ראשי » סגנון » כתבה שיווקית

מדע ישראלי: האם נמצא פתרון לעייפות צהריים?

זה קורה כל יום, בערך בצהריים. עייפות גדולה נופלת על הישראלי המצוי ורצון עז לשנ"צ שבדרך כלל אין סיכוי לקבל. פיתוח מדעי ישראלי מציג משקה אנרגיה חדש שמבטיח עירנות גם בין שתיים לארבע

נעמי גוטקינד-גולן | 20/7/2015 14:16
תגיות: משקאות, עייפות, שנ"צ,
80% אחוז מהישראלים שהשתתפו בסקר לבדיקת רמות עייפות מטעם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, דווחו שהם עייפים רוב הזמן. 95% אף הוסיפו כי עייפות נופלת עליהם בעיקר אחר הצהריים. בין אם הדבר נובע מעומס החום המאפיין את האקלים שלנו, ובין אם מעומס שעות העבודה (על פי נתוני ה-OECD ישראל היא החמישית בעולם במספר שעות העבודה השבועיות), עייפות אמצע היום פוגעת באיכות, ביעילות ובתפוקה של כל מאמץ הנעשה אחרי הצהריים. הסימפטום זכה אפילו לשם:Post Lunch Dip syndrome .

כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו [אהבתי
 
צילום: שאטרסטוק
יותר מדי שעות עבודה וצהריים צילום: שאטרסטוק
 
למרות שאת תופעת ה- PLD נהוג לקשר לארוחת הצהריים, היא תולדה של שעון ביולוגי טבעי, וכמעט אין לה קשר לאכילה. בין השעות 13:00 ל-16:00 התגלה במחקרים, נפתח בגוף "שער שינה", והמערכות הפיזיולוגיות מאטות את פעילותן ומורידות קצב. זה לא קורה אחרי ארוחת בוקר או ערב. מהממצאים התברר עוד שתופעה רווחת בעיקר בגילים 18-45. במחקר אמריקאי שעקב אחרי 30,000 עובדים נמצא כי העלות המשוערת של איבוד זמן פרודוקטיבי כתוצאה מתסמונת עייפות הצהריים עומדת על כ- 136 מיליארד דולר.

איך מתמודדים עם "שער השינה" החציוני? – בארצות מסוימות, על ידי "סיאסטה", או "שלאף שטונדה", ובעולם הקפיטליסטי – עם הרבה ספלי קפה (גם לא בריא מבחינת לחץ הדם והדופק, וגם מאבד במשך הזמן אפקטיביות כי הגוף מפתח עמידות לקפאין), משקאות אנרגיה (עתירי קפאין וסוכר), תוספי תזונה, הפסקה להתעמלות או לפעילות ספורטיבית אחרת המעוררת את האדרנלין במוח ומשקאות אנרגיה (ברובם כלולים רכיבים מלאכותיים ולאו דווקא בריאים).

 

שאטרסטוק
אין כמו שנ''צ שאטרסטוק

באחרונה נוסף לרשימה פיתוח מדעי ישראלי בריא: PUSH, משקה אנרגיה צמחי בטעם לימוני ללא חומרים משמרים או ממריצים מלאכותיים, עם נוסחת פטנט, המכילה בין היתר ג'ינקו בילובה, סמבוק, סוכר פירות בשם Fruit up, ו-9 מ"ג קפאין טבעי המופק מצמח הגוארנה (כמות מזערית ביחס למשקאות האנרגיה הקיימים).
nrg ניוזלטר דיוור יומי

את החידוש משיקה בבתי מרקחת, רשתות פארם וחנויות טבע חברת אלטמן. המשקה נבדק במחקרים קליניים במרכז הרפואי רמב"ם בשיתוף עם הפקולטה לרפואה של הטכניון ברשות פרופ' גיורא פילר, מול פלסבו וקפאין. המדדים נבדקו לאחר 30 דקות- כאשר גם קפאין וגם PUSH הראו יעילות ביחס לפלסבו. לאחר מכן נבדקו המדדים שוב לאחר 120 דקות ונמצאה יעילות רק ל- PUSH ביחס לפלסבו. לעומת זאת אפקט העוררות של הקפאין נעלם. ההמצאה הישראלית תחת השם WAKE UP הוצגה בתערוכות ברחבי העולם וזכתה בפרסים בינלאומיים בנושאי חדשנות בתחום משקאות האנרגיה. בקבוקון אישי ("שוט"), עולה 6.90 שקלים וערכה של שישייה, כ-40 שקלים
 

דן לב
הוכח כיעיל. PUSH דן לב
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עוד ב''בכתבה שיווקית''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

המומלצים

מרחבי הרשת

פייסבוק