אגד לא תעסיק יותר נהגים בחוזה אישי
על פי ההסכם הקיבוצי שנחתם בין ההסתדרות, העובדים וההנהלה, החברה תקלוט נהגים רק כעובדים מאוגדים. 890 נהגים שהועסקו בחוזים אישיים יועברו להסכם קיבוצי
את המשא ומתן להשגת ההסכם ניהלו יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, ויו"ר הועד הארצי של עובדי "אגד", חיים תמאם. המו"מ נעשה בליווי המשפטי על ידי עו"ד אורנה שר מטעם ההנהלה ועו"ד מיה פרי-אלתרמן מטעם ההסתדרות והעובדים.
"ההסכם הוא הישג בולט בעיקר לאור המשבר הכלכלי ותקופת אי הוודאות בעולם ובארץ", אמר היום יו"ר הוועד הארצי של עובדי "אגד", חיים תמאם. "בנוסף אני מברך את המצטרפים לארגון עובדי אגד. תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי מוגנים מעתה היטב על יד הוועד וההסתדרות".
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר כי "מדובר בהישג גדול שכן בתקופה של חוסר ודאות תעסוקתית העברנו קבוצה
גדולה של עובדים מחוזה אישי להסכם קיבוצי, המעניק להם נכס יקר בדמות קביעות וחיזוק הביטחון התעסוקתי ברמה גבוהה. יש להודות להנהלה שהייתה קשובה לצרכי העובדים ולוועד העובדים שהוכיח סולידריות של העובדים המאורגנים עם העובדים האחרים".
יו"ר מזכירות "אגד", גדעון מזרחי, הביע ביטחונו כי ההסכם שנחתם, על אף שהוא מטיל עול נוסף על שכמה של אגד, יסייע ליציבות ולהתמודדות של החברה מול האתגרים העומדים בפניה בתקופת הרפורמה.
ההסכם הקיבוצי משפר בשיעור ניכר את תנאי העסקתם ושכרם של הנהגים. ההסכם קובע כי ההנהלה תהיה מחויבת לתת מכסת שעות חודשיות מינימאליות לכל נהג, ומעבר למכסה זו היא תשלם שעות נוספות. ההסכם אף מגדיל את ההפרשות הפנסיוניות וקובע כי יופרשו כספים לקרן הפנסיה של העובדים גם בגין הפרמיות ולא רק על שכר הבסיס. נוסף על כך, כל נהג שלא עבר עבירות משמעת או תאונות ולא היו נגדו תלונות מצד הלקוחות, יזכה למענק רבעוני בשיעור שבין 1,100 ל-1,500.