שיתוף מכוניות - הדור הבא

אם אתה לא משתמש במכונית שלך, למה שמישהו אחר לא יעשה בה שימוש? וגם, איך אפשר לקשר בין נוסעים למסיעים דרך האייפון? ליעד אורתר חזר מתערוכת ecosummit עם כמה רשמים מעניינים

ליעד אורתר | 20/4/2011 10:38 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
בחודש שעבר, בזמן שבישראל חגגו ברוב הדר את הענקת טקסי הגלובוס הירוק, התקיימה לה בברלין פסגה סביבתית ה- ecosummit. זו השנה השנייה שכנס זה מתקיים תוך שהוא שם דגש על האספקטים העסקיים בבניית כלכלה ירוקה ובחיבור שבין עולם המשקיעים לעולם הטכנולוגיות הירוקות. נכון הוא שבאירופה קוד הלבוש שונה מזה שבישראל אבל כמי שמבקר מכנסים סביבתיים לא מעטים, אני יכול להעיד שהפעם זה נראה ממש כמו כנס של בנקאים, כולם מעונבים ומחולפים. כנראה שאיכות הסביבה הפכה לעסק רציני של ממש.

סע לאט. מודלים משוכללים לתחום הנגישות
סע לאט. מודלים משוכללים לתחום הנגישות צילום: SXC
אחד הנושאים המרכזיים אשר חזרו ועלו בכל מושבי הכנס הוא מהפכת נגישות המידע והרשתות החברתיות. אנחנו עוד לא מצליחים להבין עד כמה מהפכה זו עומדת לחולל שינוי בחיים של כולנו ולהפוך מודלים עסקיים ישנים לבלתי רלוונטיים. לא עוד מכירה של מוצרי קצה לשימוש של צרכן יחדני, כי אם מעבר למכירה של שירותים במודלים מבוזרים, עם צרכני קצה רבים אשר רוכשים את השירות באופן ממוקד בהתאם לצורך האישי שלהם בנקודת זמן מסויות ובאזור גיאוגרפי רצוי.

התחום בו השינוי הוא בולט מאוד הוא תחום הנגישות והתחבורה. כאן בתל אביב הושקה לפי כמה שנים חברת car2go המציעה מודל של שכירת רכב לפי שעות. לפי שעוד הספקנו להתרגל לשירות חדש זה צצות להם בכל העולם חברות סטארט אפ חדשות המציעות מודלים משוכללים יותר לתחום הנגישות. כמה מחברות אלו הציגו את מרכולתן הרעננה בכנס.

> nrg גם בפייסבוק. הצטרפו לרשימת החברים שלנו
שידוכים וחסכון

חברת flinc מציעה קישור און-ליין בין נוסעים למסיעים. אתה נרשם לשירות החדש ומזין את נתוני הנסיעה שאתה זקוק לה, מנקודה אחת לשנייה ובתווכי הזמן הרצויים. מהצד השני נרשמים למערכת בעלי רכבים אשר מבצעים נסיעות ובאופן אוטומטי, ישירות לאייפון וליתר המכשירים, מבצעת המערכת שידוכים בין המסיעים לנוסעים. הנוסע משלם סכום יחסית נמוך, גם כאן הכל דרך הארנק האלקטרוני באייפון, והמסיע מקבל ישירות את הסכום מיד לאחר שהוא מביא את הנוסע ליעדו. הגישה של חברת flinc  מתבססת על רשתות חברתיות וניתן להצטרף אליה רק אם אתה מוזמן על ידי אחד מהחברים. כך יותר שבעצם כולם מכירים את כולם.

חברת מעניינת נוספת היא חברת Tamyca (קיצור של Take my car). ב-Tamyca הלכו על מודל פשוט יותר מזה של car2go ומתבססים על צי מכוניות שכבר קיים בשטח ושל בעלי מכוניות אשר מוכנים לחלוק את הרכב שלהם בשעות שאין לו שימוש עם נוסעים אחרים. האמת? זה נשמע מאוד הגיוני וגם משתלם. אם כבר יש לך מכוניות, והיא עומדת בחנייה 22 שעות מתוך 24 שעות ביממה, אז למה שאחרים לא יעשו בה שימוש? והיא גם תייצר לך הכנסה. נכון שהנושא הביטוחי

הוא מורכב אבל הם מצאו חברת ביטוח שבנתה להם מוצר ביטוחי מתאים והעסק עובד. נראה שעובד יפה כבר בכמה ערים בגרמניה.

תחום מרכזי נוסף אשר מתחיל להבין את המשמעות של מהפכת נגישות המידע הוא תחום ההתייעלות האנרגטית. מכל תחומי האנרגיה המתחדשת, תחום ההתייעלות האנרגטית הוא הגדול והמשמעותי ביותר והמון חברות מציעות פתרונות כאלו ואחרים.

החברה המעניינת ביותר בהציגה בכנס הייתה חברת Joulex. חברה זו מציעה פתרונות לניהול אנרגטי של כל ציוד ה-IP  הקיים בחברה. הם פיתחו תוכנה אשר יודעת לזהות את רמות צריכת האנרגיה של כל המכשירים בחברה ולבצע אופטימיזציה די מרשימה של צריכות החשמל. מעבר לכך, פתחה Joulex מערכת היודעת לזהות מתי העובד מגיע לאזור העבודה שלו ואז להדליק את הציוד האלקטרוני השייך לו אישית. באותו האופן כאשר העובד עוזב את פינת העבודה או את המשרד, המערכת יודעת לזהות זאת באופן אוטומטי לכבות את המזגן, המחשב ושאר המכשירים האלקטרוניים. לדברי מנכ"ל החברה, מדובר על חסכון של עשרות אחוזים בצריכת החשמל.


כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

ליעד אורתר

צילום עצמי

יועץ לאחריות סביבתית ומנכ"ל משותף בחברת ביונדביזנס בע"מ

לכל הטורים של ליעד אורתר

עוד ב''ליעד אורתר''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים
vGemiusId=>/channel_news/green/ordering_new_1/ -->