דבר המפרסם: ירוק נושך בווידאו
הפופולאריות של אתרי הווידאו מעודדת את הפעילים הסביבתיים לשלב יותר ויותר בין אג'נדה ירוקה למצע חברתי ולהציג סרטוני פרסומות הקושרים את ניצול הסביבה עם צורות ניצול אחרות על רקע מגדר וגזע. סיור ירוק ברשת
מסע הפחדה
באמצעות סרטוני פרסומת שניתן לצפות בהם גם באינטרנט האג'נדה הסביבתית תופסת יותר ויותר תומכים ברחבי העולם. צפייה מרוכזת בסרטונים האלו, מחזקת את ההבנה שאג'נדה ירוקה חייבת להיות מעוגנת במצע חברתי ובראיה כוללת יותר של המציאות המחברת בין ניצול הסביבה לבין צורות ניצול נוספות כגון סקסיזם וגזענות.
הסרטון הראשון נקרא הילד הכועס, שזכה למאות אלפי צופים ביו-טיוב. הסרטון מבקש לזעזע את עולמם של הצופים באמצעות שימוש בדמותו של ילד חיוור ומלא זעם הפונה אל הצופים בטון רציני ומאשים. בסרטון מופיע רק ראשו של הילד, הנראה כסוג של פליט בכובע הטרנינג שלו, הצבעים הקודרים וקיר הבטון ברקע, מייצרים אווירה של סרטי מדע בדיוני המדמים את סוף העולם.
סרטון האימה הזה מעלה את השאלה האם אג'נדה ירוקה יכולה וצריכה להסתמך על הפחדה מסיבית – צורה של העברת מסרים שאינה פונה לאינטלקט של הצופים, אלא מבקשת לשנות את דעתם באמצעות יצירת רגשות חרדה, או שיש דרך קצת יותר אנושית להעביר את המסר.
אג'נדה ירוקה באדום
הסרטון השני לקוח מתוך אתר "השאלה הגדולה" של "ידידי כדור הארץ" בבריטניה ונועד לקדם את העברתו של חוק שיכריח את הממשלה הבריטית להקטין את פליטתם של גזי חממה כל שנה.
כדור הארץ בסכנה, זה הזמן להפחית את פליטת גזי החממה
מדובר בסרטון יפיפה ומושקע, שגם בו נעשה שימוש בילדים – הפעם ילדה קטנה ומלאת חיים הלבושה באדום. סרטון זה אינו פועל על הפחדתם של הצופים. הוא מספק נתונים וממחיש בצורה גרפית את הסכנה שבהמשך התחממות כדור הארץ.
אלא שבדרך, כך נראה, הוא גם מעביר כמה מסרים נוספים. ראשית, הוא יוצר סוג של הפרדה בין נשים
חזרה לתקופת האבן
נלחמים בקוואלפינגר
גיבורות המשנה מעלות את השאלה מדוע יש צורך לשעתק את המודל הסקסיסטי שמייצרים סרטי בונד הישנים. אז נכון שהמסר החשוב עובר אבל יחד איתו בלי משים עוברים כמה מסרים מטרידים, כולל רזון בלתי אפשרי של הדמות הנשית, לבוש פרובוקטיבי ושחזור של הבניה סטריאוטיפית של המציאות בנוגע ליחסי גברים נשים.
הסרטון האחרון בסבב, פשוט מציג את העובדות ללא קונטקסט חברתי, ומעביר מסר מורכב בצורה מאוד יפה ויצירתית. שאפו