סכנה ברורה ומיידית: האם צריך לצנזר את קמפיין מיו מיו?
קמפיין "מיו מיו" בכיכובה של היילי סטיינפלד נאסר לפרסום בבריטניה בגלל סכנה לציבור. אנחנו חושבים שזה ממש לא לעניין, ויש לנו כמה דוגמאות שמסבירות לכם למה. וגם: ענו על הסקר ותגידו לנו מה דעתכם
על פי מחלקת התקנים בפרסום בבריטניה (ASA), המודעה שצילם ברוס וובר, ובה יושבת סטיינפלד על פסי רכבת היא חסרת אחריות מאחר והיא מעודדת התאבדויות בקרב צעירים ומציגה סיטואציה שמסכנת חיים. בתשובה למהלך הגיבו בפראדה כי האימג' הוא "חלק מקמפיין אופנה רציני המיועד לנשים מבוגרות שאמור להיראות כאילו סטיינפלד נחה בין טייקים במהלך צילומי סרט". עוד הוסיפו כי הילדה יכולה לזוז בקלות ממקום מושבה ולכן הדבר אינו מסוכן.
בעינינו אגב לא מדובר בקמפיין מסוכן בשום צורה, ואנחנו דווקא מחבבים את המראה הפילמאי, את סטיינפלד המתוקה וכמובן את הבגדים של מיו מיו, וכדי להוכיח שאין במודעה הזו שום דבר שערורייתי, הבאנו לכם עוד חמש דוגמאות לקמפיינים אחרים שצונזרו.

הרבה לפני הקמפיין הנוכחי שמציג אישים פוליטיים מתנשקים, ב-1994 החליטו בגרמניה לאסור את המודעה של "בנטון" שמציגה זרוע ועליה קעקוע שכתוב עליו "HIV positive".

מאז ומעולם הקמפיינים של קלווין קליין נחשבו לנועזים במיוחד, אבל ב-2010 החליטו באוסטרליה לאסור את המודעה לג'ינס של המותג מאחר והיא מעודדת אלימות כלפי נשים. בקמפיין האגרסיבי מוקפת הדוגמנית לארה סטון בשלושה גברים, כולם בעירום מרומז, שלטענת האוסטרלים מציגים מחזה של אונס ואלימות.

כמו קלווין קליין, גם טום פורד אחראי ללא מעט קמפיינים שעוררו שערוריות. אחד מהם הוא הקמפיין שצילם מריו טסטינו ל"גוצ'י" בשנת 2004, שהציג פחות בגדים ויותר עירום. אבל עזבו את העירום, מה שעצבן את הצנזורים היה האות G (כמו גוצ'י) שגולחה על ערוותה של הדוגמנית ולא השאירה הרבה מקום לדמיון.

היילי סטיינפלד היא לא הילדה היחידה שהקמפיין שלה עורר סערה בשבועות האחרונים. גם הקמפיין של מארק ג'ייקובס לבושם בכיכובה של השחקנית בת ה-17 דקוטה פנינג נאסר לפרסום בבריטניה מאחר והוא מעורר קונוטציות מיניות. במודעה מופיעה פנינג בשמלה קצרה כשבין ירכיה ניצב בקבוק בושם ענק שעורר את היצר המיני של הצנזור הבריטי.

ב-2010 יצאה "דיזל" בקמפיין נרחב תחת הלוגו "תהיה טיפש", שאכן מציג דוגמנים בסיטואציות מטופשות למדי. אבל ה-ASA הבריטי דווקא לקח את הקמפיין ברצינות ואסר על פרסומו ברחבי הממלכה מכיוון שהוא מגונה ואף יכול לעודד בני נוער וילדים להתנהגות רעה. ב"דיזל" לא הסכימו וטענו שהמודעות אינן מציגות עירום פרובוקטיבי מעבר להיגיון ואינן מסוכנות.
