ראשי > סטייליסימו > אוכל > כתבה
בארכיון האתר
לאן נעלם מיץ פטל
מירה איתן סוקרת את שוק הסירופים - התרכיזים הפירותיים שמרעננים לנו את הדרינק
לכתבה הקודמת דפדף בסטייל לכתבה הבאה
מירה איתן
9/8/2004 12:07
"מה דעתך על טוויסט קטן של מי ורדים בפנים?", שאל אותי הברמן כשביקשתי וודקה סאוור, המרענן האולטימטיבי שלי לקיץ. זה נשמע לי קצת קיטשי ומתקתק. "אם לא תאהבי את הקוקטייל, אני אשתה אותו", הציע הברמן. הסכמתי, וקיבלתי קוקטייל ממש מעניין. שונה, מתקתק, אך לא מדי, עם ארומה נעימה ופרחונית שהציפה כל הזמן את חוש הריח. הצבע הצהבהב נשזר בוורדרדות קלה, והשגרה נשברה.
 
הכל התחיל לפני כחמש שנים, עם שובו של הקוקטייל. לוודקה הקלאסית נוספו טוניק או רד בול. את מיץ התפוזים והלימון החליפו מיץ אוכמניות או חמוציות, וקוקטיילים מבוקבקים לשתייה, כמו בקרדי בריזר, סמירנוף אייס וקמפרי מיקס, שברו
את שגרת המשקאות. פתאום נוצרה תחושה שהכל מותר, והברמנים, בהתאם, נעשו יותר ויותר יצירתיים.
 
התופעה נמצאת היום בשיאה. בברים הלונדוניים אפשר למצוא על הדלפק שורה של פירות, מהכי קונבנציונליים עד הכי מוזרים, שאיתם יוצרים קוקטיילים בכל חיבור אפשרי. דלפק הבר הפך להיות מעין שוק קטן. מראים ללקוח את הפירות, והוא בוחר.
 
אך לפרי יש בעיה קטנה. הוא גם יקר (באירופה), גם מתקלקל מהר, ולעתים חסר לו המוטיב הנוזלי. ופה נכנס חידוש שכבש את עולם הברים - הסירופים. הסירופים האיכותיים משלימים את טעמי הפרי וגם לא מתקלקלים. לא מדובר במיץ פטל, כי אם בסירופים מעניינים ומגוונים.
פסיפלורה בישראל, רימונים בסינגפור
בשנת 1912 הקימה משפחת מונין מפעל גדול לסירופים בצרפת. עד שנת 1984 הסתפקה מונין, שהיא החברה המובילה היום בעולם בסירופים, בשוק הצרפתי ובמפעל נוסף בפלורידה. בשנת 1984 החלה מונין לייצא את הסירופים שלה לעולם הרחב, וכיום היא מייצאת אותם ל-86 מדינות , כולל ישראל.
 
חברות נוספות, כמו דה וינצ'י האמריקנית, פברי האיטלקית ואחרות, הלכו בעקבות מונין ויצאו לעולם הגדול. הפריצה הגדולה לעולם הברים היתה בשנת 1996. עולם האלכוהול נוהה אחר משקאות איכות גבוהים ומחפש חידושים והמצאות, והסירופים השתלבו במגמה זו. האיכות שיחקה פה תפקיד קריטי, ובמונין הלכו על איכות ועל תחושה של פרי אמיתי.
 
"לכל מדינה יש התהליך שלה והטעמים האהובים עליה", מסביר יואב סוכרי מזמן אמיתי, יבואן מונין לארץ. "בישראל סירופ הפסיפלורה כבש את כולם. מרגריטה פסיפלורה הפכה למשקה פופולרי ביותר בשנתיים האחרונות. בסינגפור הסירופ הדומיננטי ביותר הוא הגרנדין (רימונים). בלונדון הולכים עם המונין צעד אחד קדימה. לכל בר יש תצוגת מונינים משלו. כל הזמן מחפשים חידושים ויצירתיות, והסירופים הם כלי מצוין. הסירופים מרחיבים לנו את סל המשקאות".
אופנה
עיצוב
אוכל
  מדד הגולשים
ואפל בלגי עם קצפת ...
                  22.58%
הריח בחינם
                  8.6%
המהפכה הצרפתית
                  8.6%
עוד...

אוכל
להצמיח כנפיים  
דג בורי עם חומץ וטחינה  
יאללה, תעמיסו: בואי כלה  
עוד...