"1 מ-5 נרדם על ההגה או נסע עם נהג שנרדם"
סקר של עמותת "אור ירוק" גילה כי נרשמה עלייה של כ-5% בשיעור הנהגים שהודו ש"ניקרו" בזמן נהיגה בשנה האחרונה
עוד כותרות בnrg
• פנייה לשר כ"ץ: טפל בסכנות בכביש 65
• מדוע במגזר הערבי יש יותר תאונות דרכים
•רק 8 מצלמות ב-100 הכבישים המסוכנים
מהסקר עלה כי 17% מהנהגים הודו שנרדמו לפחות פעם אחת בנהיגה בשנה האחרונה, עלייה של 5% לעומת השנה שעברה. 11% מהציבור שהשתתף בסקר מודה כי במהלך השנה האחרונה נסעו עם נהג שנרדם על ההגה לפחות פעם אחת. לאחר שקלול וקיזוז נתונים חופפים התברר כי 20% מהמשתתפים נרדמו במהלך הנהיגה או שנסעו עם מישהו שנרדם במהלך הנהיגה.
עוד התברר מהסקר כי צעירים עד גיל 35 ציינו בשיעור גבוה יותר שנרדמו על ההגה וכי נשים וגברים מודים באופן זהה בכך שהם נרדמים לעתים בעת הנהיגה.
בשבועות האחרונים, ישראלים רבים ובעיקר תושבי הדרום, לא ישנים היטב

נרדמים בנהיגה - סכנת נפשות רועי פלצמן, אור ירוק
עייפות גורמת לירידה בעירנות, להארכת זמני התגובה, לבעיות זיכרון, לירידה בקואורדינציה ולתהליך פחות יעיל של עיבוד מידע. לעייפות יש גם השפעות על צורת החשיבה:
רוב תאונות העייפות מתרחשות בכבישים ראשיים ובכבישים מהירים, בשעות הערב המאוחרות או בשעות הבוקר המוקדמות לאחר נסיעה ארוכה. בדרך כלל מדובר על סטייה מהכביש או על התנגשות חזיתית עם רכב מכיוון נגדי.
מנכ"ל עמותת "אור ירוק", שמואל אבואב: "חום כבד ועייפות יכולים להוביל לתאונה קטלנית ועל כן, על המשטרה ומשרד התחבורה להגביר האכיפה על נהגים הנאלצים לעבוד שעות עבודה ארוכות בכביש".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg