כרזות שואה כביטוי יצירתי לכאב
סטודנטים ממכללת הגליל המערבי ערכו תערוכת כרזות בנושא השואה בניסיון לעצב אמירה אישית על הזיכרון
- יום השואה ב-NRG מעריב
במשך כל תקופת ההכנה והעיצוב לקראת התערוכה עסקו הסטודנטים במחקר מקיף של מגוון נושאים הקשורים בשואה ובגבורה שהיוו את הרקע ליצירתם. בתערוכה עצמה הוצגו 22 כרזות, שבכל אחת מהן מסרים לא קלים המנסים להתמודד עם הנושא הטעון.
אליהו (מתוקה) שוורץ, ניצול שואה בעצמו ומי שעומד בראש המגמה לעיצוב בקמפוס של המכללה, היה בן 6 כשהנאצים הגיעו לבירת הונגריה בודפשט, שם גדל. שוורץ, שמאז ילדותו חלם לעסוק באומנות, עבר את השואה בבתים המוגנים של חסיד אומות העולם ראול ולנברג והגיע לישראל ב-1947. הוא התיישב בכפר בן שמן ולאחר שרות קבע בחיל הים החל ללימוד עיצוב ב'בצלאל' ונמנה עם צוות המקימים של ויצ"ו חיפה.
על
קרן בן סימון, אחת הסטודנטיות במגמה, עיצבה למשל שלוש כרזות שונות שהבסיס להן הוא צלב הקרס. אנה סמודד בחרה לעצב כרזה ובה שבעה גפרורים. "ששת הגפרורים הראשונים הם לזכר ששת מיליון הנרצחים ואילו השביעי הוא גפרור התקווה", סיפרה סמודד. לדבריה, מההתחלה היא רצתה להשתמש בגפרורים המסמלים בעיניה את המשרפות והמלחמה".