נעמי קמפבל, מאחורייך: מפורסמות פוגשות את דיסני

אם טרם ראיתם את מיני מאוס צועדת על מסלול התצוגה בשבוע האופנה בפריז ופוגשת את כל המי ומי (פרט לאחת, נחשו מיהי), רוצו ליו-טיוב. הסרטון, שיתוף פעולה בין הכלבו היוקרתי בארני'ז ניו יורק וחברת דיסני, מוצלח במיוחד. רק למה גם בפנטזיה הדוגמניות חייבות להיות כל כך רזות

יערה קידר, ניו יורק | 12/12/2012 13:17 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: דיסני
נותר עוד קצת פחות מחודש עד חג המולד, וחלונות הראווה של ניו יורק כבר לובשים חג. המטרה ברורה: יצירת חלונות קסומים ופנטסטיים שיגרמו למבוגרים, צעירים וילדים להתמגנט אליהם, ולבחור בחנויות שמשתקפות מבעד להם כיעד המועדף לקניות החג.

מדי חג משיקה גם חנות הדגל של בית הכלבו היוקרתי בארני'ז ניו יורק קמפיין, שבמרכזו חלון ראווה מרהיב המנסה לקחת את פנטזיית השופינג החורפית צעד נוסף קדימה. הפעם נדמה שהצליחו במיוחד במשימה: כבר במרחק עשרות מטרים מהחנות אפשר להבחין מדי יום בהתרחשות מסקרנת.

מבוגרים, צעירים וילדים מתקהלים בקרן שדרות מדיסון ורחוב 61 למשך דקות ארוכות, וצופים במופע אורקולי סוחף על מסכי LED ענקיים המכסים את חלונות הראווה, ואשליית עומק צבעונית נוצרת סביבם בעזרת אינספור מנורות ומראות.
מהפך אופנתי בעולם המצוירים, דיסני
מהפך אופנתי בעולם המצוירים, דיסני AFP


רמקולים שהוצבו ברחוב משמיעים בעוצמה צלילי תזמורת מוכרת, והמופע מתחיל: תצוגת אופנה שכולה אנימציה, שבה מיני מאוס לובשת שמלה של לנוון, שעיצב עבורה אלבר אלבז, מיקי מאוס עוטה מראה שלם מהתצוגה של בלנסיאגה לסתיו-חורף 2013, וגופי מופיע בז'קט אדמירל שיצרו לכבודו בבית בלנסיאגה.

וזוהי רק תחילת הרשימה הנוצצת של הסרטון החדש, שנוצר במסגרת שיתוף הפעולה החדש בין בארני'ז ניו יורק ודיסני, ושלעשייתו נרתמו מיטב דמויות האופנה העולמיות - משרה ג'סיקה פרקר ועד נעמי קמפבל וליידי גאגא.

באירוע ההשקה החגיגי לקמפיין, שנערך החודש, חשפה שרה ג'סיקה פרקר את פירות שיתוף הפעולה החדש: מהדורות מוגבלות   של בובות לאספנים שעיצבו פול סמית ודיאן פון פירסטנברג, קשתות עם אוזני מיקי מאוס שעיצבו לורן סקוט וראג אנד בון, מתנות, קישוטים, ממתקים וצעצועים. אך אין ספק כי הסרטון היווה את גולת הכותרת של האירוע.
היי, בריאן בוי

בסרטון שוקעת מיני מאוס בחלום בהקיץ, שבו היא מוזמנת לדגמן לצד חבריה מבית דיסני בשבוע האופנה בפריז. מרגע זה יוצאת מיני למסע שהוא מעין סיור מודרך בקרב האנשים שתחת ידיהם מתנהל עולם האופנה: מן החזית ועד מאחורי הקלעים, מהידוענים ועד אנשי יחסי הציבור.

בבארני'ז אף סיפרו כי בגלל הרצון להשיג דיוק מוחלט בסרטון, הם יצרו עבור צוות דיסני עבודת מחקר ובה צילומים מפורטים של כל מרכיבי שבוע האופנה הפריזאי- האוהלים, עמדות האיפור, ההתרחשות שמאחורי הקלעים, אנשי הצוות, ואפילו רישומים מדויקים של גני טווילרי, שבהם מתקיים שבוע האופנה.

משתתפת בסרטון, שרה ג'סיקה פרקר
משתתפת בסרטון, שרה ג'סיקה פרקר MCT

המסע האופנתי של מיני מאוס נאמן בהחלט למציאות: היא עוצרת כדי להצטלם על ידי צלמי האופנה האגדיים סטיבן מייזל, מריו סורנטי ויורגן טלר, פוגשת את מבקרת האופנה הבריטית סוזי מנקס, עורכת ווג האיטלקי פרנקה סוזאני ודוגמנית העל לינדה אוונג'ליסטה, מתרועעת עם שרה ג'סיקה פרקר, נתקלת בעורכת האופנה קרין רויטפלד, ועוצרת להביט בהערצה במראה האקסטרווגנטי של עורכת ווג היפני, אנה דלו רוסו ושל ליידי גאגא, שלבושה בלבוש תואם לשער הווג האמריקאי של ספטמבר האחרון.

