אל תקרא לי טליאטלה
פסטה מייד אין צ'יינה? לא עוד. ארגון חקלאי איטליה יצא בהצהרה רשמית כנגד מאכלים שקוראים לעצמם איטלקיים
יצרני אוכל איטלקי נלחמים כבר שנים נגד השימוש במילים שנשמעות איטלקיות ודימויים על תוויות של מוצרים לא אותנטיים.
אבל כפי שמוצרים מאיטליה צברו פופולריות מארה"ב ועד סין, כך גם מאכלים שנשמעים כמו ונראים כמו המקור הצליחו להגיע לשווי שעומד על מחצית מסכום ההכנסות השנתי של האוכל האותנטי. לדברי הארגון, השווי השנתי של המאכלים שמגיעים מאיטליה עומד על 108 מיליארד אירו.
הנה דוגמה: בסין
יש מאכל "איטלקי אמיתי" שמיוצר באופן מקומי – גבינת העיזים פיקורינו, שנמכרת עם פרה על התווית.
יו"ר הארגון, פאולו בדוני, טען בהצהרתו שמקור מוצרי האוכל צריך להיות מצוין באופן ברור על התוויות כדי שהצרכנים יוכלו להבדיל בין מוצרים אותנטיים ומזויפים.
ארצות הברית ואוסטרליה הם השווקים הגדולים ביותר לאוכל בסגנון איטלקי שלא מיוצר באיטליה, אבל אנשי הארגון הוסיפו כי סין צוברת תאוצה בזריזות.
אנשי "Coldiretti" הוסיפו גם שהייצוא של אוכל איטלקי אמיתי ומוצרים חקלאיים שונים עלה בעשרה אחוז בשבעת החודשים הראשונים של השנה.