המדינה מתביישת

חשמל, מים ונסיעה ברכבות הם שירותים חשובים מדי מכדי שהממשלה תקצץ בהם פעם אחר פעם עקב תכנון לקוי

יהודה שרוני | 7/2/2012 5:18 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר RSS
הכתובת הייתה על הקיר. עם בוא השמש הראשונה על פסגת החרמון בשוך סערת השלגים, שיגרו יזמי האתר את ההודעה המיוחלת על סגירתו "עקב עומס מבקרים". מדובר באותם יזמים שקוננו בשנים האחרונות על היעדר כמות מספקת של שלג, שיוביל לפתיחה מאוחרת של האתר.

אז מדוע בכל אותן שנים לא השכילו היזמים מנווה אטיב לפתח אתרים נוספים או לטפל איכשהו בהסדרת העומס? תארו לכם שיזמי אתרי סקי בשווייץ, בצרפת או באוסטריה היו מודיעים בבוקר על סגירת אתרי הנופש בגין צפיפות מבקרים.

לבד מאכזבת ההורים שנתקעו עם ילדים מתוסכלים בפקקי תנועה איןסופיים ונאלצו לחזות במפלי מים במקום לגלוש, מדובר אחרי הכל בבעיה עסקית של יזמי האתר. נכון שהסקי אינו צורך קיומי במדינת ישראל, אלא ש"עומס המבקרים" באתר מזכיר לי עומסים אחרים, בנושאים חיוניים הרבה יותר.

כאלה הם למשל החוסרים באספקת שירותים חשובים המושתים עלינו על ידי חברת החשמל, תאגידי המים, רכבת ישראל ועוד. מדובר במחדלים שנגרמים מתכנון לקוי של כושר הייצור בחברות אשר יצר עומסי יתר, ועוד יגרמו לנו להתגעגע לפרסומות כמו "יותר חשמל, פחות עמל".
תשדירים מעוררי חלחלה

 בשבוע שעבר נתבשרנו שחברת החשמל תפעיל בקרוב שירותי תעו"ז (תעריף עומס וזמן), שממליצים לצרכנים לחסוך בהוצאות. זה יקרה אם נפעיל את מכונות הכביסה בחצות הליל, ונצפה ב"האח הגדול" בשעות הצהריים. קודם לכן כבר איימו עלינו בתשדירים מעוררי חלחלה על תהליך ההתייבשות של ישראל.

התשדיר האחרון בסדרה לא לקח בחשבון את נתוני המשקעים בינואר 2012, שבו נשבר השיא במספר ימי הגשם

הרצופים. יש לקוות שחציית מפלס הכינרת את הקו האדום התחתון תצמצם למינימום ההכרחי את תשדירי האימה.

שירות חיוני נוסף שאספקתו שובשה רק לפני עשרה ימים הוא הרכבת. חיילי צה"ל הורדו בימי ראשון מהקרונות עקב עומסים בלתי נסבלים. דומה כי רכבת ישראל היא החברה העסקית היחידה בעולם המשגרת את צרכניה לשירות המתחרה (אוטובוסים) מאחר שאין באפשרותה לספק את השירות כנדרש.

אין תכנון ארוך טווח

מדוע החברות הממשלתיות, הפועלות בחסות השלטון, מחזירות בשנת 2012 את ציבור הצרכנים לתקופת הצנע של תחילת שנות החמישים? האם ישראל כחברת ארגון המדינות המתועשות (OECD) אינה צריכה להתבייש? מקור הפשלות הוא חוסר תכנון ארוך טווח בישראל, ומה שכבר מתקבל - נראה כחלטורה.

החלטות שהתקבלו על ידי הממשלה אינן מתבצעות כי פעמים רבות הממשלה שהחליטה כבר התחלפה. על רקע זה היה משעשע לשמוע שלשום בישיבת הממשלה באיזו רצינות תהומית בישר לנו ראש הממשלה על ההחלטה לסלילת קו רכבת לאילת: "כבר 63 שנה מדברים על חיבור הפריפריה למרכז, אך דבר לא השתנה".

אשרי המאמין. היינו שמחים לגלות מתי סוף-סוף יצא אל הפועל פרויקט יומרני הרבה פחות: הרכבת הקלה בתל אביב, שהמכרז להקמתה פורסם כבר לפני שמונה שנים וחצי.

בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה של תפוז אנשים-
כל המבזקים של nrgמעריב לסלולרי שלך

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

יהודה שרוני

צילום: דעות

בוגר מדע המדינה ומוסמך במינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. חבר מערכת מעריב, העורך הכלכלי של העיתון ובעל טור בגלי צה"ל ובטלוויזיה

לכל הטורים של יהודה שרוני

עוד ב''דעות''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק

פורומים

כותרות קודמות
כותרות נוספות
;
תפוז אנשים