גם כשמיני פוסעת מאחורי הקלעים של התצוגה המדומיינת, הנפשות הפועלות נשארות נאמנות למציאות: מעצב השיער המפורסם ז'וליאן דיס מטפל בקרואלה דה ויל, שלה גם עיצב ריק אוונס שמלה שחציה שחור וחציה לבן, בדומה לשיערה.

מאפרת העל פט מקגרואו, המנצחת על מרבית תצוגות מעצבי העל, מפדרת את אפה של מיני. המעצבים
אלבר אלבז וניקולה גסקייר ממהרים לתיקונים אחרונים רגע לפני העלייה למסלול, לצדם של בתי אופנה נוספים כגון פרואנזה סקולר, נינה ריצ'י, דולצ'ה וגבאנה, ועוד.

גם הרכב השורה הראשונה בסרטון תואם כמעט במדויק את זה של עולם האופנה   האמיתי: עורכת ה-WWD ברידג'ט פולי; אייקונת האופנה ויורשת המיליארדים של חברת הבירה המשפחתית, דפני גינס; עמנואל אלט, עורכת ווג פריז; מבקרת האופנה הניו יורקית קתי הורין, ואפילו בלוגר האופנה בריאן בוי. בולטת בהיעדרה אנה ווינטור, שסירבה לשתף פעולה.

לקראת ההשקה סיפר מנכ"ל בארני'ז, מארק לי, כי יתר המשתתפים שמחו לשתף פעולה, ואף חתמו בקלות על טופס שמאשר ליוצרים ליצור לדמותם פרשנות חופשית ללא אישור בדיעבד, כולל אפים, ישבנים והיקפי מותניים. בכל זאת - לא בכל יום הופכים אנשים לדמויות בממלכת הפנטזיה של דיסני.

מיני במידה אפס

אבל לא הכל קסום בממלכת דיסני. הפיה טינקרבל מכריזה על תחילת התצוגה, ובהינף שרביטה הופכים מיני מאוס, ואחריה יתר הדמויות, לדוגמנים ודוגמניות דקיקים וגבעוליים. הקסם המרזה של טינקרבל גרר ביקורת קשה מצד מי שסירבו לקבל את מהפך הדמויות האהובות של דיסני, הידועות בחינניות גופן הגוצי והעגלגל.

"על ילדות מופעל מספיק לחץ להיות רזות", נכתב בעצומה ברשת שעליה חתמו עשרות אלפי מתנגדים, "ועכשיו העכברונת האהובה עליהן של דיסני מוסיפה למסר הזה שהגוף היחיד הראוי הוא זה הגבוה, ובמידה אפס. מספיק עם זה. בואו ניתן לילדות הזדמנות לחגוג את הגוף האמיתי שלהן, במקום לגרום להן לשנוא אותו על כך שאינו מתאים לשמלה של לנוון".

הצוות נשאר נאמן למציאות, דולצ'ה וגבאנה
הצוות נשאר נאמן למציאות, דולצ'ה וגבאנה גטי אימג'ס

בדיסני לא התרגשו מהביקורת, והסבירו את המהפך שעברו הדמויות בחופש אמנותי ויצירתי, ובנאמנות למציאות: "עולם תצוגות האופנה הפריזאי, האופנה, האנשים, הטקסים... הדבר החשוב בשבילי היה שזה חייב להיות אותנטי", הסביר דניס פרידמן, המנהל הקריאטיבי של בארני'ז בראיון ל-WWD.

"לדייק בכל הפרטים שלפיהם העולם הזה עובד, זה היה האתגר האמיתי, וכלל תהליך לימוד. האנימטור ואני ישבנו זה לצד זה ועברנו על כל פרט בבגדים - איך הם עשויים, מאיזה חומר, איך הם היו זזים במציאות - כדי שיהיו מדויקים ככל האפשר.

"כשהגענו לרגע שבו כל דמויות דיסני צועדות על מסלול התצוגה, החל דיון - מיני מאוס הסטנדרטית לא תיראה טוב בשמלה של לנוון. הייתה דממה, כי הדמויות של דיסני לא משתנות. אני אמרתי שאם אנחנו רוצים לגרום לזה לעבוד באמת, אנחנו צריכים מיני מאוס שגובהה מטר ושמונים, והם הסכימו".

למרות זאת, סיום הסרטון מתייחס למהפך בגזרתה של מיני ונותן תשובה לביקורת, גם אם במסווה של קלישאה דביקה בנוסח דיסני: מיני מאוס מתעוררת מהחלום ושבה אל מימדי גופה המקוריים. היא פוגשת את מיקי מאוס, שמעניק לה את השמלה האדומה של לנוון, המותאמת למידותיה - רמז לכך שהוא דווקא מקבל ואוהב אותה בדיוק כמו שהיא.

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אופנה-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...
קבלו עיתון מעריב למשך שבועיים מתנה

עוד ב''אופנה''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים