"אור ירוק": "יש לשפר את התשתית בכביש 90"
בעקבות תאונת הדרכים הקטלנית בשבוע שעבר סמוך ליטבתה, פנה מנכ"ל העמותה שמואל אבואב לראש עיריית אילת ולראשי המועצות השכנות, בדרישה: "פנו לשר התחבורה כדי להציל חיי אדם"

תאונה קטלנית בכביש הערבה. "לשפר התשתית" צילום: יהודה בן יתח
בחודשים האחרונים פנה מנכ"ל עמותת אור ירוק שמואל אבואב לראש עירית אילת מאיר יצחק הלוי, לראש עיריית דימונה מאיר כהן ולראשי המועצות המקומיות באזור על מנת שיירתמו לשיפור קטע הכביש מצומת תמנע ועד אילת.
"אני פונה אליך כדי שתפנה לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ולמנכ"ל החברה הלאומית לדרכים בבקשה לטפל בכביש ללא שהות ולהציל את חייהם של הנוסעים בו", כתב אבואב.
בפנייתו מציין אבואב כי: "מגמת ההיפגעות בכביש המתבטאת בסטטיסטיקות היפגעות, מצביעה על כ-42 בני אדם שיהרגו בעשור ועל כ-480 בני אדם שעלולים להיפצע, במידה ולא יתבצעו השיפורים הנדרשים".
כביש 90 בחלקו המסוכן כולל נתיב אחד לכל כיוון ללא מפרדה קשיחה, ברובו הוא חשוך והתנועה בו מתנהלת במהירות גבוהה. כמו כן, הסדרי החצייה להולכי הרגל באזור, בעייתיים ומסוכנים.
מכתבו של אבואב מצטרף למכתב ששלח סטודנט מאילת, סיימון שטיין, לראש העיר מאיר יצחק הלוי, ובו הוא מבקש ממנו לפנות למשרד התחבורה ולחברה הלאומית לבטיחות בדרכים כדי לקדם את הסדרת הכביש.
שטיין, מתנדב בעמותת אור ירוק, כותב בפניה כי: "קטע הכביש באורך 150 קילומטרים, מצומת תמנע ועד אילת, גבה בשנתיים האחרונות את חייהם של חמישה בני אדם וגרם לפציעתם של 96 בני אדם נוספים".
החברה הלאומית לדרכים מתכננת לטפל בקטע הכביש מקילומטר 48 (יטבתה)
באשר לטיפול קטע הכביש מקילומטר 53 ועד לצומת הערבה, ביצוע הקטעים מותנה בתקציב, הפרויקט לא נכלל בתכנית הרב שנתית של החברה אולם מקודם בהנחה שהתקציב מוגבל.
מעמותת אור ירוק נמסר: "כביש 90 מצומת הערבה עד קיבוץ יטבתה, צריך לכלול שני נתיבים לכל כיוון ומפרדה קשיחה למניעת תאונות חזיתיות. על הכביש להיות מואר לכל אורכו ויש להסדיר חציה בטוחה, להולכי הרגל המתגוררים בסמוך לכביש".
בואו להמשיך לדבר על זה בפורום אקטואליה של תפוז אנשים-
