ממלכת התיקים: הכירו את "מולברי"

בית "מולברי" שבדיוק חגג 40, התחיל כמותג בריטי קלאסי לתיקים ועורות, אבל בשנים האחרונות הפך לחביב הנערות האופנתיות. והכל בגלל אלכסה צ'אנג

מיכל הניג | 2/1/2012 17:00 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
כנראה שהרגע שבו הפכה "מולברי" לחברה הכי קולית בעולם היה הרגע שבו השיקה בשנת 2010 את תיק ה"אלכסה", ששאב השראה מהאיט-גירל אלכסה צ'אנג. קצת כמו הבירקין או השאנל 2.55 הוא הפך במהרה לתיק הכי מבוקש בקרב חובבות אופנה, ו"מולברי" נולדה מחדש.

עדיין מרגיש כבוד. רוג'ר סול
עדיין מרגיש כבוד. רוג'ר סול  גטי אימג'ס
"אני לא חושבת שיש פורמולה, אף אחד לא באמת תיק", הסבירה המעצבת הקריאטיבית של "מולברי" אמה היל בראיון עם ה"גארדיאן". "אז מה שהיה צריך לעשות זה תיק שאתה מסתכל עליו וחושב: 'אני אותו!  התיקים שלנו פשוטים, ה'אלכסה' הוא תיק בית ספר, אבל אתה יכול ללבוש אותו גם בעוד 40 שנה ולהוריש אותו לילדים שלך".

היל, 42, הצטרפה ל"מולברי" בשנת 2007. היא החלה את הקריירה כמעצבת אקססוריז ב"ברברי" במהלך שנות התשעים ומאוחר יותר עברה לניו יורק שם עבדה בין השאר ב"מארק ג'ייקובס" ו"גאפ". כשהציעו לה להצטרף ל"מולברי", היא הסכימה מיד. "תמיד אהבתי את 'מולברי'", סיפרה. "אני חושבת שזה מותג שתמיד צריך לגרום לך לחייך מכיוון שהוא חמים ונעים". 
AP, רויטרס
טבול בצבעי פסטל. קולקציית אביב-קיץ 2012 AP, רויטרס

התיק הכי מבוקש. אלכסה
התיק הכי מבוקש. אלכסה צילום: יחסי ציבור
החברה הבריטית, שחגגה השנה 40 שנות עשייה, הוקמה ב-1971 בסומרסט, אנגליה על ידי רוג'ר סול ואמו ג'ואן. בתחילה ייצר סול בעיקר חגורות ותיקי עור, שמכר עבור בתי אופנה ובוטיקים, אך מהר מאוד עבר לייצר גם בגדים בהשראת "ציד, ירי ודיג", והפך לשם חם בתעשייה. את קולקציית הנשים הראשונה הציגו ב-1978 ואת קולקציית הגברים ב-1985.

סול, 53, עזב את החברה במהלך שנות האלפיים וכיום הוא בעל חווה אורגנית, אבל הוא עדיין מרגיש כבוד למותג שהקים במו ידיו באמצעות 500 פאונד בלבד. "זה כמו אחד הילדים שלי", סיפר בראיון ל"טלגרף" ביולי האחרון. "אני שואל את עצמי האם ל'מולברי' יש סיכוי להפוך ל'ברברי' החדש ואני בטוח שכן. יש לו את כל המרכיבים".


"הרוח של 'מולברי' היא בנוסטלגיה האנגלית השנונה, באקסצנטריות המהנה ובאיכות הבלתי מתפשרת, והיא שם נרדף לאלגנטיות שבבגדים, האקססוריז והריהוט", נהג לומר בעבר.

רויטרס
בין גבוה לנמוך. אמה היל רויטרס

הפריטים ב"מולברי" הם אכן מאוד אלגנטיים, קלאסיים ומתוחכמים, אך מאז כניסתה של היל לתפקיד הם הפכו לנחשקים גם על ידי קהל צעיר יותר, בעיקר לאחר שהכניסה אלמנטים של אופנת רחוב, בין השאר בצבעוניות עזה ובגזרות נינוחות ופשוטות. השילוב הזה בין אופנה נמוכה לגבוהה הוסיפו למותג מעריצות חובבות קז'ואל כמו קריסטן סטיוארט וקייט מוס.

גם לחגיגות ה-40, שנערכו בספטמבר 2011 במהלך חודש האופנה, הגיעו שלל מעריצים, וביניהם אלכסה צ'אנג, רוז ביירן, מגי ג'ילנהול, אלכסנדר סקרסגרד ואנה דלו רוסו. במקביל השיקו במותג גם ספר צילומים והציגו את קולקציית אביב-קיץ 2012 עם שלל שמלות, חליפות וחצאיות בצבעי פסטל, אבל כולן מהוות רק אקססורי לתיקים המבוקשים.

מסיבת יום ההולדת של מולברי

היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של מעריב

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

הכירו את המעצבים

לכל מי שרוצה לדעת יותר על בתי האופנה והמעצבים הגדולים בעולם

לכל הכתבות של הכירו את המעצבים
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים