
7 אחוזי תשואה בשנה: אפיק השקעה מקורי ומבטיח
חברת הליסינג "ארטליס מוטורס בע"מ", מציעה למשקיעים שברשותם לפחות 150 אלף שקל וכמובן שגם הרבה יותר, תשואה של 7 אחוזים בשנה, תמורת בטוחות שהם כלי הרכב אותם היא רוכשת. "ההשקעה תתחיל להחזיר את עצמה החל מהחודש השני", מבטיחים הבעלים בריפמן ושניידר, "ולא נדרשת שום השקעה תפעולית נוספת בכלי הרכב, שיהיו משועבדים תמורת הסכום"
יוזמה חדשה ומקורית מביאה בשורה חדשה למשקיעים קטנים ובינוניים. מדובר באפיק השקעה המאפשר כניסה למי שברשותם סכום של 150 אלף שקל – אם כי ניתן להשקיע גם סכומים גדולים בהרבה ואפילו מיליוני שקלים – ומציעה להם עליו תשואה שנתית של 7 אחוזים. תשואה כזו היא הרבה יותר מכל מה שניתן לקבל היום בהרבה אפיקי השקעות אחרים. היא מגובה בבטוחות והיא מתחילה להחזיר את עצמה כבר מהחודש השני.

את הרעיון הגו דודי בריפמן ואריק שניידר, הבעלים של חברת הליסינג “ארטליס מוטורס בע”מ“. מדובר בחברת ליסינג בוטיקית, המתמחה בתפירת עסקאות ליסינג המותאמות לצרכי הלקוח, ומאפשרת גמישות רבה בתנאי הליסינג לאורך תקופת החכרת הרכב ובכך מתבטא הייחוד שלה. היא מציעה ללקוחותיה מגוון של כלי רכב, החל מפיאט 500 ועד למרצדס GLC. בריפמן ושניידר נמצאים בעסקי הליסינג כבר שנים רבות. “התחלתי ב-98 כמנהל מכירות ארצי בחברת ‘אלבר’, וב-2007 הקמתי וניהלתי את הליסינג עבור ‘קרסו'”, מספר בריפמן. “בסוף 2010 החלטתי לצאת לדרך עצמאית ויחד עם אריק שניידר הקמנו את “ארטליס מוטורס בע”מ”.
כעת החליטו השניים לצאת ביוזמה חדשה, שאינה קשורה לליסינג עצמו, אלא לבניית תכנית השקעה שתשרת גם את החברה וגם את המשקיעים ותהיה WIN-WIN עבור כל הצדדים. החברה תוכל לגייס הון של כארבעה מיליוני שקלים, סכום שהיקפו קטן עבור הגופים המוסדיים – ואילו המשקיעים יקבלו אפיק השקעה אטרקטיבי, שמתחיל להחזיר את עצמו החל מהחודש השני ומבטיח תשואה שנתית של 7 אחוזים.
“תשואה של 7 אחוז בשנה נחשבת היום לתשואה יפה מאוד בכל אפיק השקעה”, אומר בריפמן, “במיוחד לנוכח החלופות בשוק. בהשקעה בורסאית תמיד יש סיכון. אנחנו גם עדים לאחרונה לטרנד של השקעות נדל”ן בארה”ב ובאירופה, עם הבטחה לתשואות שנתיות דומות, אבל יחד עם זאת, משקיע שרוכש שם נכס, גם אם הוא מוחזק בידי חברת ניהול, נדרש לתפעל את הנכס ולהשקיע בו במהלך השנה, כך שרווחיו לא תמיד ידועים ובטוחים”.
ומה הופך את ההשקעה אצלכם לבטוחה?
“הבטוחות שלנו הן כלי הרכב עצמם”, אומרים בריפמן ושניידר, “אנחנו חברת ליסינג שמשקיעה את כספה ברכישת כלי רכב. אנחנו מציעים למשקיעים להיכנס לקבוצת שותפים אותה נקים. יהיו בה כ-35 משקיעים, שיכניסו כל אחד לפחות 150 אלף שקלים לחשבון ייעודי למטרה הזו ויקבלו תמורת הסכום אג”ח. כמובן שניתן להשקיע גם הרבה יותר, הכל בהתאם ליכולת ולשאיפות של המשקיעים. בכסף הזה נרכוש כלי רכב לתפעול השוטף של החברה. הבטוחה שאנחנו נותנים לאג”ח של המשקיע היא הרכב עצמו, שיהיה משועבד לטובת המשקיע, שבמקרה הצורך יוכל לממש את הבטוחה. גובה הבטוחה יהיה תמיד גבוה מיתרת האג”ח. כל כלי הרכב יהיו מבוטחים לטובת בעלי האג”ח. המשמעות היא שהמשקיע לא נדרש תמורת ההשקעה להוסיף סכומים נוספים לתפעול הרכב ולאחזקתו, כמו שמקובל בעסקי הנדל”ן, שם נדרשת השקעה מתמדת בנכס, מה שמוריד את גובה התשואה השנתית. אגרות החוב אינן צמודות, הן מונפקות לתקופה של שלוש שנים, עם ריבית קבועה של 7 אחוזים בשנה. מדובר באפיק השקעה חדש, קל למעקב, שלא נמצא מעבר לים ולא קיים רק על הנייר. זו לא תכנית תמ”א 38, עם מועד ביצוע לא מובטח. כאן מדובר בסכום מינימום של 150 אלף שקלים או הרבה יותר, כנגד כלי רכב שהשווי שלהם תמיד יהיה גבוה יותר מסכום ההשקעה, ועם תשואה שמתחילה לזרום החל מהחודש השני”.
לפרטים נוספים כנסו לאתר החברה
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg