באשר אבדנו: מה תיירים שוכחים במלונות
השארתם את מברשת השיניים במלון? שכחתם להוציא את המצלמה מתא הכפפות ברכב השכור? אתם לא לבד. מיליוני חפצים נשכחים מדי שנה ברחבי העולם כמו ארנקים, משקפיים ואפילו פרוטזות וחיות מחמד

די מבאס לשכוח או לאבד חפצים במהלך חופשה, אבל גם לחברות התעופה, המלונות וחברות השכרת הרכב שצריכות להחזיר אותן הביתה בשלום או מדובר בתיק לא קטן.
בדיקה קצרה בקרב נמלי התעופה בארה"ב מעלה כי במהלך השנה האחרונה עובדי שדה התעופה של דאלאס/פורט וורת' מצאו - מלבד ארנקים, צעיפים ומטריות שנאבדים דרך קבע - גם חיילים וכדורים של באולינג, מסור מכני וצידנית מלאה בדגים קפואים. בשדה התעופה של דטרויט הושארו אופניים וסט של בובות מזרח אירופאיות. המציאות בשדה התעופה של לאס וגאס כללו פריטים מצמררים יותר, כמו כד עם אפר מתים ופרוטזה של רגל. בפורטלנד הושארו כלב וסיר חרס מלא בתפוחי אדמה אפויים. בתאי האחסון במטוסי חברת סאות'ווסט נותרו מיותמים תרנגול הודו אפוי לחג ההודיה, כיור שיש ורוד ומזוודה מלאה באריזות של דגני בוקר.
האבידות החריגות ביותר שתועדו ברחבי ארצות הברית כוללות גם פריטים שלכאורה קשה לשכוח, כמו אוכף, פסל בודהה בגובה 2 מטר ונחש מחמד לא חמוד במיוחד, שעמו נאלצו להתמודד עובדי קראון פלאזה במרכז אורלנדו.

גם האנשים המסודרים והמאורגנים ביותר משאירים מאחור חפצים, ולאו דווקא חפצי מותרות אלא חפצים הכרחיים כמו משקפיים, תרופות ואפילו דרכון. ההסבר הפסיכולוגי לתופעה הגיוני למדי: כשאנחנו בעיצומו של מסע יש לנו הרבה דברים לזכור ואנו חשופים להסחות דעת מרובות בסביבה הלא מוכרת. השילוב של ריבוי עניינים שמעסיקים את המחשבה יחד עם תשומת לב מוגבלת בשל עומס הדברים שצריך לעשות והימצאות מחוץ לסביבה המוכרת, מגדיל את
אנשים שאינם מסודרים מטבעם, שוכחים חפצים בחדרי מלון מהסיבה הפשוטה שהם משאירים את המקום כה מבולגן, עד שקל לחפצים קטנים להיעלם בו, או שמתוך חשש מגניבות הם מסתירים פריטים יקרי ערך ושוכחים לשלוף אותם ממחבואם כאשר הם מפנים את החדר. סיבה נוספת לשכחה של ציוד היא פשוט יותר מדי אלכוהול בלילה שלפני העזיבה או סתם עייפות יתר.

הטיפול בחפצים משתנה ותלוי במדיניות החברה. הנהלות המלונות וחברות התעופה מנסות להחזיר חפצים יקרי ערך לבעליהם, מה שקל לעשות במקרה של דרכון או ארנק, אך פעמים רבות הם נתקלים בחפצים לא מסומנים או בגאדג'טים נעולים שאי אפשר לדעת למי הם שייכים. חפצים אלה ממתינים לבעליהם מספר שבועות ואחר כך נמסרים לצדקה, ניתנים למוצא הישר, או נמכרים לחברות שסוחרות בפריטים משומשים. פריטים יקרים יותר יועמדו לעתים למכירה פומבית.
בשדות התעופה מושארים עשרות פריטים מדי יום, רובם כאלה שנשכחו בנקודות הבידוק הביטחוני. כאן מדובר בעיקר בפריטים שאנשים מסירים לקראת הבידוק, לכן השכיחים ביניהם הם טלפונים ניידים, משקפיים, חגורות, שעונים וארנקים.
החזרת הציוד לבעליו גוררת הוצאה ניכרת. מחלקת אבידות ומציאות היא שירות ללקוח ולא מקור להכנסות. ישנם גופים שמעסיקים עובדים רק לצורך שידוך מחדש של חפצים אבודים ובעליהם ולכך מצטרפות הוצאות המשלוח. יש מלונות שמחייבים את האורחים עבור משלוח של החפצים האבודים.
כאשר מדובר במלונות, פעמים רבות הצוות מעדיף לכבד את פרטיות האורחים ולא לברר אם שכחו פריטים אינטימיים מדי. כך הם מונעים שיחות טלפון שבהן הבעל מגלה שאשתו השתעשעה בלעדיו בחדר מלון, או שיחות שבהן האישה מגלה שבעלה מחבב צעצועים מסוג מסוים שמעולם לא סיפר לה עליו.

רשת המלונות Novotel ערכה בשנה שעברה סקר ב-31 המלונות שלה בבריטניה, וגילתה שהפריט אותו נוטים האורחים לשכוח יותר מכל הוא מטענים של טלפונים ניידים. החדשות הטובות הן, שאם שכחתם את המטען שלכם במלון אחד והגעתם למלון אחר, תמיד תוכלו לשאול מהצוות מטען חלופי מהעשרות שאורחים שקדמו לכם שכחו שם. אחד מהם בטוח יהיה מתאים.
על פי אותו סקר, אחרי מטענים, הפריט הנשכח הבא הוא הלבשה תחתונה, אחר כך שיניים תותבות ועזרי שמיעה. אותם סביר שלא תרצו להשלים מעזבונם של אורחים אחרים. בהמשך: נעליים, בגדים, מפתחות, תכשירי טיפוח, צעצועי מין, מברשות שיניים חשמליות וגם מחשבים ניידים ותכשיטים.
אז איך נמנעים מהשארת חפצים מאחור? כיוון שאחת הסיבות לשכחת חפצים היא היעדרו של סדר פעולות קבוע כמו שרבים מאתנו מיישמים ביציאה מהבית בבוקר, מומלץ לנוסעים, נוסעים מתמידים כמו אנשים עסקים, תרמילאים ודיילים וכל השאר, לסגל סדר פעולות קבוע של עזיבת חדר המלון, שכולל סריקה כללית, רצוי אחרי שהמחשב הנייד קופל. לא עדיף מאשר לבלות כמה שעות טובות בשיחות טרנס אטלנטיות?