפי מידע זה לאתר את פרופיל הפייסבוק של כל גולש ולהגיש לו פרסומות ממוקדות ישירות ל-NEWS FEED.

פייסבוק Look a Like: מאפשר למפרסם לאתר קהל יעד דומה במאפיינים שלו לקהל רלוונטי ובכך לשכפל את טווח הקהל אותו הוא מחפש.

פייסבוק רימרקטינג: מעקב אחר גולשים אשר גילו עניין במוצר שלי ובקרו באתר.

לאחרונה פייסבוק השיקה גם את רשת המדיה שבדומה לשיטת הפרסום של Google GDN מפזרת שטחי פרסום באתרים שונים ברשת כדי להגיע לגולש גם בנקודות מפגש חיצוניות שלא במהלך השיטוט שלו בפייסבוק.

לסיכום,

בין אם אתם מפרסמים באופן עצמאי ובין אם אתם נעזרים בבעל מקצוע הקפידו לבחור בקפידה את הכלי איתו אתם משתמשים כדי להגיע לקהל היעד שלכם, תמדדו בכל יום את נתוני הביצועים ואל תפחדו לשנות את המיקוד והפרסום תוך כדי תנועה.

את המאמר כתב חיים משעלי, בעלים של סוכנות FOXMED INTERACTIVE

מנחה, מרצה ויועץ בתחום השיווק והפרסום באינטרנט

שותף מוסמך של גוגל ופייסבוק בישראל.

Www.foxmed.co.il

Chaim@foxmed.co.il

חיים משעלי בפייסבוק

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

המומלצים

עוד ב''בהמומחים''