כביש 31 ממשיך לגבות קרבנות
שני בני אדם נהרגו השבוע בשתי תאונות בכביש, שהוכרז כאחד מהקטלניים ביותר בשנת 2011. תושבים מהיישוב לקיה כתבו לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים: "כל יום שעובר ללא פתרון הולם, רק יגבה קורבנות נוספים"

התאונה בכביש 31 צילום: אתר HNN
ביום ראשון בצהריים נהרג אדם נוסף נהרג ואדם נוסף נפצע קשה, בתאונת דרכים בסמוך לישוב כסייפה.
ב-4 באפריל שלח עורך דין יוסף עבד אלצאנע, תושב היישוב לקייה, מכתב לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ובו הוא מבקש מהם להירתם למשימה של תכנון צומת לקייה. "רוב התאונות אירעו בצומת הכניסה לכפר לקייה בהתנגשות עם רכב הנוסע בכביש הראשי (31) עם רכב אחר הנכנס או יוצא מהכפר, כך שהתוצאה הקשה היא שכ-50% מהמעורבים בתאונות, הם תושבי הכפר, אם לא יותר מכך", כתב אלצאנע.
בשנת 2011 נהרגו בכביש 12 בני אדם ועשרות נפצעו, מה שהפך את כביש 31 לאחד מהקטלניים ביותר בשנת 2011. "כל יום שעובר ללא טיפול ופתרון הולם רק יוסיף ויגבה מחיר כבד של גביית קורבנות נוספים". כותב עורך דין אלצאנע.
המכתב מצטרך לפנייתו של יוסף בריינס, קצין בטיחות ותעבורה ורכז אור ירוק בדרום, אשר התריע בפני מנכ"ל מע"צ על מחדלים בבניית כיכר בכניסה לישוב חורה. גם אברהם הובר, רכז מועדון ראשון לציון התריע בפני החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) בפנייה בחודש ינואר 2012, ובו הוא מבקש מהם לעשות מעשה ולפעול למען צמצום
בעבר פנה שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, לראש עיריית ערד טלי פלוסקוב וראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ וביקש מהם להירתם למאבק לשיפור התשתית בכביש 31.
עמותת אור ירוק: "כביש 31 הוא אחד הכבישים עם מספר ההרוגים הגבוה ביותר בשנת 2011. על המדינה לפעול בהקדם לסלילת כביש דו מסלולי עם מפרדה קשיחה, אשר תמנע תאונות חזיתיות. על המדינה לפעול כדי להסדיר את הכניסה והיציאה מהישובים הסמוכים לכביש. כמו כן, יש להתקין תאורה לכל אורך הכביש כדי שהנסיעה בכביש תהיה בטוחה גם בלילה".

כביש 31, מפת היפגעות
עיבוד מחשב