גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן
  1. גרור את לוגו מעריב אל סימן הבית שבסרגל הכלים בראש הדפדפן (ראה תמונה).
  2. בחר "כן" (או Yes) בתיבת הדו-שיח שמופיעה.
  3. זהו, סיימת!

סגור


טבעי זה הכי, אחי?

הקמפיין הטרי של הרשות למלחמה בסמים מצטרף לקודמיו כחומר דאחקות משובח לשעת לילה מעורפלת. עינת ברזילי תוהה אם המסר הסמוי הוא שמי שלקח סמים יגמור כשופט בתוכניות ריאליטי

עינת ברזילי | 24/12/2007 13:15 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
אני היי בנטורל? רגע, עוד פעם. אני היי בנטורל?? מה בשלב הבא, "אני שיכור ולא מיין, ידידי?". הרשות למלחמה בסמים השיקה קמפיין חדש למאבק בחומרים האסורים שמוביל אותו סלוגן שהוא בעצם מה שענתה בת האולפנה לתאילנדי שניסה לשדל אותה לצרוך איזה ג'וינט על חופי קו-פיפי. (והכל אמת).

אחרי 20 שנה של ניסיונות להפחיד, לזעזע, לבעת ולהלך אימים על צורכי סמים קלים באמצעות קמפיינים אגרסיביים עם מזרק שהופך לנחש, שירי שאף אחד לא רודף אחריה, והסיוט האולטימטיבי: הורים שמתעלקים על הבאנג של הילד, החליטו אדריכלי היח"צון לקחת אזימוט ולגייס את האפרוריות והיעדר חוש ההרפתקה כדי לשכנע את הנוער שסמים זה לא קול.

ובחוד החנית של המאבק הציבו את עידו תדמור והמאסטרו צביקה פיק, שניים שלא יפתיע איש אם יתגלה שהם היו כבר בהיי כמה פעמים בחיים שלהם, והפקידו אותם על הסלקציה האכזרית למועדון המגניבים. רוצה לומר: אם תיקחו סמים אולי תגמרו כמונו - שופטים בתוכניות ריאליטי. 

ויותר מזה: כל מי שהוא היי בנטורל מתבקש ללכת עם דיסקית שכתוב עליה "אני היי בנטורל", שזה בערך כמו לבקש מבני הנוער הרלוונטים ללכת עם שלט גדול על הגב שכתוב עליו: "אני יושב בספסל הקדמי של האוטובוס, ליד המורה לשל"ח".

על מה בדיוק חשבה הרשות
למלחמה בסמים כשהגתה את הקמפיין הזה? מאותה סיבה שלא הצלחתם לשכנע את הצרכנים שהג'וינט הראשון יביא אותם להרואין - גורם האמינות, שהרי ג'וינטים לא בהכרח מנתבים את מעשניהם אל גורלו של זוהר ארגוב - כך לא תוכלו לשנות במחי קמפיין את יחסי הכוחות בהפסקת עשר, ולהכתיר את "המגניבים החדשים" בתור אלה שמצייתים לחוקים ורוקדים ברחובות מתוך שמחה פנימית מתפרצת. תארים כאלה משתפשפים שנים בתהליך המיצוב החברתי הפנימי של בית הספר ולא נבנים כלאחר יד בקמפיינים מגוחכים.

בשנה האחרונה דווח על 75 אלף בני נוער שהתנסו בסמים קלים, ועוד 58 אלף מהם שנוהגים להסניף "חומרים נדיפים". כלומר, טושים, טיפקס וגז מזגנים.  הם בוודאי לא עושים את זה כי זה קול. הם עושים את זה כי הם משו-ע-מ-מים, וכדי לייצר עניין של 3 דקות בחייהם נטולי הריגוש - יסניפו את כל הקלמר. והם גם מזהים את השקר: שהרי לא פשוט לעלוץ ולצהול באופן טבעי אם אתה גר נניח בשדרות, אבא שלך מובטל, ואמא שלך מנקה את המדרגות של בית הספר כדי לפרנס אתכם. 

החיים האלטרנטיביים שהקמפיין החדש מציע, חיים שכוללים את מתמודדי כוכב נולד, וצביקה פיק בתור סוכן חיברות לבני הנוער, לא חזקים מספיק כדי לשלוף להם את הטוש מתוך הנחיר. מקסימום מעוררים נחירת צחוק.

‏מערכת nrg מעריב מבקשת להבהיר כי טור "זה הוא טור סאטירי המבקר את הקמפיין, אך אינו מתכוון לייחס לצביקה פיק ועידו תדמור שימוש בסמים. הדברים נכתבו באופן הומוריסטי ומכוונים לרשות למלחמה בסמים בלבד.
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

nrgטורסדילים ונופשונים

nrg shops מבצעי היום

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

עינת ברזילי

צילום פרטי

לשעבר עורכת ערוץ היהדות, מבקרת תרבות ודוסית מחמד

לכל הטורים של עינת ברזילי
  • עוד ב''פרסום ושיווק''

כותרות קודמות
כותרות נוספות
לאייטמים קודמים לאייטמים נוספים
  • פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים