גם יפה וגם אופה
ברוכים הבאים לגן עדן שופע מכשירי חשמל מתוחכמים ומעוצבים למטבח של המותג NEFF. כתבתנו הרחיקה עד לברטן שבגרמניה כדי להתחכך בנירוסטה היוקרתית וחזרה מדוכדכת. אחרי הכול, כיריים מפויחים זה שיא השיק שתוכל להרשות לעצמה אי פעם
תושבי קיסריה, כפר שמריהו והרצליה פיתוח, יהיו, קרוב לוודאי, הראשונים לפתוח את ארנק ה"לואי ויטון" ולהתהדר בתנור יוקרתי, במכונת קפה בילט אין או בקולט אדים נשלף.
"החלטנו להביא את NEFF לארץ כדי להגיע למעמד הגבוה של הלקוחות בישראל", אומר מאיר סהר, סמנכ"ל השיווק והמכירות של BSH ישראל, יבואנית המותג, האחראית גם לייבוא מוצרי "סימנס", "בוש", "קונסטרוקטה" ו"גגנאו", שכבר משווקים בישראל.
"אם מישהו בונה בית בקיסריה", מדגים סהר, "כל מה שחסר לו הוא תנור מעלית, שהתבנית שבו יורדת בלחיצת כפתור. אנשים אוהבים מוצרים חדשים, גימיקים".
המותג NEFF הגרמני הוא מהשמות הבולטים באירופה בתחום מוצרי החשמל המובנים, בעיקר באנגליה ובגרמניה. תנורים, קולטי אדים, כיריים, מיקרוגלים, מדיחי כלים ומכונות קפה המשתלבים בריהוט המטבח ויוצרים מראה אחיד ואלגנטי, תואמים את תפישת החברה, לפיה המוצרים הם אלה שעושים את המטבח, ולא להפך.
"עיצוב המוצרים תופס מקום חשוב בקבלת ההחלטה איזה תנור לרכוש", אומר מנהל מחלקת העיצוב, גרהרד נוסלר. "ההנחה היא שהתנור הוא המוצר המוביל במטבח, והצרכן יתאים אליו את שאר המוצרים שישלימו אותו, לרוב מאותה החברה.
לכן NEFF בוחרת בעיצוב נקי ואחיד בכל העולם, שיאפשר ללקוח לרכוש סט תואם ומעוצב של המוצרים למטבח".
מה שנשמע כמו משחק גברי קלאסי תחת הכותרת "למי יש יותר גדול", הביא אותי להרהר במחקר שערכתי לא מזמן במסגרת עבודתי במגזין זה, העוסק בהבדלים בהרגלי הצריכה בין המינים. המסקנה העיקרית היתה שנשים קונות באופן יומיומי ובזול, ואילו גברים, שחוויית הקנייה אצלם תכופה פחות, מעדיפים מוצרים יקרים יותר, מורכבים וחדשניים.
לאור זאת, בתוספת
"עלית על נקודה מדהימה", מתפעל סהר. "גם הקמפיין שלנו כנראה יפנה לכיוון הזה, תחת הסלוגן 'נשים כותבות ספרי בישול וגברים הם השפים'. היום יש טרנד של בישול ואפייה בכלל, ואצל גברים בפרט.
כיום המטבח הוא של הגבר לא פחות משל האישה, וגברים אוהבים חידושים טכנולוגיים שאפשר להראות ולהשוויץ בהם. המוצרים של NEFF מתאימים להם בדיוק, וכוללים טכנולוגיה מתקדמת לצד פרקטיות ויזואליות מרשימה".
"כל מוצר של NEFF חייב להיות חדשני וייחודי", מוסיף מנהל התקשורת השיווקית של החברה, סטפן האמפ, ממשרדי הקונצרן הגרמני הממוקמים בקומפלקס ענק שתוכנן בקפידה על ידי טובי האדריכלים ויועצי הפאנג שואי. "הצרכן מחליט על הקנייה במהלך שתיים-שלוש הדקות הראשונות, ולכן חשוב מאוד למשוך את תשומת לבו ולהבליט את הפונקציות העיקריות במוצר ומאפייניו מיד בהתחלה".

החברה, שנוסדה ב-1877, החלה את דרכה בייצור תנורי פחם. ב-82' סופחה לקונצרן BSH העולמי לצד מותגים נוספים, וכיום היקף פעילות המותג עומד על כחצי מיליארד יורו.
בשנים האחרונות מתמקדת החברה בשיפור ובפיתוח מוצרים שיתאימו לבית האלקטרוני העתידי וזוקפת לזכותה מגוון פטנטים רשומים המבדילים את המותג מהמתחרים, שעיקרם בתחום הבישול והאפייה.
כך למשל ניתן למצוא את תנור האפייה: Slide And Hide, שקיבל בשנת 2004 את פרס ההצטיינות Red Dot Awa בזכות דלת התנור הגולשת אל מתחת למכשיר עם פתיחתו ומשאירה את החלל פתוח, וידית האחיזה של התנור בשיטת Slide, המסתובבת עם תנועת פרק היד בעת פתיחת התנור וסגירתו.
חידושים נוספים הם מערכת האוויר החם Circo Therm, שהיא בעלת יכולת פיזור חום נפרד לכל מדף המאפשרת לאפות במקביל עוגה, צלי ולחם, מבלי שהריחות יימהלו זה בזה.
ישנו גם ה-NEFF Controll. "זהו כפתור גלילה אליפטי הפועל כמו עכבר מחשב ומנתב בין התוכניות. הוא מאפשר לשמור בזיכרון תוכניות אפייה תחת שם מוכר, ויודע להתאים להן את זמן האפייה הדרוש ואת הטמפרטורה", מסבירה יפית פסקל, מנהלת פרסום בחברת BSH, ומונה גם את התוכנית האוטומטית לניקוי התנור באמצעות תהליך עיבוי Easy Clean: "שופכים מים עם נוזל ניקוי על קרקעית התנור, לוחצים על תוכנית הניקוי ואחרי 21 דקות יודיע התנור על סיום התהליך".
בנוסף, באולמות התצוגה ניתן לראות מערכת לבישול באידוי, ואף מגירת חימום טלסקופית בה ניתן לחמם את הכלים, או לשמור באמצעותה על חום התבשילים. ניתן למצוא גם מקרר עם דלת הנפתחת כלפי פנים וכיריים חשמליים עם Twist Pad - כפתור מגנטי הניתן לשליפה.
ראוי לציין כי המוצרים עשויים מחומרים ידידותיים לסביבה והתנורים מיוצרים בעבודת יד.
"בארץ יש קרקע פורייה למוצרי יוקרה למטבח, ואנחנו מכוונים בעיקר לשם", אומר סהר ומסביר כי לא כל מוצרי החברה יעשו עלייה בימים אלה. "אומנם יש מוצרים כמו תנור אפייה דו תאי שנמכר מצוין באנגליה, אבל בארץ אין טעם להביא אותו, עד שניכנס גם אל שוק החרדים העשירים.
"כיום המותגים שלנו בארץ כמו' בוש' ו'סימנס', מיועדים בעיקר למעמד הבינוני ויש מחסור במוצרים שממוצבים גבוה מלבד 'מילה' אולי, שגם להם אין שום ייחוד. NEFF מביאה עימה בשורות חדשות בתחום האפייה והבישול".
כחלק מאסטרטגיית המיתוג היוקרתי, ישווקו המוצרים במספר מצומצם של חנויות נבחרות ברחבי הארץ, שיפנו מתחם מיוחד למוצרי המותג ויציעו אותם כליין מבודל לחנויות המטבחים.
מחירי התנורים, למשל, נעים בין 6,000 שקל לתנור בסיסי ועד 25,000 שקל לתנור מעלית. לדברי פסקל, החברה מתעתדת להקים מרכז תצוגה ומכירה. לפי התחזית, היקף המכירות הצפוי בישראל עד 2008 יעמוד על 30 מיליון שקל.
"כל מי שמבין באפייה ובבישול ירצה את מוצרי NEFF בביתו", מסכם סהר. "הקהל הישראלי מבלה במטבח הרבה יותר שעות מהקהל האירופי, ולצערי, רובו מתעניין בעיקר בעיצוב. המוצרים האירופיים הם יפים, אבל בעלי טכנולוגיה פשוטה. NEFF כמו שאומרים, היא גם יפה וגם חכמה".