
קישורים מאותתים למנועי החיפוש שלכם
מנועי החיפוש תפקידם לסרוק את העולם העצום של האינטרנט, הקישורים מחברים בין דפי האינטרנט והאתרים כשם שהרחובות בעיר מקשרים בין השכונות והבניינים. באמצעות ניתוח קישורים מתוחכם, המנועים יכולים לגלות כיצד הדפים קשורים זה לזה ובאילו דרכים
מאז 1990 מנועי החיפוש התייחסו לקישורים כאל מדד אהדה אובייקטיבי באינטרנט. המנועים עצמם שיפרו את יכולת השימוש בנתוני הקישורים לרמה בלתי נתפסת, והשתמשו באלגוריתמים מורכבים כדי לבצע הערכות לניואנסים של אתרים ודפים על סמך מידע זה. קישורים אינם הכול ביכולת של חברה לקידום אתרים, אך אנשי מקצוע בתחום החיפוש מייחסים חלק גדול מהאלגוריתמים של המנועים לגורמים הקשורים לקישורים, מנועי החיפוש יכולים לא רק לנתח את האתרים האהודים ואת הדפים על סמך הפופולאריות של הדפים המקשרים אליהם, אלא גם ערכים כמו אמון, דואר זבל ומקצועיות. אתרים מהימנים נוטים לקשר לאתרים מהימנים אחרים, בעוד שאתרים דואר זבל מקבלים קישורים מעטים מאוד ממקורות אמינים. מודלים של הרשות, כמו אלה שהונחו באלגוריתם Hilltop, מראים שקישורים הם דרך טובה מאוד לזהות מסמכים מקצועיים בנושא נתון.

קישורים מאותתים למנועי החיפוש
כיצד מנועי החיפוש מעריכים קישורים? כדי לענות על זה, אנחנו צריכים לחקור אלמנטים בודדים של קישור, ולראות איך מנועי החיפוש מעריכים את האלמנטים האלה. אנו לא מבינים את המדדים הפיזיים שמנועי החיפוש משתמשים בהם, אך באמצעות ניתוח של בקשות לפטנטים, שנות ניסיון וניסיון מעשי, אנו יכולים להניח הנחות נבונות. להלן רשימה של גורמים בולטים סימנים אלה, ועוד רבים, נחשבים על ידי חברות לקידום אתרים מקצועיות בעת מדידת ערך הקישור ואת פרופיל הקישור של האתר.
הפופולאריות הגלובלית
ככל שהאתר פופולארי וחשוב יותר, כך הקישורים מהאתר נחשבים יותר. לאתר כמו ויקיפדיה יש אלפי אתרים מגוונים המקושרים אליו, זה מעיד כנראה על אתר פופולארי וחשוב. כדי להרוויח אמון וסמכות מקצועית מבחינת מנועי החיפוש, תצטרך את העזרה של שותפים אחרים ליצירת קישורים. יותר פופולארי, יותר טוב.
פופולאריות נקודתית
הרעיון של הפופולאריות הנקודתית הוזכרה לראשונה על ידי מנוע החיפוש Teoma, עולה כי קישורים מאתרים נושא ספציפי או קהילה יש עניין גדול יותר מאתרים כלליים או מחוץ לנושא. לדוגמה, אם האתר שלך מוכר דיבוריות לרכב, קישור מהחברה של יבואני רכב קשור יותר מאר אתר של משחקי ילדים.
טקסט עוגן
אחד האותות החזקים ביותר שהמנועים משתמשים בהם הוא טקסט עוגן. אם עשרות קישורים הצביעו על דף עם מילות המפתח הנכונות, יש סבירות טובה מאוד כי לדף זה יהיה הדירוג עבור ביטוי ממוקד זהו טקסט עוגן. תוכל לראות דוגמאות לכך בפעולה עם חיפושים כגון לחץ כאן, כאשר תוצאות רבות מדורגות רק בשל טקסט העוגן של קישורים נכנסים.
מדד אמינות
זה לא מפתיע כי האינטרנט מכיל כמויות אדירות של דואר זבל. האומדן מוערך בכ- 60% מדפי האינטרנט הם דואר זבל. כדי לסלק את התוכן הלא רלוונטי, מנועי החיפוש משתמשים במערכות למדידת אמון, שרבים מהם מבוססים על גרף הקישור. הצבת קישורים מתחומים מהימנים מאוד עלולה לגרום לעלייה משמעותית במדד הניקוד. אוניברסיטאות, אתרי אינטרנט ממשלתיים וארגונים ללא כוונת רווח מייצגים דוגמאות של תחומים של מדד אמינות גבוה.
סביבת קישור
קישורי ספאם לעתים קרובות הם הדדיים. אתר שמקשר לספאם סביר להניח שהוא אתר ספאם בעצמו, לעתים קרובות יש אתרי ספאם רבים המקושרים אליו. על ידי עיון בקישורים אלו סך הכול, מנועי החיפוש יכולים להבין את סביבת הקישור שבה האתר שלך נמצא. לכן, חשוב לבחור את האתרים שאתה מקשר אליהם להיות בררן באותה מידה עם האתרים שאתה מנסה להרוויח מהם קישורים.
חדשנות
אותות הקישור נוטים לדעוך לאורך זמן. אתרים שפעם היו פופולאריים לעתים קרובות מאבדים את כוחן, ובסופו של דבר נכשלים מלהשיג קישורים חדשים. לכן, חשוב להמשיך להשיג קישורים נוספים לאורך זמן.
שיתוף חברתי
בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בכמות התוכן המשותף באמצעות רשתות חברתיות כמו Facebook, Twitter ו- Google+. למרות שמנועי החיפוש מתייחסים באופן שונה לקישורים משותפים כאלה מאשר לקישורים אחרים, הם מבדילים ביניהם בכל זאת. מתנהל ויכוח ער בקרב אנשי מקצוע בהבנת כיצד בדיוק מנועי החיפוש מאתר קישור חברתי בתוך האלגוריתמים שלהם, אבל אין להכחיש את החשיבות העולה של ערוצים חברתיים.
הכוח של שיתוף חברתי
איך גוגל, טוויטר ופייסבוק משנים את המשחק? בשנים 2011-2012 נצפתה עלייה עצומה בשיתוף החברתי והשפעותיו על החיפוש. גוגל, בפרט, החלה לשלב מספר עצום של אותות חברתיים בתוצאות החיפוש שלה. הדבר כרוך בהגשת תוצאות מותאמות אישית למשתמשים מחוברים, הכוללים תוכן המשותף למעגל החברתי של הפונה. תוצאות אלו לא תמיד מופיעות בעשירייה הראשונה, אך הן מקודמות ללא ספק בשל השפעה חברתית זו.
מישהו עם מעגל חברתי גדול, סביר יותר לראות אותו בראש תוצאות החיפוש.
המאמר נכתב בחסות seo-google.co.il
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg