 |
בחודש הבא צפוי לצאת בישראל ובעולם מארז די.וי.די ענקי בן 10 דיסקים של טרילוגיית "המטריקס". האחים וושובסקי, במאיי הסרטים האניגמטיים שממעטים להתראיין ולהופיע בציבור, כללו בו הפתעה קטנה ואירונית, במהלך ראשון מסוגו: במקום רצועת הפרשנות הרגילה שבה מברברים יוצרי הסרט, הם הותירו את הבמה
לשלושה מבקרי הקולנוע שמתעבים את "המטריקס". וכך, מוסר הניו יורק פוסט, מה שמתקבל הוא רצועה שלמה באורך של כשבע שעות (כאורך הסרטים) שכוללת ביקורת סתלבטנית על כל מה שהטרילוגיה הזאת מייצגת. לפני שניאו הולך לאמא לבכות שהעליבו אותו, הנה כמה מההערות המשעשעות של שלושת המבקרים.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
ניאו. מה זה המשקפיים המגוחכות האלה?
|
|
 |
 |
 |
 |
|
"זה נראה כמו פרסומת לבירה"
|
 |
|
 |
 |
 |
|
"האם מישהו מרגיש מטופש כמוני"? שואל ג'ון פאוורס, מבקר הקולנוע של ווג, כשהוא מגיב על הסצינה שבה ניאו פוגש את הזקנה השחורה, "האורקל", ב"מטריקס: רילודד". "זה פשוט איום ונורא", מגיב המבקר הבריטי דייוויד תומפסון על אותה סצנה. את הביקורת החריפה ביותר מקבלת סצנת הריקודים הרייבית ב"רילודד" – שהוא הסרט ששלושת המבקרים הכי אהבו לשחוט – שבה נראים מאות אנשים מיוזעים וסקסים רוקדים לצלילי מוזיקה שבטית ב"ציון": "הנה מגיעה אחת מהסצנות הכי מצחיקות בתולדות הקולנוע העכשווי", אומר פאוורס, "היא נראית כמו פרסומת לבירה עם כל ההילוך האיטי הזה". טום מקרתי, מבקר הקולנוע הבכיר של וראייטי, יורד על מרדף המכוניות המהולל מהסרט השני שנמשך לאורך 1.6 מייל על כביש מהיר מחוץ לסאן פרנסיסקו: "מבחינת נרטיב, לא קורה שם שום דבר". שלושת המבקרים קצת יותר סלחנים כלפי "מטריקס רבולושנז", אבל גם ממנו הם לא חוסכים את שבטם. "אני מעדיף לשחק במשחק המחשב של המטריקס מאשר לצפות בזה", מעיד פאוורס המשועמם מסצנת הקרב הגורלית בסרט, כשציון מותקפת מכל עבר. שלושת המבקרים מסכימים כי הסרט הראשון בסדרה הוא דווקא מוצלח וכי ההמשכים שלו היו פשוט מיותרים: "אני חושב שכל הסדרה היתה צריכה להפסק בסרט הזה ואז היה מדובר ביצירת מופת", אומר תומפסון. בנוסף לרצועת הפרשנות של המבקרים, מארז הדי.וי.די כולל גם קונטרה בדמותה של רצועת פרשנות נוספת שבה משתתפים שני פילוסופים: קן ווילבור, מחבר הספר "Sex, Ecology, Spirituality" וקורנל ווסט, פרופסור מאוניברסיטת פרינסטון שגם מופיע בתפקיד אורח בחלק השני והשלישי של הסדרה בתפקיד אחד מחברי מועצת ציון. כצפוי, הפילוסופים הפלספנים מגנים על הסרט. "רוב המבקרים פשוט יותר מדי עצלנים מדי כדי להבין את הסרטים הללו", אומר ווסט. |  |  |  |  | |
|