המדיניות של ה-ביוקר: מאחרים את הרכבת

המדינה רוצה לעודד נסיעה בתחבורה ציבורית ולכן העלתה את מס הדלק? אולי במקום אחר. כאן מייקרים את הנסיעה באוטובוס וסוגרים קווי רכבת

אבי גרצמן | 3/1/2011 12:05 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
מי אמר ששרי הממשלה לא חושבים? שמעו השרים שהתחבורה הינה אחד הגורמים המרכזיים לזיהום אוויר והחליטו לפעול. מה עשו? העלו את מחיר הדלק. "כך", הסבירו, "נוכל לגרום לציבור לנטוש את כלי הרכב הפרטיים ולעודד שימוש בתחבורה ציבורית". יש על מי לסמוך. שמחים וטובי לב יכולים האזרחים להשאיר את המכונית בבית ולצעוד לתחנת הרכבת הקרובה או לאוטובוס.

חבל שלא מדובר בישראל. בישראל, האוצר העלה את המס על הדלק, העלה את מחיר התחבורה הציבורית ויד נעלמה הובילה לשריפה בקרון רכבת שהביאה להשבתה מאסיבית של קווים ממרכז הארץ לפריפריה. איך מעיז אלוהי התאונות לא לתאם עם משרד האוצר את מועד התאונות?

מה יעשה עכשיו אזרח, מהמעמד הנמוך והבינוני, שרוצה לחסוך מאות שקלים בחודש ולוותר על המכונית הפרטית? הרכבת מתעכבת במקרה הטוב, ולא מגיעה במקרה הרע; האוטובוס עמוס, צפוף, איטי ועכשיו גם יקר יותר; והמינוס מצטבר בבנק.

אולי רק 44 הרוגים יעשו את ההבדל

תקלות לא מתרחשות ככה סתם. יד נעלמה יש רק בממשלה, בה יד שמאל לא מכירה או שומעת על פעולות יד ימין. התקלה ברכבת מסוף השבוע שעבר לא תפסה אף אדם מופתע. כולם התייחסו לכך כעוד תקלה בשרשרת תקלות תוצרת רכבת ישראל. עיכובים, מחסומים, ג'ובים – הכל כבר שמענו על הגוף שאמור להחדיר לאזרחי ישראל את חדוות הנסיעה בתחבורה ציבורית.

וכולם שותקים, הכרוניקה החדשותית הוחלפה במודעות צבעוניות מטעם הרכבת המבשרות על סגירת הקווים, לראש העין, לדימונה, לכפר סבא ולראשון לציון. אולי רק קרון שיעלה באש עם 44 הרוגים יבהיר לציבור את גודל המחדל.

המדינה לא באמת מעוניינת לעודד תחבורה ציבורית. אחרת היא הייתה פועלת כראוי. הייתה דואגת למענה מתאים למאות אלפים שלא רוצים לקרוס תחת נטל המסים, ההופכים

את הנסיעה במכונית הפרטית להוצאה מופרזת. היא הייתה דואגת להעמיד בראש הרכבת אנשים שיודעים לקחת אחריות, אנשים שלא מסכנים את חיי הציבור ואם אפשר גם אנשים שיוודאו שהרכבת תגיע בזמן.

אבל את המדינה זה לא מעניין. העיקר שקופת המדינה תגדל. ונניח שגם זה בסדר – אז מדוע לא להעביר את הכספים ממס הדלק החדש לקופה שכל מהותה עידוד התחבורה הציבורית?

בסופו של דבר נותרנו רק עם הבטחה רחוקה של משרד התחבורה לעוד רפורמה בתחבורה הציבורית במסגרתה, שימו לב, נוכל לנסוע בכרטיס אחד בכמה קווי אוטובוס שונים. זו הבשורה. כנראה שנאלץ להסתפק ברכב הפרטי. לא כי לא רצינו. כי הרכבת לא הגיעה, כי האוטובוס יקר ומאחר וכי הממשלה מעדיפה את המדיניות של ג'קי מהאח הגדול – המדיניות של הביוקר.

כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

אבי גרצמן

צילום:

עורך ערוץ ירוק ב-nrg מעריב

לכל הטורים של אבי גרצמן

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/green/ordering_new_1/ -->