יותר נזק מתועלת
יניב אוחנה בטוח ש"חוק הבארים" לא יוריד את ההרוגים בתאונות, ורק יפגע בצעירים ובעבודתם
לפני מספר שנים, ניסו במשרד התחבורה לנתח גרפים של תאונות דרכים בקרב נהגים צעירים מול מספר הנוסעים ברכב, הם גילו נתון מעניין מאוד, גרף הנפגעים מזנק מרכב שהכיל שלושה נוסעים לרכב עם ארבעה נוסעים. התגלית המרעישה הולידה מיד החלטה גאונית: כל נהג חדש יוכל להסיע עד שני נוסעים מלבדו, כך, היו בטוחים אנשי משרד התחבורה, יגיע הקץ לגל התאונות בקרב נהגים חדשים.
מה שהם לא שיערו, זה שהתקנה הולידה תופעה חדשה, יותר נהגים חדשים נאלצים לצאת עם רכב נוסף כדי להכיל את כל חבריהם, וכך מספר הרכבים על הכביש עלה, וכולנו יודעים מעט סטטיסטיקה כדי להבין שריבוי רכבים מוליד יותר תאונות בהתאמה.
הצעת החוק של רוחמה אברהם אינה רחוקה מעיקרון זה, אין לי ספק שגברת אברהם חוששת לגורל הצעירים וחפצה בשינוי הסטטיסטיקה המרה, אך האם היא חשבה על תופעות הלוואי?
מבלי לחקור לעומק, וכסטודנט שנוטה לעיתים לבקר בפאבים ומועדונים, סביר שחוק זה ילחיץ צעירים למהר למועדון בטרם ייסגר, הלחץ יתורגם בהגברת המהירות בכביש, והפרות של חוקי התנועה.
פרנסת הסטודנטים תפגע
הבליינים לא יחתמו את הערב מבלי לקנות מספר בקבוקי בירה בטרם הסגירה, שהרי צריך להמשיך את הבילוי איפה שהוא. עובדי פאבים ומועדונים הם לרב סטודנטים, אלה יאבדו את פרנסתם ויתקשו במימון לימודיהם, אחת הסיבות שמביאות סטודנט לנשור מלימודים היא כלכלית, וזה נתון בדוק.
תעשיית מועדוני הריקודים והמסעדות המושתתות על אלכוהול תפגע משמעותית, ורבים מהעסקים יסגרו שעריהם. לדעתי,
המחסור הכבד בפקחים (ראו ערך סגירת קניונים בשבת, האם אתם זוכרים פעם אחת שקניון שפיים היה סגור?) יביא בסופו של דבר את החוק לקבורה ממלכתית, והכנסת שוב תתגלה כאימפוטנטית. ורוחמה? היא תציע להטיל עוצר החל מחצות, כך בטוח לא יהיו תאונות.
קול העם
רוצים שטור אישי שלכם יתפרסם באתר? קחו את המקלדת ליד ותתחילו לכתוב. את הטור שלחו אלינו בדואר האלקטרוני.
שימו לב, לאתר יעלו טורים שאורכם אינו עולה על 300 מילה, ובכפוף לשיקולי מערכת החדשות של nrg מעריב.
ציינו את שמכם המלא, וכמה מילים על עצמכם. אל תשכחו לצרף תמונה.
הכתובת למשלוח טורים:
ithink@maariv.co.il