שישה הרוגים בכביש 31 בחודש האחרון
לא פחות משלוש תאונות קטלניות אירעו בדרך המכונה "כביש הדמים", ולמרות זאת עדיין לא נעשות פעולות לשיפור התשתית

58 הרוגים בעשור. כביש 31 צילום ארכיון: יהודה לחיאני
ארבעה בני משפחה אחת מתל ערד נהרגו השבוע סמוך לצומת כסייפה. בתאונה נהרגו אבו ג'ודה עראף (26), חוסן אבו ג'ודה (28), מוסטפא אבו ג'ודה (18) והילד בן ה-4, יעקב אבו ג'ודה.
התאונה מצטרפת לשתי תאונות קטלניות נספות – ב-19 במאי נהרג אדם בן 70 בצומת אשכולות. התאונה אירעה בין כלי רכב מסחרי וכלי רכב פרטי בהתנגשות חזית אל צד, כאשר כנראה אחד מכלי הרכב לא ציית לתמרור זכות קדימה
יום לאחר מכן נהרג אדם נוסף (ואדם נוסף נפצע קשה), בתאונת דרכים בסמוך לישוב כסייפה, קרוב מאוד לתאונה שאירעה ביום רביעי.
כביש 31 מוגדר על ידי עמותת אור ירוק ככביש אדום – כביש שיש בו מספר גבוה של נפגעים. הכביש מאופיין במסלול אחד לכל כיוון, ללא מפרדה קשיחה במרכזו, אשר תמנע תאונות חזיתיות. לו הייתה קיימת מפרדה כזו, אולי ניתן היה למנוע את התאונה. הכביש ברובו חשוך בלילה, והכניסות והיציאות מהישובים הסמוכים אליו, לא מוסדרות בצורה בטוחה.
מנתוני עמותת אור ירוק, עולה כי מגמת ההיפגעות על הכביש, המתבטאת בסטטיסטיקות ההיפגעות, מצביעה על כ-58 בני אדם שיהרגו בעשור ועל כ-1,500 בני אדם שעלולים להיפצע במידה ולא יתבצעו השיפורים הנדרשים.
במשך השנה האחרונה פועלים בעמותת אור ירוק, לקידום שיפור התשתיות בכביש. שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, פנה לפני מספר חודשים לראש עיריית ערד טלי פלוסקוב וראש עיריית
מעמותת אור ירוק נמסר: "בכביש 31 נוסעים מדי יום אלפי בני אדם. הכביש חייב לכלול שני נתיבים לכל כיוון עם מפרדה קשיחה שתמנע תאונות חזיתיות ותספוג את המכה. יש להתקין תאורה מלאה לכל אורך הכביש ולהסדיר חציה בטוחה למשתמשי התחבורה הציבורית ולתושבים שגרים בסמוך לכביש".

מפת ההיפגעות בכביש 31
עיבוד מחשב