בזק, קשת ורשות המים?
מנהל רשות המים, אורי שני, נבחר השבוע לאיש השיווק המצטיין של חודש מארס. ככה זה שהרשות נמצאת בשיאו של מסע יח"צנות, שיווק ופרסום. ומה עם המים? העיקר שבר רפאלי תככב בתשדיר פרסומת חדש

שרית חדד בצילומי התשדיר של רשות המים צילום: רענן כהן
לא בכדי זכה ניר לתואר המכובד איש השיווק לשנת 2008. איגוד השיווק הישראלי התרשם ממהפכת הריאליטי שהוביל אבי ניר, וציין את "האח הגדול" שלוותה ב"מהלך שיווקי מזהיר".
בחודש ינואר השנה בחרו אנשי אותו האיגוד בסמנכ"ל השיווק של חברת התקשורת "בזק", רן גוראון, כאיש השיווק של אותו החודש. הוא נבחר בזכות מהלך המיתוג מחדש, שהתמקד בהרחבת השירותים בבית הלקוח.
על פי ההגדרה, משמש איגוד השיווק הישראלי בראש ובראשונה כקולם של המשווקים בישראל וכנציגם מול כל גוף רלוונטי: משרדי הממשלה, ועדות הכנסת, מועצת הרשות השנייה, מועצת הכבלים והלווין, ועדת המדרוג של הטלוויזיה, פורומים כלכליים, כנסי שיווק ותקשורת, איגודים מקבילים, זכייני הטלוויזיה וגופי מדיה האחרים.
אתמול (ב') הכריזו באיגוד על הזוכה החודשי בתואר איש השיווק שעשה את החודש. הבחירה: פרופ' אורי שני, מנהל רשות המים. בין הנימוקים לבחירתו: פעילות שיווקית למודעות הציבור לחיסכון במים, ומיתוג מחדש של "משבר המים", אשר העלה את הנושא לסדר היום הציבורי והתקשורתי.
שיווק, מיתוג, סדר יום תקשורתי. האם רשות המים הפכה ליצרנית תוכן? לחברה המספקת שירותים במטרה להגדיל את רווחיה? הצלחתו השיווקית של שני, היא כישלון רשות המים. חדר האח הגדול הוא בעצם חדר האמבטיה של כל אחד מאיתנו, בו חשוב לסגור את הברז כשאנו מצחצחים שיניים.
אין ויכוח על חשיבות הגדלת
המודעות הציבורית, גם אין ויכוח על ההכרח לחסוך במים. השקעה של 20 מיליון שקל בקמפיין יכולה להיות אפקטיבית אם החיסכון במים יעפיל על הסכום האסטרונומי. אבל, עושה הרושם שכניסתו של שני למועדון האקסקלוסיבי של אנשי השיווק המובילים, אינה עושה טוב למטרה. היא פתאום רטובה מידי.
שני המתמחה בנושאי קרקע ומים, פרופ' באוניברסיטה העברית, בפקולטה למדעי החקלאות, המזון ואיכות הסביבה, צריך להתמקד בעשייה מקצועית פרופר.
את הקריאה לחסכון במים אפשר וצריך להוציא ממקום אחר.