גברת אסטרטגיה ואדון קריאטיב
צור גולן יצא ל"קפיצה קטנה לחו"ל" וחזר מארגנטינה עם צמד פרסומות לפמפרס של 'פרוקטר אנד גמבל'.שם מבינים את ההורים ומתחברים לדילמות שמלוות את תהליך גידול הילדים תוך שילוב נכון בין אסטרטגיה לקריאטיב. מדור חדש שמזמין אתכם להציץ בקריאטיב עולמי
פתאום אין מקום לאלתורים ול"יהיה בסדר", פתאום צצות המון שאלות שאין עליהן תשובה ברורה. אבל מעל הכול שולטת תחושת האחריות הכבדה, האם מה שאני עושה זה נכון? איך זה ישפיע על הילד?
למקצוע ההורות אין פקולטה, להיות הורים זה המקצוע הכי קשה, אחראי, מרתק, מאתגר, מתיש, מפחיד, מרגש, מספק (תוסיפו עוד הגדרות, בהתאם לניסיון שלכם) שיש בעולם, ורק אותו לא לומדים בשום מקום.
בדיוק לחלל הזה, לצורך הזה, לתובנה הזאת פונה הקמפיין של פמפרס בארגנטינה.
פמפרס, אחד ממותגי הדגל של קונצרן 'פרוקטר אנד גמבל', ידוע בארץ וגם בעולם בקו הפרסומי השמרני שלו, בדרך כלל רואים בפרסומות אמהות קורנות מאושר למראה תינוק מתוק שפוסע את הצעד הראשון שלו, כמובן ללא חולצה וארוז בתוך חיתול של פמפרס.
פרסומת כזאת מתובלת בדרך כלל בהדגמות ספיגה, מה שמיד הופך אותה לפרסומת ג'נרית ללא בידול.
בארגנטינה בחרו באסטרטגיה אחרת, בגישה שונה. בשני הסרטים שהופקו בקמפיין החיתולים אפשר למצוא אימא ותינוק בסיטואציה רגילה לכאורה, אפילו יומיומית.
בסרט אחד האימא צועקת לתינוק שלה "לא" כשהוא עושה את דרכו לכיוון המדרגות, הילד קופא במקום. מכאן מתרחש בסרט מעבר זמן בו אנחנו פוגשים את התינוק כשהוא כבר בוגר, בסביבות גיל העשרים, במגוון סיטואציות קומיות מהחיים שלו, מסתבר שהאירוע הטביע עליו את חותמו, ולבחור יש טראומה - הוא מפחד לטפס.
הוא לא עולה במדרגות הנעות בקניון, לא מצליח לעלות במדרגות המטוס, איך הוא ייעלה על הסולם להחליף מנורה? איך יתמודד בשיעורי האירובי שצריך לעלות על "הסטפר"? ואיך לעזאזל הוא יצא מהברכה כשהוא מפחד לעלות במדרגות?
בסרט השני אנחנו רואים איך מושפעים חייו הבוגרים של התינוק שחטפו לו את הצעצוע האהוב.
לצפייה בסרטון השני לחץ כאן.
בריצה של 20 שנה קדימה הוא בוכה שהחברה שלו לוקחת לו פופקורן בקולנוע, כשהמלצר לוקח לו את הצלחת בסיום הארוחה, שהחברים חוטפים לו את הכדור במהלך משחק הכדורסל, ושהאישה שלו מורידה לו את החולצה שניה לפני שנכנסים למיטה...
שני הסרטונים נחתמים בשורה: האם את עושה את הדבר הנכון להתפתחות התינוק שלך? ומיד יש הפנייה לאתר האינטרנט של פמפרס.
המסר בקמפיין הזה מתחלק לשניים, במובן ה"מוצרי" הוא מזמין את ההורים לגלוש לאתר החברה, שם מחכה להם חומר רב ועצות בנושא התפתחות התינוק. במובן התדמיתי והחשוב יותר, המסר הוא: אנחנו בפמפרס מבינים את ההורים ומתחברים לדילמות שמלוות את תהליך גידול הילדים.
ההחלטה של פמפרס לבנות עם קהל ההורים מערכת יחסים שאינה מבוססת רק על תכונות המוצר ראויה בעיני
אין ספק שקברניטי פמפרס בארגנטינה מבינים דבר או שניים בבניית מותג, הם מבינים את הצרכים של ההורים, את הדאגות שלהם, הם מבינים שבסופו של דבר מי שמבין אותך, עוזר לך, ומקשיב לך ממנו גם תקנה חיתולים.
גולת הכותרת בעיני בקמפיין הזה, מנקודת הראות של מנהל קריאטיב, הנה המימוש המושלם של סיפור האהבה רב התהפוכות בין גברת אסטרטגיה לאדון קריאטיב.
אין הרבה קמפיינים שמשלבים אסטרטגיה כל כך לא צפויה, אבל כל כך חכמה ורלוונטית עם רעיון קריאטיבי פשוט ומדויק. רעיון שמצליח באותה נשימה גם לפרוט על נימי הרגש וגם להעלות חיוך באמצעות הומור עדין.
תוסיפו לכל זה הפקה איכותית, בימוי מדויק שבא לידי ביטוי בקאסט נפלא ובשוטים מינימליסטים ותקבלו פרסומות מושלמות. תיהנו.
צור גולן הוא מנהל קריאטיב בפרסום שלמור אבנון עמיחי Y&R בין לקוחותיו: orange, אופטיקנה, דפי זהב,טובורג, נביעות ועוד