
כביש 90: ממוצע של תשעה הרוגים כל שנה
"אור ירוק": "כביש הערבה הוא כביש ישר, ארוך ומונוטוני, אשר בשל המהירות הגבוהה המותרת בו, תנאי הדרך ואי ההפרדה בין הנתיבים, כל טעות קטנה עלולה להפוך לתאונה קטלנית"
עוד כותרות ב-nrg:
• דוגמנית העל הראשונה: ביל קוסבי אנס גם אותי
• ישראל ראויה לפושעים ברמה גבוהה יותר
• ילד אלים שלי: תמרור אזהרה מאיים לאימהות
כל התכנים הכי מעניינים - בעמוד הפייסבוק שלנו

המכתב אשר נשלח אל ראש עיריית אילת מתושבי העיר המודאגים, נכתב על ידי יסמין ביטון אוחיון, תושבת העיר ומתנדבת בעמותת "אור ירוק". יסמין ושאר התושבים החתומים על המכתב, החליטו לפנות אל ראש העיר שלהם על מנת שיפעל להסדרת כביש 90 במהירות האפשרית.
פנייתם נעשית לאור שתי התאונות הקשות שאירעו בחודש שעבר בכביש 90: האחת ב-15 לאוקטובר בצומת עין חצבה והשנייה ב-20 לאוקטובר בסמוך לפונדק "כושי". עותק מהמכתב נשלח גם לחברת נתיבי ישראל אשר אחראית על כביש זה.
"יש צורך בשינוי פיזי של תשתיות הכביש על מנת שלא כל טעות של נהג תסתיים במוות", ציינו התושבים במכתבם. עמותת "אור ירוק" הגדירה במדויק את השינויים
כל עוד המלצות אלו לא יבואו לכדי יישום, הסטטיסטיקה בנושא זה עלולה להמשיך להיות קשה וכואבת. על פי עמותת "אור ירוק", בממוצע נפגעים בכביש זה 637 בני אדם בשנה בתאונות דרכים, מתוכם בממוצע תשעה נהרגים בכל שנה. בנוסף, על פי עמותת "אור ירוק", אם הכביש לא יטופל, בכל שנה ייהרגו בכביש זה כארבעה בני אדם בתאונות דרכים.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "לא רק הנהג אשם בתאונת הדרכים ולא כל טעות של הנהג חייבת להסתיים במוות. כביש הערבה הוא כביש ישר, ארוך ומונוטוני, אשר בשל המהירות הגבוהה המותרת בו, תנאי הדרך ואי ההפרדה בין הנתיבים, כל טעות קטנה עלולה להפוך לתאונה קטלנית. על המדינה להסדיר כביש זה בכדי למנוע קורבנות נוספים".