הרוסים מתקדמים ביורו, גם בפרסומות
משחקיה של נבחרת רוסיה ביורו 2008 היוו הזדמנות מצויינת להשיק פרסומת דוברת רוסית בערוץ 10 במקום להמשיך ולהתבצר בערוצי הנישה
אמנם אין זו הפעם הראשונה שפרסומת ברוסית משודרת בערוץ מסחרי, אך מדובר במהלך מאד לא שכיח – עד כה פרסומות טלוויזיוניות למגזר מצאו עצמן בעיקר בפלטפורמה הנישתית של ערוץ 9.
גורמים בענף הפרסום למגזרים מציינים, כי באופן כללי משחקי כדורגל מאופיינים באחוזי צפייה גבוהים בקרב הקהל הרוסי, ומערוץ 10 נמסר כי המשחקים בהם השתתפה רוסיה הניבו רייטינג גבוה במיוחד במגזר – במשחק ששודר ברביעי נרשמו 16.6 אחוזי צפייה בקרב הרוסים מכלל משקי הבית דוברי הרוסית. במשחק של שבת צפו 24 אחוזים ממשקי הבית דוברי הרוסית – הנתון הגבוה ביותר בקרב המגזר במשחקי היורו.
"מדובר
במהלך מאד לא שגרתי, לשדר פרסומת ברוסית בפריים טיים בערוץ מסחרי, והסיבה היא כמובן השתתפותה של רוסיה", אמר ל-nrg מעריב גורם בפרסום למגזרים. "הפרסומאים למגזר לרוב מקובעים על ערוץ 9, אבל צריך לדעת לנצל הזדמנויות פרסומיות גם בערוצים הגדולים, בעיקר במשדרים בעלי רייטינג גבוה".
חמי פדן, מנהלת הפרסום של מפעל הפיס, מציינת כי מדובר בסרטון אחד מתוך שלושה, באמצעות פרסום מוסקבה-תל אביב, ששודרו עד כה בערוץ 9 בלבד.
"חיפשנו כבר הרבה זמן דרך לשדר את הפרסומת גם בערוצים המסחריים", היא אומרת, "וחשבנו על ערוץ 2, אבל אז הגיעה ההזדמנות בערוץ 10, במשחקים בהם רוסיה משתתפת, והחלטנו שהעיתוי מושלם".
לדבריה, עקב התגובות החיוביות החברה תחפש הזדמנויות נוספות לפרסום בערוצים 10 ו-2. "הפרסומת מדברת על זכייה, וזכייה היא דבר שמדבר לכולם, בכל השפות", היא גורסת, "על אחת כמה וכמה כשהסרטון מופיע עם תרגום".