עב"מים צעצוע: האם ממשלת ארה"ב התערבה בסרטי חייזרים?
האם ממשלת ארה"ב התערבה לאורך השנים בסרטים הוליוודיים ומנעה עיסוק רציני בענייני עב"מים וחייזרים? קולנוען ואיש אקדמיה המתמחה בהוליווד טוענים שכן, ועוד איך

מפגשים מהסוג השלישי. מכתב בן 20 עמודים מנאס"א יחצ
גם העב"מולוגים הלהוטים ביותר יודו בכך: עולם הדימויים שיש לכל אחד מאיתנו בנוגע לעב"מים וחוצנים מושפע מאוד ממה שמיוצר באולפני הוליווד. הם נמצאים שם כבר 60 שנה: החל בסרט "היום שבו הארץ עמדה מלכת" (1951(, דרך אי. טי בשנות ה-80, "היום השלישי" בשנות ה-90 וסרטי הרובוטריקים משנות ה-2000.
קבוצות בארצות הברית, שמאמינות שהממשל מסתיר מהציבור מידע בתחומים שונים,טוענות שמנגנון ההסתרה הגיע גם לתעשיית הסרטים, ושסרטי הרובוטריקים, לדוגמה, הם פרי של שיתוף פעולה בין הוליווד, צבא ארה"ב ומגוון סוכנויות ממשלתיות.
חברים, אויבים או פנטזיה?

היום השלישי. לא זכה לשיתוף פעולה היום השלישי - כרזת הסרט
לטענתן של קבוצות אלה, ממשלת ארה"ב תמיד גילתה עניין בצלחות המעופפות ההוליוודיות, עוד משחר ההיסטוריה שלהן. במסגרת המאמצים להפחית את עניין הציבור בצלחות מעופפות, ה-CIA המליץ שסוכנויות הביטחון ינקטו צעדים מיידיים כדי להסיר "את הילת המסתורין שלמרבה הצער נוצרה סביב עצמים בלתי מזוהים מעופפים", וכי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות המדיה ההמונית – קולנוע וטלוויזיה, תוך התייחסות מיוחדת לוולט דיסני.
ב-1966, בהתערבות הממשל, רשת CBS שידרה את הסדרה UFOs: Friend, Foe, or Fantasy? (עב"מים: חברים, אויבים או פנטזיה?), סדרה תיעודית שנכתבה ברוח מגמת ה-CIA להרגיע את הרוחות מעל מפרשי ההתלהבות מעב"מים. בסדרה מרואיינים בין היתר פסיכיאטרים, שמסבירים כי ראיית עב"מים היא אשליה או הזיה.
לעומת זאת, הסרט הפטריוטי ושובר הקופות "היום השלישי" לא זכה לשיתוף פעולה מצד משרד ההגנה האמריקאי, למרות שהוא מפמפם ערכים אמריקאיים לאומיים, מפני שחלק ניכר מהעלילה קשור ל"אזור 51", שטח צבאי סודי ביותר בנבאדה, הקשור ל"תקרית רוזוול", שבמשך שנים רבות נאמר עליו שהוא שטח ניסויים לטכנולוגיות ממקור חוצני. הפנטגון דרש שכל קשר ממשלתי ל"אזור 51" או לרוזוול יושמטו מהסרט. נראה שבפנטגון לא היו מודעים לעובדה שלפחות מחצית מאוכלוסיית אמריקה כבר שמעה על "אזור 51" ועל תקרית רוזוול.
משרד ההגנה לא ממש הצליח להתערב בתסריט של "היום השלישי",
אבל בסרטי הרובוטריקים הצלחתו הייתה רבה יותר. לדברי רוקמי הקונספירציות, חיל האוויר האמריקאי סיפק לבמאי מייקל ביי חומרה בשווי מאות מיליוני דולרים לשימוש בסרט שיצא ב-2007, שבו הופיע בפעם הראשונה על המסך מטוס הקרב החמקן f-22 ראפטור. בהפקת הסרט השני שיצא ב-2009 שוב זכה ביי בשיתוף פעולה מלא מהפנטגון.
הוליווד זה לא רק בידור

עב"ם. אמיתי? ufocasebook.com
ואיך אפשר חוצנים בלי ספילברג? הסרט הקלאסי "מפגשים מהסוג השלישי" יצא ב-1977. הבמאי, סטיבן ספילברג, אמר בראיון לכתב עת אוסטרלי שאמונתו בחוצנים התחזקה כאשר שמע שהממשלה מתנגדת לסרט. "אם לנאס"א היה זמן לכתוב לי מכתב באורך 20 עמודים, אז אני מבין שבטח קורה משהו", הוא אמר. ספילברג ציין שלדעתו, לאחר שסרטו "מלתעות" שכנע רבים כל כך שיש כרישים באסלות ובאמבטיות ולא רק בימים ובנהרות, בנאס"א חששו שמגיפה דומה תתלקח, הפעם עם חייזרים.
פעולת הממשל הייתה דו כיוונית: מחד, ניסיונות למנוע מהתודעה הציבורית להיחשף לאפשרות שהיו כאן ביקורים מכוכבים אחרים, ומצד שני עידוד יצירת סרטים "תיעודיים" ששוללים קיומם של עב"מים, חוצנים וכל היתר. וורד קימבל, אנימטור בדיסני, שאחראי בין היתר על עיצובם המחודש של מיקי מאוס, ג'ימיני קריקט והסרטים שלגיה ופנטזיה, טען ב-1979 שבשנות ה-50 חיל האוויר האמריקאי פנה לוולט דיסני עצמו בבקשה לשיתוף פעולה בסרט תיעודי על עב"מים. לדבריו, הפנייה כללה גם הצעה כי הצבא יספק לדיסני קטעי סרטים בלעדיים עם "עב"מים אמיתיים" לשימוש בסרט.
דיסני קיבל את ההצעה, ובזמן שבאולפנים המתינו לחומר המובטח, האנימטורים כבר החלו לעצב את העב"מים שלהם. אולם, הקטעים שבהם מצולמים "עב"מים אמיתיים" לא הגיעו מעולם, והפרויקט נגנז. לדבריו של קימבל אחד מקציני חיל האוויר אמר לו שאכן יש קטעים מצולמים רבים, אולם לו או לכל אחד אחר אין גישה אליהם.
הדוגמאות להתערבויות כאלה הן רבות. אספו אותן רובי גרהאם, דוקטורנט לקולנוע וד"ר מת'יו אלפורד שעוסק בפוליטיקה כפי שהיא משתקפת בהוליווד. הם אינם עב"מלוגים, אלא אנשים שטוענים שכדאי שנדע שהוליווד זה לא רק בידור.