 |
/images/archive/gallery/154/585.jpg להקת The Secret Machines
 |
|
תקשיב לזה, תעלה את זה, תמכור את זה |
|
חברות המוזיקה מתחילות לגלות את המקום למכור בו מוזיקה אחרת – בלוגי ה-mp3, שמפירים את זכויות היוצרים שלהן |
|
|
 | דפדף בתרבות |  | |
NRG מעריב 17/8/2004 13:41 |
|
|
|
|
 |
חברות המוזיקה הגדולות מגלות ערוץ שיווק חדש – בלוגי ה-mp3. יומני הרשת האלה, בהם מציבים גולשים קבצים של שירים שמצאו חן בעיניהם (בלי לקבל רשות מאיש, כמובן) הפכו למוקד פעילות של מובילי תרבות המוזיקה בארה"ב. בשורת ה"מה חם", שחברות מדיה מנסות באופן נואש להקשיב לה בראשיתה ולהחדיר לתוכה את מרכולתם, החלה לצאת ממקומות כמו האתר music.for-robots.com ואחרים.
על פי כתבה בניו-יורק טיימס, לאנשי טיים-וורנר לא לקח זמן רב מדי להגיע למסקנה שהם צריכים נציגות בתוך הכוורת הרוחשת החדשה. "אנחנו מאוד מתעניינים בבלוגים, ותהיתי אם תוכל לשים את ה-mp3 הזה", כתב עובד וורנר בשם איאן קריפס לכעשרה בלוגרים מוזיקליים מובילים, "זו אחת מהלהקות שלנו – The Secret Machines. הם להקת רוק אינדי והיינו רוצים שאנשים ישמעו את המוזיקה שלהם באתר שלך. הנה זה, תקשיב לזה ותודיע לי אם תרצה להעלות אתה. תודה!".
הכוורת סערה. רבים מהבלוגרים מצאו את הפניה מחמיאה מאוד. אחרים חששו מהכניסה של התאגידים הכל יכולים לתוך הביצה האינטימית שלהם. חלק מהבלוגרים העלו את השיר, אחרים לא. סערה סערה, ואז שככה.
מה שהסעיר אותה שוב היו תגובות מוזרות שהתחילו להופיע מתחת לפוסטים שהציגו את השיר של הלהקה. "לא שמעתי את החבר'ה האלה לפני זה, אבל הם אדירים", כתב מגיב אחד בשם רון. "הלכתי לאתר שלהם ואתה יכול להקשיב שם לעוד הרבה חומר שלהם, טוב מאוד ומאוד קוּל".
כל התגובות הנלהבות הגיעו, כמה מפתיע, מאותה כתובת אינטרנט.
"אתה לא יכול לקפוץ ראש לתוך תת-תרבות ולצפות ממנה להתכופף אחורה כדי להכיל את הניסיון הצולע שלך לפרסום חינם", אמר לטיימס אנדרו נוסינצקי, מפעיל הבלוג Cocaineblunts.
הכניסה של טיים-וורנר לעולם הבלוגים הגיעה בעקבות הצלחות קודמות, מתוזמנות פחות. על פי סוכנות רויטרס, חברת התקליטים איילנד ראתה את להקת The Kilers מצליחה בעזרת הבלוגים הללו. אלבום הלהקה הגיע למקום 59 ברשימת מכירות האלבומים בתחילת יולי. "תגובה חיובית מהבלוגים הביאה להייפ הגדול ללהקה", אמרה ליסה מאטרה מהלייבל Def Jam של איילנד. בבלוגים הפופולריים ביותר מבקרים אלפי חובבי מוזיקה מושבעים מדי יום.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|