האוטובוס לא שמע על קירוב הפריפריה
בימ"ש המחוזי נדד ללוד. חבל שהנסיעה אליו בתחבורה הציבורית יקרה יותר, ממושכת ומסורבלת. בלית ברירה: עדיפה המכונית
◄בואו להיות חברים של nrg ירוק גם בפייסבוק
אלא מה, רתמו את העגלה לפני הסוסים. על אף שחלפו למעלה מארבע שנים - משרד התחבורה לא נערך בהתאם להחלטה ולא בוצעה "רפורמה בתחבורה הציבורית" לטובת השינוי והמעבר של הפעילות ללוד.
הנסיעה בתחבורה הציבורית מתל אביב לבית המשפט בלוד יקרה יותר, ארוכה וממושכת וגם מסורבלת יותר מאשר הנסיעה בתחבורה פרטית.

כדי להגיע ממרכז תל אביב ללוד ערכתי ברור טלפוני עם המוקדים השונים, שלא היו ערוכים כהלכה ולא היו מעודכנים בכתובת החדשה של בית המשפט ואף לא הייתה התאמה באינפורמציה שקיבלתי.
ב"אגד" מסרו לי "שעלי להשתמש בשלושה אוטובוסים". לתחנה המרכזית החדשה; אחר כך תחבורה לצומת סגולה; ומשם ללוד. במרכז המידע הארצי *8787 מסרו לי פרטים ברורים יותר, אך לא הוזכרה כלל האפשרות של שימוש ברכבת.
איש
בסופרבוס היו מאד אדיבים וענייניים וציינו שזמן ההמתנה לקו 461 אורך כ-20 דקות. בפועל, "הטיול ללוד" בתחבורה הציבורית נמשך כמעט שעתיים ועלותו כ- 20שקל לכל כיוון. בעוד שהנסיעה ברכב פרטי אורכת כחצי שעה והעלות כ-30 שקל הלוך וחזור.
מצערת העובדה שמשרד התחבורה לא נערך לתת העדפה לתחבורה הציבורית אם מתוך כוונה להיענות לצדק החברתי ואם בשל המגמה העולמית לצמצום הפקקים וצמצום זיהום האוויר.
אי לכך, צורכי השירותים וציבור עורכי הדין התל אביבי שטרם נערך לשכור משרדים באזור, לא יוותרו בקלות על נסיעה ברכב פרטי כדי לעבור לתחבורה הציבורית. גם קהל הצרכנים הרחב שצריך להגיע לדיונים בבית המשפט המחוזי החדש לוד יחפש וימצא את הדרך המהירה, הנוחה והיעלה יותר ולא ימהר לעלות על אוטובוסים.
אין פלא איפוא, שלעת עתה, עדיפה הנסיעה במוניות שירות על פני נסיעה באוטובוסים. אשמח לראות קירוב הפריפריה כתפיסה כוללת במלוא המובן עם טיפוח ופיתוח סביבתי בהתאם למגמה העולמית הירוקה.
הכותבת, רבקה דואני, היא פעילה ב"ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל".