שתהיו בעניינים: כך פועל מנוע חיפוש הוידיאו של YouTube

כשמדובר בסרטוני וידיאו לקידום אתרים SEO, האם צריך להשתמש בקטעי וידאו קצרים או ארוכים? כל התשובות והנקודות, שיגרמו לכם להגיע לדירוג גבוה יותר

בשיתוף ברק רום | 10/09/2017 11:10
תגיות:

  1. הוספת מלל.
  2. אורך הסרטון.
  3. מספר צפיות.
  4. מספר קישורים.
  5. כמות ליקיים.
  6. סרטוני HD.
  7. תגובות צופים.

הוספת מלל בהחלט משפיע על הדירוג אם כי הוא איננו בעל משקל כבד. אולם תגובות לסרטונים משפיעים באופן משמעותי לדירוג גבוה יותר.

אורך הסרטון בהחלט ישנו קשר בין סרטונים ארוכים לסרטונים קצרים יותר. אורך ממוצע של סרטון ב- YouTube בדפים הראשונים הוא כרבע שעה, 15 דקות.

מספר הצפיות בסרטוני הוידיאו הינו הגורם המשמעותי ביותר בהשפעתו על הדירוג.

מספר הקישורים שהסרטון מייצר קשורה מאוד לכך שהוא מדורג בדף הראשון של YouTube.

ליקיים רבים לסרטונים משפיעים באופן משמעותי על דירוג גבוה יותר.

סרטוני HD שולטים בתוצאות החיפוש של YouTube 68.2%.

תגובות הצופים מסתבר כי YouTube מעודד יוצרים לפרסם סרטונים שמביאים למעורבות של הצופים. והתגובות הן אינדיקציה טוב שאנשים צופים בסרטון שלך.

יש קשר קטן מאוד בין מילות מפתח ודירוגים. ההסבר הוא כי YouTube מנתח תוכן וידאו ללא עזרה של מטא נתונים. כמו כן ההתאמה בין תיאורי הוידיאו לדירוג מילות המפתח היא אפסית.

האם YouTube משתמש בהערות כאות דירוג?

כפי שניתן לראות בתרשים הנ”ל, ככל שיש יותר תגובות לסרטון, כך הוא ידורג גבוה יותר. בהתחשב בדגש ש- YouTube שמה על מעורבות הגולשים, זה איננו מפתיע אותי כלל.

סרטונים ארוכים

כשמדובר בסרטוני וידיאו לקידום אתרים SEO, האם אתה צריך להשתמש בקטעי וידאו קצרים או ארוכים? באופן חד משמעי צור סרטון וידאו ארוך יותר המכסה את הנושא לעומק. לא מדובר בסרט עלילתי באורך מלא הכוונה לסרטון שבין 12 - 15 דקות. סרטונים ארוכים יותר נוטים לעלות באופן משמעותי על סרטונים קצרים. למעשה, YouTube אישר כי זמן הצפייה הכולל של הסרטון הינו אות דירוג מרכזי. כמו כן, בשנת 2015, Google קיבלה פטנט על אלגוריתם המשתמש בזמן הצפייה כאות דירוג.

בקיצור, YouTube רוצה לקדם סרטונים שגורמים לגולשים לשהות זמן רב יותר בדף של ב- YouTube. זה טבעי מאחר והם מוכרים פרסומות, וסרטונים ארוכים יותר משיגים את זה בצורה הטובה ביותר, ומכאן ההעדפה לתוכן וידאו ארוך יותר. תפיסה נוספת היא כי סרטונים ארוכים מספקים ערך כולל גדול יותר לגולש המביע בו עניין. הדבר נכון לגבי סרטוני הדרכה וכן עבור תוכן בידורי.

קישורי וידאו קשורות קשר חזק לדירוג גבוה יותר. גוגל מכחישה בעקביות את העובדה כי אותות חברתיים ממלאים תפקיד באלגוריתם שלהם. עם זאת, האלגוריתם של YouTube עובד באופן עצמאי עם Google. אז יש אפשרות ש- YouTube משתמשת בקישורים מרשתות חברתיות כמו Facebook, Twitter ועוד כגורם דירוג. למעשה, מניתוחי נתונים של לקוחות שלי ראה כי לקישורים יש מתאם גבוה עם דירוג גבוה יותר ב- YouTube.

אחת הבעיות העיקריות של שימוש בקישורים חברתיים כסימן דירוג היא שהם לא אמינים ואמינות היא דבר חשוב לקידום אתרים אורגני. כל אחד יכול לשלם למישהו כמה שקלים בתמורה לשיתוף סרטון או תוכן 100 פעמים בפייסבוק, דרך אגב זה קורה הרבה בכל ההגרלות שאתם מתבקשים לעשות ליקיים ולשתף. אך אין זה המקרה ב- YouTube, שלא כמו שיתוף תוכן באמצעות סמלי שיתוף חברתי של דף אינטרנט, YouTube יודע אילו משתמשים משתפים תוכן וידאו והיכן הם משתפים. המעקב שלו הופך את האות הזה הרבה יותר קשה לביצוע. שלב את זה עם העובדה ש- YouTube מעודד את בעלי האתרים ליצור תוכן שניתן לחלוק בו הרבה ו- YouTube מדווח על קישורים ב- YouTube Analytics. בכל אופן סרטונים שמצביעים על שיתוף גבוה יותר עולים על כמות הסרטונים עם פחות קישורים.

לייעוץ והכוונה פנו ל seo-google.co.il

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

המומלצים

עוד ב''בהמומחים''