חיפה: הירוקים נגד הרכבל
עיריית חיפה הכריזה על פרויקט הרכבל מהצ'ק פוסט ועד לפסגת הכרמל, אבל הירוקים מתנגדים וטוענים כי ספק אם יש לכך הצדקה כלכלית

גלבהרט טוען כי "ספק אם יש הצדקה כלכלית לרכבל מהצ'ק פוסט לאוניברסיטה והטכניון". לדבריו, חברת יפה נוף אינה חושפת אומדנים שליליים שיש לה בפני הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.
הרכבל מתוכנן כמערכת תחבורה ציבורית מתקדמת, יעילה ובטוחה, שמטרתה לקשר בין מסוף התחבורה במפרץ חיפה (הצ'ק-פוסט) לבין הטכניון והאוניברסיטה. העלות המוערכת של הפרויקט היא כ -180 מיליון שקל.
פרויקט הרכבל הנו פרויקט עירוני, המקודם בתמיכת משרד התחבורה ובשיתוף פעולה עם חברת יפה נוף והחברה הכלכלית לחיפה. בהתאם ללוחות הזמנים שנקבעו, עד סוף 2008 ייבחרו החברות המתאימות. הרכבל צפוי להתחיל לפעול לקראת סוף שנת .2010
הרכבל יפעל בשעות היום והלילה, והוא מיועד להסיע בשלב ראשון עד 1,800 נוסעים בשעה בכל כיוון, עם אפשרות להגדלה עתידית ל־2,500 נוסעים בשעה. הנסיעה היא בקרוניות של שמונה נוסעים בישיבה, כשבכל 16 שניות יוצאת קרונית מכל תחנה ובכל כיוון.
הקרוניות אינן מגיעות לעצירה מוחלטת בתחנות ומהירותן הנמוכה מאפשרת גם לבעלי מוגבלויות להשתמש ברכבל. לאורך תוואי הרכבל מתוכננות שש תחנות: מסוף המפרץ, צומת הצ'ק פוסט, דרך דורי, טכניון מרכז, טכניון עליון ואוניברסיטת חיפה. אורך תוואי הרכבל הוא כ־4.4 ק"מ ומשך זמן הנסיעה מהמפרץ לאוניברסיטה הוא כ-18 דקות. משך הנסיעה ממסוף המפרץ לתחנת טכניון מרכז הוא כעשר דקות.
במכתב ששיגר גלבהרט לראש העירייה, יונה יהב, וליו"ר חברת יפה- נוף, איציק רגב, כתב כי נראה לו ש"אין התכנות כלכלית לרכבל המשרת בעיקר סטודנטים, ובעיקר בתחילת ובסיום יום לימודים, ובשאר השעות לא יהיה לו ביקוש, כמו גם בסופי שבוע, חופשות סמסטר וכו'".
יו"ר "הירוקים של חיפה" אינו מציע בשלב זה לבטל את תוכנית הרכבל המזרחי " אלא לבחון הקמתו אמצעי תחבורה בין רכס הכרמל למישור החוף. לטענתו הציע רעיון זה כבר לפני שנתיים, והיא נדחתה.
לדברי גלבהרט לרכבל המערבי שהוא מציע "נשקף עתיד כלכלי מבטיח הרבה יותר, והוא יפעל
בתגובה לטענות גלבהרט הציגו בעיריית חיפה את ממצאי משרד התחבורה שבדקו את הכדאיות הכלכלית של הפרוייקט. לדברי העיריה הדוח מדבר בעד עצמו. בדוח נכתב בין היתר: "הבדיקה מצאה כי הפרוייקט כדאי מבחינה כלכלית, הן בבדיקת מקרה הבסיס והן בכל הבדיקות הרגישות".