חברת אל על לא חיכתה למעוכבי הצונאמי
35 ישראלים נתקעו בפוקט בגלל ההתרעה על גלי הענק. המדריך הודיע לחברה על האיחור, אך כשהגיעו לבנגקוק גילו שהמטוס כבר המריא

עומס בשדה התעופה בפוקט. המטוס הישראלי לא חיכה צילום: אי-פי-איי
"פתאום ראינו שכל המקומיים סוגרים בבהלה את החנויות בדיוטי פרי ורצים כמו משוגעים, אמרה הלוי. "הים נסוג קילומטר לאחור ובגלל התראת הצונאמי, כולם נמלטו". שדה התעופה בפוקט פונה מכל הנוסעים ונסגר להמראות ונחיתות, בדומה לשדות תעופה אחרים בתאילנד.
הלוי: "לקחנו את המזוודות שלנו ורצנו שני קילומטרים בעלייה לגבעה, שאליה פינו את כל הנוסעים. התאילנדים היו מאוד אדיבים ונחמדים והציעו לכולנו מים. במשך שעות ישבנו על הגבעה עד שכל הסיפור נגמר".
המטוס לא חיכה
בינתיים, מדריך הטיול ניסה ליצור קשר עם אל על, כדי לבקש מהחברה להמתין לקבוצה הגדולה של הנוסעים שנתקעה בפוקט. שלא שהקבוצה הצליחה להמריא רק בשעה 1:00 לפנות בוקר וכשהגיעו לבנגקוק גילו שמטוס אלא כבר המריא לארץ, למרות הודעתם ששדה התעופה בפוקט סגור.
הקבוצה של "נתור", ובה 35 מטיילים, ועוד שתי משפחות ישראליות שהיו בחופשה, נתקעו בבנגקוק בלי יכולת לשוב לארץ, שכן בגלל החג לא היה מקום בטיסות הבאות.
במוצאי שבת הצליחו רק שמונה נוסעים מהקבוצה לעלות על טיסת אל על ישירה לנתב"ג והבוקר נחתו בארץ, באיחור של שלושה ימים. שאר חברי הקבוצה המריאו אתמול בחצות לרומא
ואמורים לשוב לישראל רק הערב.
"נאלצנו לשלם על שלושה ימים נוספים בבית מלון, כולל כל ההוצאות הנלוות", זועמת הלוי. "אין לנו תלונות ל'נתור'. הם טיפלו בנו מקסים ודאגו להכל, כולל למצוא מלון במחיר סביר אבל חשנו מאוד מתוסכלים מכך שאל על לא הסכימו לחכות עוד שלוש שעות. לא מדובר בחמישה אנשים שאיחרו לטיסה בגלל שהם התעכבו בקניות, אלא בקבוצה של עשרות אנשים שנתקעו בגלל התראת הצונאמי. התחושה הייתה הכי לא בבית בעולם".
מאל על נמסר בתגובה: "לאור העובדה שמדובר היה בעיכוב של כחמש שעות ל-350 נוסעים , ועקב חשש להגעה מאוחרת בערב החג, הטיסה יצאה מבנגקוק במועדה".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום טיולים וידיעת הארץ -
