"ההחלטה להשאיר את תמר מאחור – מוצדקת הלכתית"

הרב אמנון בזק סבור כי איתן עידן, שסיפר על כך שבחר להשאיר את תמר אריאל ז"ל על רכס האנאפורנה כדי להציל את חייו, קיבל את ההחלטה הנכונה מבחינה הלכתית ומוסרית

יונתן אוריך | 21/10/2014 14:20 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: האסון בנפאל
האם איתן עידן, המטייל הישראלי אשר סיפר לאמצעי התקשורת על כך שבחר להשאיר מאחוריו את תמר אריאל ז"ל על רכס האנאפורנה, קיבל את ההחלטה הנכונה מבחינה הלכתית?
 
צילום: באדיבות המשפחה
תמר אריאל צילום: באדיבות המשפחה
צילום:באדיבות המשפחה
ארבעת ההרוגים הישראליים באסון בנפאל צילום:באדיבות המשפחה

עידן, שהיה בקבוצת המטיילים עם נדב שהם ותמר אריאל, סיפר אתמול לרדיו "גלי ישראל" על ההחלטה להשאיר את תמר מאחור: "אמרתי לנדב שאנחנו עוזבים את תמר, פשוט כל הזמן הרמנו אותה והיא נפלה ואז הרמנו אותה עוד פעם. פעם אחת כשהיא נפלה פשוט אמרתי לנדב 'עזוב אותה, אנחנו פשוט נאבד גם אותנו".

"מזעזע ומצמרר ככל שיהיה, מסתבר שהוא קיבל את ההחלטה הנכונה מנקודת מבט יהודית", אומר הרב אמנון בזק מישיבת "הר עציון". הרב בזק מזכיר את המחלוקת
התלמודית המפורסמת המתארת שניים שהלכו בדרך והיה ברשותם רק בקבוק מים אחד: אם שותים שניהם – מתים, ואם שותה אחד מהן – מגיע לישוב". ההלכה בנושא נפסקה כרבי עקיבא שקבע כי "וחי אחיך עמך – חייך קודמים לחיי חברך".

"נדב שוהם ז"ל האמיץ קיפח את חייו, כנראה משום שאיבד הרבה מכוחותיו במאמציו ההרואיים להצלתה של תמר ושל אחרים, אולם אין ספק שהוא פעל מתוך אמונה שהוא יוכל להציל נפשות וגם להישאר בחיים, ולא משום שסבר שמוות של כולם עדיף", ציין הרב בזק. לדבריו, "ההכרעה מהי באמת המציאות – סכנת מוות ודאית או סיכוי מסוים להצלת נפשות – היא קשה מנשוא וכמעט בלתי ניתנת להוכחה חד-משמעית. אולם אני מבקש לחזק את ידיו של איתן, שפעל מתוך הערכת מציאות סבירה ביותר, ובהכרעתו הוא לפחות הציל את חייו שלו בשעה שאת חייה של תמר ז"ל כבר לא ניתן היה להציל".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

פייסבוק