 |
/images/archive/gallery/176/971.jpg מאיה בוסקילה.
צילום: ארכיון  |
|
חמש תחנות התרבות של מאיה בוסקילה |
|
הדברים שהפכו את הדיווה החדשה של הפופ הישראלי למה שהיא, מוויטני יוסטון ועד המעבר לתל אביב |
|
|
 | דפדף בתרבות |  | |
NRG מעריב 29/9/2004 10:47 |
|
|
|
|
 |
מה יש לומר, מאיה בוסקילה היא מאיה בוסקילה וזה תענוג גדול. "סיפור מכור", דיסק הבכורה שלה, הפך אותה השנה לכוכבת פופ ענקית והסינגל "הלב", שכתב לה הצביק, בכלל שיגר אותה לשמיים כמו רקטה. בוסקילה, בת 26, מתחזקת
קול של דיווה אופראית ופיגורה מרשימה לא פחות. 2004 היתה השנה שלה, יכולתם לראות אותה מופיעה בכל טקס ובכל תוכנית אירוח, ויש מצב שבשנה הבאה היא תמשיך את ההשתלטות שלה על חיינו. למה לא, בכיף.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
פסטיבל שירלי
|
 |
|
 |
 |
 |
|
"זאת היתה הפעם הראשונה בה התחלתי לשיר. הייתי בת 9, ואמא שלי לקחה אותי לאודישן כי תמיד שרתי בבית ונורא רציתי להיות על במה. הפסטיגל נערך בנתניה וזכיתי בו מקום ראשון, עם השיר 'מרדונה' אותו שרתי עם שלווה ברטי. ככה הבנתי שאני רוצה לשיר. הרגשתי שהבמה זה הבית הראשון שלי. אני זוכרת שאמרתי לעצמי 'זה המקצוע שלי לכל החיים, אין דרך אחרת'".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
שלווה ברטי. צילום: נאור רהב
|
|
 |
 |
 |
 |
|
וויטני יוסטון
|
 |
|
 |
 |
 |
|
"בגיל 16 היייתי יושבת בבית ושומעת מלא את הדיסק שלה 'Bodyguard', ועושה ריפיט על כל הסלסולים שלה ועל כל המניירות. ממש לומדת את כל השירים בעל פה. זה היה הבית הראשון שלי. שם התחלתי להבין בדיוק איך זה לבצע שיר, איך זה להגיש אותו. היא היתה חלק מאוד מהותי מכל הצמיחה שלי במוזיקה. מאוד אהבתי את העוצמות שלה את הקול הגבוה ואת זה שהיתה לי היכולת לבצע אותה טוב. זה היה דיסק מאוד מרגש, עוצמתי. היא לא רק מבצעת ולא רק מלחינה אלא זמרת אמיתית, דיווה בכל רמ"ח איבריה".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
וויטני יוסטון. צילום: רויטרס
|
|
 |
 |
 |
 |
|
המעבר לתל אביב מנתניה
|
 |
|
 |
 |
 |
|
"המעבר שלי לתל אביב פתח לי עולם נגיש יותר לעולם הבמה, אחרי שקודם גרתי בנתניה. תל אביב היא לב העניינים. את נפגשת עם אמנים, מוזיקאים, נכנסת לקליקה הזאת שהיא נכונה כדי להמשיך הלאה. כשהגעתי התחלתי לשיר בפאבים, נכנסתי ללהקת השחקים וגם נפגשתי עם חיים בוזגלו ששרתי בשלוש סדרות שלו. השתפשפתי. תל אביב זה לב העניין. כשאתה פה כל יום קורה משהו אחר במיוחד כשאתה חדש".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
פאב. צילום: עינב מורנו
|
|
 |
 |
 |
 |
|
ההיכרות עם רוברטו ואייל
|
 |
|
 |
 |
 |
|
"כאן בעצם אמרתי די עם להקה, כאן אני מתחילה משהו שלי. פגשתי אותם בערב קריוקי בהבימה שהשתתפתי בו, עליתי לבמה, שרתי וויטני יוסטון, וזו היתה אהבה ממבט ראשון. הם פנו אלי אחרי והציעו לי לחתום איתם. שני חברי ילדות שרצו להגיש חלום ביחד - להוציא אותי - וחברו מקצועית בשביל זה. שני האנשים האלה מאוד משפיעים על החיים שלי ומאמינים בי. הם לא באו מהעולם של המוזיקה אלא פשוט לקחו את הצ'אנס ונכנסו לזה רק כי הם שמעו קול יפה והאמינו בו".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
רוברטו בן שושן
|
|
 |
 |
 |
 |
|
יעקב למאי ויהודה תמיר
|
 |
|
 |
 |
 |
|
"יעקב הוא המעבד המוזיקלי של הדיסק ויהודה תמיר עשה את העיבוד הקולי באולפן ואת המיקסים ואלה שני אנשים שהם הבית ספר שלי בעולם המוזיקה. "יעקב הראה לי שיש אנשים שעושים מוזיקה בשביל הנפש והיצירה ולא בשביל המסחרה. הוא ממש אומן והוא לימד אותי איך להסתכל על מוזיקה מזווית מקצועית ובוגרת. גם העיבודים שלו תרמו הרבה לקול שלי וככה יצא הדיסק שהוא נפלא ואני שלמה איתו לגמרי. "יהודה תמיר היה המעבד הקולי באולפן, והוא הראשון שעבד איתי באולפן ולימד אותי איך להגיש שיר ואיך להתייחס אליו - מה להבליט יותר ופחות. תורה שלמה. "אני מודה לאלוהים שמצאתי אנשים כאלה במקצוע שאני למדה מהם יום יום. הם חשפו אותי לסגנונות שירה שירה מעורבבים. לימדו אותי על עצמי שאני מאוד רבגונית. השמיעו לי דברים שלא הכרתי קודים, ממוזיקה ערבית למוזיקה שחורה. פשוט לשמוע את הכל ולקחת מכל דבר קצת".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |  | הזדמנות טובה לשים עוד תמונה של מאיה בוסקילה | |
|
|
|
|
|
|
|
|