
פליירים: אפיק הפרסום העתיק ביותר בעולם
למי מאיתנו לא יצא למצוא בתיבת הדואר פליירים פרסומיים מסוגים שונים. יש הרבה שרואים בהם דואר זבל, אבל האמת היא שפליירים הם אפיק פרסום יעיל למדי
אם יש לכם עסק קטן, אפילו כזה שאינו נחשב באופן רשמי כעסק, כגון בייביסיטר או שיעורי עזר במתימטיקה, כדאי גם לכם לשקול ליצור לעצמכם פליירים פרסומיים ולחלק אותם בתיבות הדואר באיזור המגורים שלכם. במיוחד אם אתם עושים את צעדיכם הראשונים ואף אחד עדיין לא מכיר אתכם, השקעה קטנה יחסית של זמן וכסף תוכלו לסייע לכם ליצור בסיס לקוחות קטן ולהמשיך לפתח אותו הלאה.

כך תעצבו לעצמכם פלייר יעיל בפשטות:
תוכן הפלייר
כתבו כותרת קצרה ותמציתית, כזו שמבהירה מיד למי שאוחז בפלייר על מה מדובר. הדגישו את התועלת שאתם מביאים ללקוח בצורה שמדברת עליו ולא עליכם. השתמשו בשפה של “אתה” ו”לך” ולא ב”אנחנו”, “לנו”.
אם העסק שלכם כולל מוצרים, הציגו אותם בפלייר באמצעות תמונות. זה מה שעושות רוב המסעדות המפיקות פליירים של משלוחים. אם העסק שלכם סובב סביב שירותים שונים, כגון תיקוני מחשבים או ניקיון חדרי מדרגות, תוכלו לשלב איורים. בכל מקרה מומלץ לשלב אלמנטים גרפיים כלשהם ולא להסתפק בפלייר המבוסס על טקסט בלבד.
עודדו את הקוראים ליצור קשר, הוסיפו דחיפות או מבצע מוגבל בזמן, כגון “התקשרו עכשיו וקבלו 20% הנחה”, או “הציגו פלייר זה וקבלו 10% הנחה”.
עיצוב הפלייר
על מנת שיהיה נוח לקרוא את הפלייר שלכם, אל תשתמשו ביותר מדי צבעים בטקסט או ברקע. שימו לב שיש גם ליצור ניגודיות בין צבע הרקע לצבע הטקסט שעליו, אחרת לא ניתן יהיה לקרוא את התוכן. אתם יכולים להתייעץ עם בית הדפוס לגבי בחירת הצבעים, שכן יש צבעים שנראים מעט אחרת בין הסקיצה על מסך המחשב לבין התוצאה הסופית.
אל תתפתו להגזים עם הפונטים. יש היום מבחר גדול מאוד של פונטים בעברית, אבל יותר מדי פונטים שונים על גבי דף אחד יצרו תחושה מבולגנת ולא נעימה. נהוג לומר ששניים הוא מספר הפונטים האידיאלי, כאשר אחד מהם משמש לכותרת וכותרות משנה והאחר לתוכן שתחתיהן, אבל גם פונט אחד ומשחק מושכל בהדגשות, הטיות וקוים תחתיים יכול לעשות עבודה טובה ויעילה.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg