המדריך המלא לסירה מתנפחת מקצועית

אני מודה כי אני מכור לסירות מתנפחות. למה? מהסיבה הפשוטה שסירות מהסוג המתנפח הן תכליתיות, ניידות, עם תחזוקה פשוטה. בתקציב יחסית קטן, ניתן לרכוש סירה רב שימושית לדייג, לשייט או ספורט ימי בכנרת.

בשיתוף ברק רום | 07/08/2016 10:21
תגיות:

שוק הסירות המתנפחות המקצועיות עבר כברת דרך ארוכה ומשמעותית בשנים האחרונות החל מהעיצוב המרהיב של הסירות, וכלה בביצועים ותפקודם במים.

כיום, הסירות המתנפחות המקצועיות מובילות  בתחום השייט, הדייג וכמובן בספורט.

תודות לטכנולוגיה המתפתחת בתחום הPVC המשמש לייצור סירות מתנפחות מקצועיות, ניתן למצוא מבחר גדול של סירות איכותיות ברמות שונות בהתאם לתקציב ולמטרות הקונה.

הסוגים השונים של סירות מתנפחות

עם התפתחות תחום הסירות המתנפחות המקצועיות, ניתן למצוא בשוק שפע של סירות מסוגים שונים ובמגוון רחב של צורות, צבעים, גדלים ומחירים. מסיבה זו, קנייה של סירה היא לעתים קרובות חוויה מבלבלת ומתסכלת לפעמים.

כדי להקל על הרוכש וללמוד יותר על סוגי הסירות, אגדנו עבורכם קטגוריות, מונחים, סוגים והבדלים שיקלו על המלאכה בבחירת סירה מקצועית מתנפחת.

מונחים/ מושגים:

  • רצפה קשיחה – ככלל – הסירות המקצועיות כולן מגיעות עם רצפה קשיחה: רצפה מתנפחת, רצפת אלומיניום או רצפת עץ ימי. לבחירה(בהתאם לתקציב)
  • סירה חצי קשיחה / ריב (RIB) - סירה לשימוש מאסיבי עם תחתית קשיחה עשויה FRP פיברגלס מרוכב עם שוקע עמוק, כאשר החלק העליון עשוי בידונים (תאי אוויר מתנפחים),
  • keel קייל  –  החלק התחתון בסירה (שדירת הסירה) בצורת וי ((V – עוזר לחיתוך המים, תורם ליציבות, מהירות וחיסכון בדלק.
  • שסתום ניקוז -ממוקם בגב הסירה (המיועד להתקנת מנוע ימי חיצוני- TRANSOM) ומשמש לניקוז המים באופן מקצועי.

  • תאי אוויר - מספר התאים מהם מורכבת הסירה למניעת טביעה חו”ח. במקרה של נזק לתא אוויר אחד, הסירה תמשיך לשוט באמצעות התאים הנוספים. בסירה מקצועית עם סטנדרד גבוה הקייל keel  יצוין באישור CE כתא אויר נוסף. דוגמא: 3+1  המהווים 3 תאי אוויר + קייל שדירה מרכזית.
  • חבל הצלה היקפי - חבל המקיף את הסירה ומשמש להצלה במקרה חירום. ניתן למצוא סירות עם חבל הצלה היקפי מלא, כולל טבעות מתכת מאסיביות או סירות עם חבל הצלה חלקי ללא טבעות. (לבחירה בהתאם לתקציב)
  • מגן דופן סירה - פס מגן רחב ועבה במיוחד המקיף את הסירה כהגנה מהתנגשות או מכות קטנות במהלך השייט. רוחב ואורך המגן מגיע בהתאם לסוג הסירה, מקצועיותה וחוזקה (המחיר בהתאם)
  • ידיות נשיאה מאסיביות - ידיות יצוקות מאסיביות המאפשרות נשיאה והעברת הסירה ממקום למקום (גם כאן מספר הידיות הינו בהתאם למפרט הסירה והעלות תהייה בהתאם)

  • טכנולוגיית שכבות -סירה מקצועית מיוצרת בטכנולוגיה חדישה של PVC המורכב ממספר שכבות למיצוי החוזק, הביצועים ואורך החיים של הסירה. מספר השכבות נע בין 3 ל 5.
  • עובי הסירה - איכות החומר, מספר השכבות ו/או עובי החומר ישפיע על מחיר הסירה. עובי סירה נע בין – 0.5 מ”מ ועד 1.2 מ”מ

** משקל הסירה, מהווה פונקציה ישירה למספר השכבות או עובי השכבות

בהמשך נסביר כיצד לוודא מהו העובי האמיתי של הסירה שרכשתם.

  • תקן CE - סירה בעלת אישורי CE  העומדת בסטנדרד אירופאי.

סוגי סירות מתנפחות:

סירה מקצועית רב שימושית

סירה מקצועית רב שימושית חזקה במיוחד עם רצפה קשיחה. ניתן לבחור סוגי רצפה שונים (מתנפחת/אלומיניום/עץ).

הסירה כוללת שדירה מרכזית קייל (keel) בצורת וי שחותך את המים באופן חד. מבנה המקנה לסירה יציבות יחד עם מהירות וחיסכון בדלק.

בגב הסירה מותקן שסתום ניקוז. הסירות המקצועיות עומדות בתקן האירופאי עם סטנדרד גבוה כך גם האבזור  הכולל: חבל הצלה היקפי מלא, 5 ידיות נשיאה, פס הגנה עבה היקפי מלא ועוד…

הסירה מיוצרת בטכנולוגיית השכבות בעובי 0.9 מ”מ, עם עמידות גבוהה.

מתאימה לדייג, ספורט ו/או שייט - מיועדות למספר נוסעים בהתאם לדגם.

סירה מקצועית חצי קשיחה - סירת ריב RIB

סירה סופר מקצועית, עם תחתית קשיחה ושוקע גבוה, בנויה לשימוש מאסיבי
מבנה ה-v בסירה מקנה לה יציבות, מהירות ונוחות יחד עם ביצועים ומרחב תמרון גדול.
מאפשרת שיט מהיר ביותר גם עם מנוע קטן, ביצועים גבוהים וחיסכון ניכר בדלק.
תחתית הסירה בנויה מפיברגלאס מרוכב FRP חזק ביותר המקנה יציבות גבוהה והתקדמות מהירה במים.
בגב הסירות מובנה פתח ניקוז מים חד כיווני עם אגן היקוות מים קטן המאפשר ריקון מהיר של מים מהקרקעית בצורה יעילה ומהירה.
החלק העליון של הסירה עשוי תאי אוויר עשויים PVC או הייפלון המיוצרים
בטכנולוגיית השכבות - רצוי שתהייה בעובי של 1.2 מ”מ.
מתאימה לשימוש מאסיבי, לדייג מקצועי, ספורט ימי מקצועי ו/או שייט

סירת דייג /דינגי

סירה חצי מקצועית החביב במיוחד על דייגים. עם עיצובים שונים.

הסירה כוללת רצפה קשיחה (מתנפחת/עץ), המקנה יציבות.

כוללת: מתקן חיצוני המאפשר נשיאת מנוע ימי חיצוני לסירה.

לסירה זו אין קייל keel   שדירה מרכזית ולא שסתום ניקוז.

לסירה תקן CE אירופאי.

סירה קלה יותר. עובי הPVC מ0.5 עד 0.9 מ”מ, מיוצרת אף היא בטכנולוגיית השכבות.

סירות המתאימות בעיקר כסירות דייג בים/נהר ויכולות לשמש גם כדינגי ולשייט.

סירת דייג מתנפחת של חברת seapro

סירת דייג יחיד

סירת אבוב מתנפחת - סירת דייג כייפית ליחיד מעוצבת ככיסא מקצועי לדייג החובב עם מושב אורטופדי מתנפח מובנה, משוטים, תיקי אחסון לציוד ועוד .. עיצוב מרהיב ומהנה גם יחד.

עובי הסירה - 0.9 מ”מ מיוצר בטכנולוגיית השכבות.

מתאימה לדייג ושייט בנהרות/ אגמים ואפילו בים.

רפסודת דייג

שילוב בין SUP מתנפח לסירת דייג - כלי שייט  המיוצר בטכנולוגיית ייצור הSUP -הטכנולוגיה החדשנית, העכשווית והחמה ביותר בעולם בתחום זה .

עשוי מ DWF PVC חומר מרושת מתקדם נגד קרינה ושפשוף, עובי חומר 0.9מ”מ עשוי מ-5 שכבות מרושתות.

אינו מתפוצץ תחת לחץ גבוה  ולאחר הניפוח נותן תחושה של “קרש” כמו של SUP קשיח!

הכלי משלב את כל ההנאה והטכנולוגיה חדשנית של SUP יחד עם היתרונות של סירת דייג מתנפחת, על כל השדרוגים והאבזור המלא לדייג החובב או המקצועי!

במרכז משטח קדמי מיוחד למניעת החלקה והגברת היציבות.

קאבוט - סירת קיאק מתנפחת

השילוב האולטימטיבי  בין קיאק לסירה  – משלב בתוכו את כל היתרונות הטמונים בקיאק יחד עם היתרונות של סירה מתנפחת ניידת, הניתנת לקיפול.

כלי חתירה ספורטיבי מתאים לשייט בנהרות/ אגמים ואפילו בים. ניתן למצוא קאבוט ליחיד, לזוגי, או 3 חותרים ואפילו ל-4 חותרים יחד.

כולל רצפת אוויר קשיחה, שסתום ניקוז ודופן  (אופציה להתקנת מנוע ימי חיצוני)

קטמרן - סירה עם גוף כפול

סירה שצורתה מזכירה שני קיאקים המחוברים במרכז.

הכלי נראה כמו שילוב של שני קיאקים עם מבנה ה-V שחוברו ע”י משטח מרכזי -גוף הסירה.

וסירה רחבה היכולה להכיל מספר נוסעים בבת אחת - עיצוב מרהיב המאפשר מהירות וחוזק השלובים בכלי שייט אחד.

מתאימה לדייג ושייט בנהרות/ אגמים ואפילו בים.

כיצד ניתן לוודא את העובי הנכון של הסירה שרכשנו?

מומחים בתחום ובעלי מקצוע יוכלו, לאמוד את איכות הסירה ממבט ראשון. אך לעין בלתי מקצועית יהיה קשה מאוד לעמוד על ההבדלים הללו.- אם כן כיצד נוכל לוודא בכול זאת?

פשוט מאוד!  – עיון במפרט הטכני ובתקן CE של הסירה.

כחלק מהבדיקה הראשונית, בקש מהמוכר את המפרט הטכני של היצרן (אותו תוכל לאשר באתר היצרן) וכמובן העתק הCE של הסירה בה יצוין דגם הסירה, היצרן ומפרט בטיחות.

לאחר שעיינת במסמכים אלו תוכל לאסוף נתונים כמו:מספר תאי אוויר, כושר העמסה, מספר נוסעים וכמובן משקל הסירה…

דוגמא לצורך השוואה:

לקחנו 2 סירות מקצועיות הזהות בגודלן, וערכנו השוואה של הנתונים שקיבלנו על כל אחת מהסירות לצורך השוואה:

מסקנות:

דגם S - כוללת keel (שדירה מרכזית) בצורת V לחיתוך המים (3+1 תאי אוויר)

דגם K  – אינה כוללת keel   (3 תאי אוויר)

עובי וחוזק הסירה - נמדד כפונקציה ישירה למשקל וכושר העמסה.

  • כושר העמסה – בהתאם לנתוני ההשוואה שלפנינו, סירה דגם S הינה בעלת כושר העמסה גבוה יותר מדגם  K(566 ק”ג לעומת 400 ק”ג)
  • משקל - סירה דגם S שוקלת יותר מדגם K. (57 ק”ג לעומת 30 ק”ג)
  • מנוע מירבי - בדגם S, תקן הCE שלה מאפשר התקנת מנוע בנפח גדול יותר (עד 15 כ”ס) לעומד דגם K בה התקן מאפשר התקנת מנוע מירבי של עד 8 כ”ס בלבד.
  • מספר נוסעים - בדגם S התקן מאפשר 4+1 נוסעים לעומת, 3-4 נוסעים בלבד בדגם K.

בהתאם לנתוני ההשוואה שלפנינו עולה המסקנה הברורה כי סירה מדגם S מיוצרת מחומר עבה יותר.

המאמר נכתב בשיתוף פעולה עם צוות מומחים מטעם חברת SEAPRO

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

המומלצים