יש סיבה טובה: למה כל כך קר במטוסים?

שמיכות הפליז הדוקרניות של חברות התעופה אמנם לא כל כך מפתות על הקרקע, אבל במהלך הטיסה הן הופכות למצרך מבוקש. אז למה בעצם כל כך קר במטוס והאם יעזור לבקש שיגבירו את החימום?

nrg סגנון | 18/7/2017 13:00
תגיות: סגנון,מטוסים,קור
כולנו מכירים את זה: גם אם אמצע אוגוסט, וגם אם אנחנו ממריאים מעיר חמה ומהבילה שאחוזי הלחות בה בלתי נסבלים – ברגע שאנחנו עולים למטוס, אנחנו מתחילים לחוש קור חודר, שאולי מרגיש נעים ברגעים הראשונים, אך מתחיל להיות מעיק בתוך כמה דקות.
 
צילום: שאטרסטוק
קור מעיק. נוסע במטוס צילום: שאטרסטוק

אז אם גם אתם עולים לטיסות כשאתם רוטנים ללא הפסקה, ומצוידים באינספור שכבות וחבילת ממחטות – כעת מסתבר שלפחות יש סיבה טובה לסבל שלכם, ושאף מטוס לא יגביר את החימום גם אם תבקשו זאת עשרות פעמים. וזה בעצם לטובתכם.

מחקר שנערך על ידי ASTM (ארגון אמריקאי לתקנים ומידות), חשף כי ישנו סיכוי גבוה יותר שבני אדם יתעלפו על מטוסים מאשר על הקרקע בשל מצב רפואי בשם היפוקסיה. על פי ידיעה שפורסמה אתמול (יום ב') ב"מטרו" הבריטי, מדובר בתופעה של חוסר חמצן בגוף שמוביל לעילפון – אשר מתרחשת בתדירות גבוהה יחסית אצל נוסעי מטוסים.

"נוסעי מטוסים עשויים להיות היפוקסיביים במידה ניכרת בשל אוורור ריאתי מופחת, שנגרם בשל אי תזוזה, נמנום – והתרחבות של מערכת העיכול", נקבע במחקר. ובעוד שלחץ אוויר גבוה בתא הנוסעים יכול לגרום להיפוקסיה – גם טמפרטורות גבוהות יכולות לגרום לה. זוהי, למעשה, הסיבה לכך שחברות התעופה בוחרות לקרר באופן ניכר את תאי הנוסעים.

בידיעה צוין כי חלק מהאנשים אמנם יכולים להיות בריאים לחלוטין בחום, אך על חלקם הוא עשוי להשפיע לרעה – וחברות התעופה מעדיפות שלא לקחת את הסיכון. ובמילים אחרות: הן מעדיפות יותר נוסעים שיהיו עצבניים בגלל הקור, ופחות נוסעים שיאבדו את ההכרה. האמת? אפשר להבין.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

פייסבוק