טריפ רע: חשד לתגובות מזויפות באתר טריפאדוויזור
אתר התיור הגדול טריפאדוויזור נמצא תחת חקירה צרכנית עקב תלונות של בעלי עסקים קטנים על ביקורות גולשים מזויפות ובעלות אינטרס שפגעו בהכנסתם

תיירות יח''צ
למעלה מ-45 מיליון גולשים מרחבי העולם משתמשים מדי חודש באתר התיירות הפופולרי טריפאדווייזור, שמרכז המלצות על אתרי בילוי, מסעדות וכמובן בתי מלון. רובם לא יוצאים לחופשה מסביב לעולם או אפילו בעיר השכנה בלעדיו. עכשיו מדווח הדיילי מייל כי האתר נמצא תחת חקירה של הסוכנות לענייני צרכנות, (Advertising Standards Agency), שבודק האם האתר עליו סומכים עשרות מיליוני אנשים ברחבי העולם כשהם מתכננים את החופשה הבאה שלהם, מתקשה ביצירת מנגון שיזהה תגובות מזויפות או מוזמנות.
מבדיקה שנערכה מתברר כי קרוב לחצי מ-50 מיליון ההמלצות שמופיעות באתר הן בנות למעלה משנה כך שלרוב הן כלל אינן אקטואליות, ואילו מתוך העדכניות שביניהן קרוב ל-25% - על פי ההערכות - הן מזויפות ובעלות אינטרס. ההחלטה על החקירה הגיעה בעקבות למעלה מ-2,000 תלונות של בעלי עסקים קטנים שסבלו מנחתן זרוען של הביקורות ופנו לקוויק צ'קס, חברה החוקרת אמינות של אתרים שונים, וזו פנתה ל-ASA: "זה מאוד קשה לעסקים קטנים להתמודד עם תביעות
מול האתר, עלויות עורכי הדין הרבה פעמים פשוט לא שוות את זה", אמר מארק אנימס, מייסד החברה לאתר דיילי מייל.
התוצאה היא שאותם עסקים נאלצים לספוג עוד ועוד ביקורת שלילית מבלי יכולת להתגונן: "רוב המוטלים והמסעדות הקטנות מקבלים לא יותר משתיים-שלוש ביקורות, ואם כל הן חלק ממתקפה אחת- העסק שלהן אבוד. יש כאלה שאפילו נאלצו לסגור את העסק בעקבות הביקורות - היה אפילו בעל עסק אחד שנאלץ ליטול תרופות כדי להתמודד עם המצב".
טענה נוספת שהושמעה היא שמלונות גדולים דאגו לפרסם ביקורות טובות בזכותם באמצעות תמריצים שהציעו לתיירים ששכרו אצלם חדר. לדברי קוויק צ'קס, בטריפאדוויזור לא רק שלא מנסים לבדוק את אמיתות התגובות - האתר גם מסרב להסיר תגובות שהוכחו כשקריות. נציג מטעם אתר התיור הגדול סירב להתייחס לחקירה, אבל מסר ש"האתר מקפיד מאוד על האותנטיות והאמיתות של התגובות בסיוע אמצעים שונים".