ועכשיו בערבית
דירוג הפרסום במגזר הערבי של "יפעת בקרת פרסום" מוכיח שהתקציבים במגזר עדיין זניחים יחסית. סלקום היא המפרסמת הגדולה, פלאפון במקום החמישי ופרטנר בכלל לא בעשיריה הראשונה
סלקום היא המפרסמת המובילה עם הוצאה ריאלית לפרסום של כחצי מליון דולר, תוך דגש מיוחד על I MODE ו"סלקום ווליום", באמצעות משרד הפרסום מק'אן אריקסון.
פלאפון ממוקמת במקום החמישי עם הוצאה לפרסום של כ- 310 אלף דולר באמצעות פובליסיס סקטורס ואילו פרטנר כלל לא נמצאת בעשיריית המפרסמים הפותחת במגזר הערבי.
תנובה מתמקמת במקום השלישי עם הוצאה לפרסום של כ- 380 אלף דולר בעיקר לקמפיין "תנובה תמיד בבית" ושוקו SHOCK, בעוד ששטראוס עלית אינה מופיעה בעשירייה המובילה.
מפרסם דומיננטי נוסף במגזר הערבי הוא המשרד לתחבורה המרבה בחסויות ברשת ד' באמצעות לפ"ם.

שוקו SHOCK של תנובה, פרסמו גם במגזר הערבי יחצ
הסכומים עדיין לא משמעותיים
פובליסיס סקטורס ממשיך להוביל בפער ניכר את טבלת משרדי הפרסום במגזר הערבי עם הוצאה של 1.7 מיליון דולר ולקוחות כדוגמת תנובה, החברה המרכזית למשקאות, פלאפון, בזק ועוד.
במקום השני מקאן אריקסון עם פרסום לסלקום, מקדונלדס, קו אופ הריבוע הכחול ועוד בהשקעה של 1.1 מיליון דולר.
במקום השלישי ממוקם פרסום אסוואק עם לקוח דומיננטי: המועצה להסדר ההימורים בספורט. המשרד עובד
גם עם איטונג, קופ"ח מאוחדת ועוד והשקיע בעשרת החודשים החולפים 666 אלף דולר.
יעקובי מוסיף: "סכומי הכסף המושקעים במגזר אינם משמעותיים עדיין וכפי הנראה מצב זה ימשך אלא אם כן יבוצע חינוך שוק או שתיווסף המדיה הטלוויזיונית לפרסום. המדיות הפרסומיות העיקריות במגזר הם העיתונים ובמיוחד עיתוני סוף השבוע, הרדיו חברות שילוט החוצות ותחום האינטרנט שמתחיל לקבל תנופה".
עדכון אחרון : 21/11/2005 11:05