סטייל זה קאן: השמלות של פסטיבל קאן
קייט בלאנשט היתה בלתי נשכחת בשמלה ארוכה של אלכסנדר מקווין עם הדפס של בעל כנף וג'ניפר לופז הביאה קצת בוטילישס למכובדות האירופאית. השמלות שעשו את פסטיבל קאן
בקאן הכול מתנהל בצורה מפתיעה ושונה. כאן למשל מקובל להצעיד על השטיח האדום את כל צוותי הסרטים, ואת ההקרנות מלוות באופן יומיומי נציגות מקומיות כמו פנלופה קרוז ומריון קוטיאר שנוטות לפרוח כאן בסביבתן הביתית. הכוכבות האמריקאיות שדורכות על אדמת הפסטיבל מגיעות חמושות בפריטי מעצבים מהקצה היותר אוונגרדי של הקשת. האם גם הפעם הקוטור הצליח לרגש? להלן דיווח מצולם.

כצפוי, הכוכבות המרעננות של הפסטיבל היו דווקא מי שאינן נחשבות למגה-כוכבות מיינסטרימיות. אוונג'לין לילי, הנישאת על כנפי התהילה של סיום סאגת הסדרה "אבודים" בכיכובה, הקדישה מחשבה רבה למלתחת הפסטיבל שלה והדהימה ערב אחרי ערב. בין אם בחרה בשמלה קצרה וצבעונית של פוצ'י, או בשמלה אפורה כביכול צנועה אך עוצרת נשימה של ולנטינו, שני דגמים שונים שמתכתבים זה עם זה בקלילותם.
מישל וויליאמס, פאשניסטה מוכרת לציבור, בנתה מלתחה קוהרנטית ומקסימה שגרמה למבקרים להשתנק מקנאה. שמלת המיני הנוצצת של סוניה רייקל, והשמלה האפורה והתפוחה של Suno בליווי פלטפורמות מעלפות היו בחירות בלתי צפויות ומתוחכמות, ועם זאת נגישות וכייפיות.

מה מאפיין את הדיווה הסקסית המצויה? אפילו פסטיבל קאן לא יכול להכריע את הקימורים המתפרצים ואת אפקט הדרמה המתבקש. קייט בקינסייל, חברה בפאנל השופטים, הוציאה את התותחים הכבדים – שמלת נצנצים שחורה וחשופה של Balmain, שמלה לבנה צמודה ומבריקה של Armani Prive (שמלה דומה לזו בחרה גם לופז לטקס האוסקר), שמלת בורדו מחמיאה של דיור והשמלה השחורה והמסחררת בטקס הנעילה. הגזרות סקסיות והעיניים המעושנות שידרו רק מסר אחד: אולי מזמן לא כיכבתי בסרט נחשב, אבל אני עדיין לוהטת.
ג'ניפר לופז, שדווקא אוחזת בסרט חדש, The back up plan, פשוט הביאה לקאן את הסטייל הרגיל שלה – אביזרי ענק, תכשיטי ענק ושמלות צמודות בצבעים חיוורים באדיבות גוצ'י ורוברטו קוואלי האהובים עליה כל כך, בתוספת שיער נוצץ וגישה אנרגטית, שדווקא נראתה נחמד על רקע הרצינות המעודנת המקובלת בפסטיבל.


יש בוודאי לא מעט כוכבניות צעירות שמהלכות בימים אלה מאוכזבות. כל הסטייליסטים האלה, כל המאמצים, ובסוף באה קייט בלאנשט ושוב גונבת להן את הספוט-לייט. בחליפת שני חלקים ורודה ומפוסלת של Armani Prive, או בשמלה הבלתי נשכחת של מקווין, בלאנשט הפגינה נוכחות, שליטה בטרנדים ובקיאות בהלכי הרוח של התקופה – מי אם לא היא תעז לעשות מחווה לאלכסנדר מקווין המנוח בכזה פורום בינאלומי?

משום מה, ווטס הבשלה והזוהרת נעלמה לאחרונה מהפריים, וחסרונה הורגש בדיעבד עם חזרתה לשטיח האדום בפסטיבל. מצוידת בגזרה מעולה, בלונד מנצח ופנים רעננות יחסית, ווטס התייצבה מדי יום לאור המצלמות בשמלות צנועות אך קולעות – שמלה שחורה ומוצלחת מאוד של RM ל – Roland Mouret, שמלת קרם מעודנת של גוצ'י פרמייר, ואפילו השמלה המשונה מעט של דיאן פון פירסטנברג, בשילוב עם סנדלים צהובות מצהוב, כל אלה הגישו לנו נעמי מרוצה וחייכנית במיוחד. טוב שחזרת.

בנינו עליך, ילדה! קארי, שהצטיירה עם פריצתה כבעלת טעם ייחודי, התחילה לעורר לאחרונה חשד שמדובר בעצם באישה בת 80 הכלואה בתוך גופה של כוכבת צעירה ומבטיחה. מלבושיה בקאן רק העצימו את הקונספירציה – בחירותיה המוזרות, משמלת החציל הרשמית והמשעממת של RM ל – Roland Mouret, שמיועד לנשים הרבה יותר עסיסיות ובטוחות בעצמן ממאליגן (עיינו ערך ווטס) ועד השמלה החונקת של Azzaro, עם הפפיון התמוה שמשום מה התחבב על המבקרים – מעידות על התקרבותה של התרדמת הגדולה. אולי מישל תמליץ לה על איזה מיני מוצלח?

מתוך הטירוף הוויזואלי שרץ בפסטיבל לצד כל הטעם הטוב והאופנה הגבוהה, כדאי לציין את מגוון הכוכבות האסיאתיות – במיוחד פאן בין בין החייזרית, שהגיעו מהבית עם הופעות מרובות שובלים, הדפסים שלא מהעולם הזה ותסרוקות שתוכננו כנראה בעולם מקביל, את אליזבט בנקס (סדרת סרטי "ספיידרמן", "בתול בן 40" מושא אהבתו של מארק וולברג בסרט "בלתי מנוצח"), כוכבת הפרווה המסכנה ששכחה לצבוע את השורשים והשלימה את המחדל עם מגוון שמלות מזעזעות בכל גווני הוורוד, את הכוכבת הצרפתייה עמנואל ביאר, שהייתה פעם כליל השלמות ובחרה להופיע לטקס הנעילה בחליפה שחורה מזעזעת עם חולצה בצבע שוקינג פינק, ואת טים ברטון. אבל זה לא חדש.
