לגעת באפי
רגע לפני קקטוס הזהב, מתפנה ענף הפרסום לתחרות חשובה נוספת: פרסי האפי לשנת 2007. בשנה שעברה לקחו שלמור-אבנון-עמיחי וראובני-פרידן את הפרסים הגדולים, שניהם בעבור שטראוס
השנה מתמודדים המפרסמים ומשרדי הפרסום ב-7 קטגוריות, בהן קטגוריית "אפי פלטינום", שתכתיר את המהלך השיווקי המצטיין של השנים האחרונות.
השנה הוגשו 9 עבודות בקטגוריה זו: "האינטרנט המהיר של בזק" - מבית יהושע-TWBA; " בנק דיסקונט כמוביל הבנקאות הקמעונאית בישראל" - מבית יהושע-TWBA; " בניית המותג הכלכלי הארץ The Marker" - מקאן-אריקסון ; "בניית המותג הפרטי LIFE של סופר פארם" - באומן בר-ריבנאי; "סטודיו C לנשים שרוצות
יותר" - גלר-נסיס; "טעם העיר של רשת שוקן" - אדלר-חומסקי-ורשבסקי; "מילקי - לשבור עוד תקרת זכוכית" - ראובני-פרידן; "אקטימל - מ-40 מיליון ל-100 מיליון שקל" - ראובני-פרידן; ו"תנובה יופלה - המהפכן של שוק היוגורט" - מקאן-אריקסון.
לצד קטגוריית פלטינום, המהווה את גולת הכותרת של התחרות, יתמודדו הזוכים במקום הראשון בכל אחת מהקטגוריות הנוספות על תואר ה"גרנד אפי"-המהלך הפרסומי שיווקי המצטיין של השנה.
6 הקטגוריות הנוספות שבהן נשפטות העבודות הן מזון; מוצרי צריכה שאינם מזון; מוצרי צריכה לא מתכלים; תקשורת אלקטרונית, מחשוב והיי?טק; פיננסים ושירותים; מלכ"רים, מגזר ציבורי ואחריות חברתית. לצפייה ברשימת המועמדים הקליקו כאן.
בשנה שעברה זכה קמפיין הפרסום של חברת שטראוס-עלית למותג MUST מבית ראובני-פרידן בתואר "אפי פלטינום", ואילו בתואר "גרנד אפי" זכתה קבוצת שטראוס-עלית עבור המותג דנונה משקה בוקר, מבית שלמור-אבנון-עמיחי.
התחרות, המבוססת על המודל האמריקני ומתקיימת ב-30 מדינות בעולם, זוכה לקונצנזוס בתעשיית הפרסום, בעיקר לעומת הגרסה המקומית: תחרות "קקטוס הזהב".
תחרות האפי מתהדרת בקריטריונים לשיפוט, המבוססים על מדדים ברורים ועל חבר שופטים שמורכב מ-40 חברים, בהם אנשי אקדמיה, מנכ"לים של חברות מסחריות, אנשי שיווק ופרסומאים. כמו כן, לצוות השיפוט מצורפים משנה שעברה 180 סטודנטים, שלוקחים חלק בשלב השני של התחרות.