שתהיו בעניינים: השינויים שעברו על גוגל ב-2016

גוגל הוא אחד מכלי החיפוש הפופולאריים ביותר שבנמצא, וכחברה טכנולוגית, גוגל אינה יכולה להתעלם מהמגמות האחרונות ברשת האינטרנט בפרט ובעולם הטכנולוגי בכללותו. לכן, השינויים שהיא עורכת במנוע החיפוש ומוצרים אחרים שלה, משקפים את המגמות הללו ויכולים להצביע על הכיוון שאליו הרוח נושבת

בשיתוף ברק רום | 23/02/2017 09:38
תגיות:

להלן כמה שינויים בולטים שחלו בגוגל במהלך 2016, וכן סקירה קצרה על העתיד לבאות - רלוונטי לכל מי שעוסק בתחום השיווק האינטרנטי, קידום בגוגל וכיוצא באלו.

stockunlimited.com
stockunlimited.com

מה ראינו ב - 2016?

עמודים מהירים יותר בטלפונים החכמים - מבלי להיכנס לפרטים טכניים, בשנתיים האחרונות גוגל מעודדת טכנולוגיה ששמה AMP  ונועדה לאפשר לדפים להופיע בצורה מהירה יותר בטלפונים סלולריים עם פגיעה מינימאלית ביכולת להפעיל סרטונים, להציג תמונות וכך הלאה. גוגל אף מעודדת אתרים ובמיוחד אתרי חדשות להשתמש בטכנולוגיה על ידי כך  שהיא נותנת להם בונוס ומציגה אותם בראש תוצאות החיפוש בצורת “קרוסלה” שאפשר להזיז לצדדים ולצפות בתוצאות שונות מהאתרים המובילים.

החיפוש הופך לאישי ומתוחכם יותר - גוגל ממשיכה במטרה שלה לספק לכל אחד מאתנו תוצאות מותאמות אישית על סמך המיקום בו אנחנו נמצאים, האתרים שביקרנו בהם בעבר והחיפושים האחרונים שביצענו, זאת על מנת למנוע מניפולציה קלה על התוצאות.

הצגת נתונים על האתר בצורה נוחה יותר - גוגל מאפשרת לכל בעל אתר לראות נתונים על האתר שלו כמו למשל החיפושים השונים שהובילו אליו, תקלות טכניות או אתרים אחרים שמקשרים אליו. עד כה היו כמה גרסאות לכל אתר כמו למשל גרסה רגילה, גרסה לטלפונים ניידים, גרסאות עם מבנה כתובת שונה וכך הלאה, דבר שיצר קושי לעקוב אחרי כל המידע בצורה מרוכזת. כעת גוגל מאפשרת לכל הגרסאות של אותו האתר להופיע במרוכז עם נתונים מאוחדים.

אבטחת אתרים הדוקה יותר - כחלק מהצורך ליצור אתרים בטוחים יותר ברשת, גוגל מעודדת בעלי אתרים לעבור לתקן בטוח שלא מאפשר לנתונים רגישים לזלוג החוצה (למשל, שמות משתמשים וסיסמאות של גולשים באתר). אתרים שמשתמשים באבטחה הדוקה יותר זוכים לסימון מיוחד בדפדפן הנפוץ כרום ולפעמיים גם למיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש.

לפי הנתונים של גוגל, נכון לאוקטובר 2016, 40% מהעמודים שנצפו ברשת השתמשו באבטחה מוגברת.

זיהוי ספאם בזמן אמת - אחד האלגוריתמים המפורסמים ביותר של גוגל שמיועדים להילחם בספאם ידוע בתור אלגוריתם פינגווין. ב - 2016 גוגל הודיעה שהאלגוריתם יתעדכן בזמן אמת, כך שבעלי אתרים לא יצטרכו לחכות על מנת לראות את ההשפעה של השינויים שערכו באתר על הדירוגים שלו בגוגל.

למטבע הזה יש כמובן שני צדדים : מצד אחד, בעלי אתרים שמשתמשים בשיטות לא הוגנות על מנת לזכות בדירוגים גבוהים יענשו מהר יותר, ומצד שני, מי שתיקן את דרכיו ושיפר את האתר שלו, יזכה לעליה מהירה יותר בדירוגים. בכל אופן, חובה להדגיש שלא מדובר בעניין של שחור או לבן ובהחלט ייתכן שחלק גדול מבעלי האתרים לא יראו שינוי כלל או יראו שינויים קטנים.

ומה צפוי לנו בעתיד?

חיפוש חכם יותר - באמצעות אלגוריתם מיוחד בשם RankBrain, גוגל מאפשרת לבצע חיפושים חכמים ו-“אנושים” יותר שמזהים את כוונת המשתמש והקשרים שונים בין מילים. לדוגמה, החיפוש “כמה כפות יש בכוס?” עשוי להחזיר תוצאות שונות בהתאם לגדלים השונים בהם משתמשים במדינות שונות.

המשתמשים לא יצטרכו לעזוב את גוגל –  על מנת שלא לאבד תנועה יקרה לאתרים אחרים, אחת מהמטרות של גוגל היא לספק לגולשים תשובות מהירות ומדויקות כבר בעמוד החיפוש (בין היתר על מנת להרוויח כסף מהמודעות אותן היא מציגה). למשל, אם תחפשו “תורה”, תקבלו הגדרה של התורה מתוך ויקיפדיה עם קישורים לחיפושים של כל אחד מחמשת החומשים. סביר להניח שככל ש - Rankbrain יתחזק, כך היכולת של גוגל להחזיר מידע רלוונטי ולא רק עובדות יבשות מאתרי אינטרנט שונים תהיה טובה יותר.

החזרת פחות תוצאות מוטות – אחת מהצרות עם גוגל היא שהוא נוטה להחזיר תוצאות על סמך הפופולאריות שלהן ולא רק על פי רלוונטיות, ולכן אין זה נדיר למצוא למשל אתרים אנטישמים כאשר מחפשים נושאים שונים הקשרים ליהדות. על מנת להתגבר על הבעיה הזו, גוגל לא רק משפרת את האלגוריתמים שלה, אלא גם בוחנת אפשרות לתת לגולשים לדווח על חיפושים פוגעניים שמופיעים כאשר מתחילים להקליד מילים מסוימות בתיבת החיפוש (ההשלמה האוטומטית של גוגל).

נייד תחילה - מכיוון שהאינטרנט הנייד הופך להיות יותר ויותר פופולארי, גוגל החלה במהלך שמטרתו היא לדרג אתרים על פי הגרסה הסלולארית שלהם ורק לאחר מכן על פי הגרסה למחשבים אישיים (גרסת Desktop). המשמעות היא שאם יש לכם אתר נייד שאינו אופטימאלי, גם האתר הרגיל שלכם עלול לספוג ירידה בדירוגים או שמידע חשוב מן האתר לא יופיע בגוגל (למשל, דירוג של כתבות שונות).

חיפוש קולי - גוגל מצפה שבעתיד נוכל לבצע חיפוש באמצעות הקול בלבד מבלי להסתכל כלל על המסך, ולכן היא תשפר בצורה ניכרת את האפשרות לבצע חיפוש קולי, במיוחד במכשירים חכמים ועוזרים דיגיטליים שתמכור בעצמה ישירות לצרכנים. לכן, על מנת שאתרים יוכלו לשמור על המעמד שלהם, הם יצטרכו להופיע כמקור לתשובות אותן נותן גוגל. לדוגמה, כאשר נשאל את גוגל איך להכין מתכון כלשהו, הוא עשוי להחזיר לנו את רשימת ההנחיות בתוספת קרדיט לאתר בו נמצא המתכון. לכן, אין ספק שבעלי אתרים שונים ומקדמי אתרים יחקרו וישכללו את הדרכים בהן יוכלו להופיע במיקום האטרקטיבי הזה.

ראו גם: 13 דברים שכדאי לדעת על קידום בגוגל.

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

המומלצים